Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Wiikey 2 problem

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Wiikey 2 problem

    Hej

    Jag köpte ett begagnat wii som var färdigchippat med wiikey 2 och får inte spelen att fungera. Fick konsollen igår. Jag har köpt verbatim dvd-r bränt på 4x,2x osv. Provat med tre olika datorer (två bärbara och en stationär). Två spel fungerar bra, men resten fungerar knappt alls. Vissa ser jag komma upp och kan trycka på "start" men sedan står det bara att det är fel på skivan, andra står det så direkt.
    Har denna dvdbrännaren:http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1050&xSec=95
    och bränner med imgburn
    Hur kan jag lösa det här?
    Gör jag något fel? Dvdbrännaren har ju något/några år på nacken, kan det vara den som blivit gammal och sliten?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Kan vara, vi har några trådar som går igenom hur man bränner, dock ingen raketforskning
    DVD-R skivor "Verbatim" ,IMGBurn som hittas på .com efter namnet.
    En fräsch brännare som inte är äldre än 2.år är att föredra

    Sen hjälper det att inte ha två CD/DVD enheter i samma IDE slinga om man fortfarande kör på IDE standard o inte har S-Ata i datan

    IDE kanal 1 brukar man köra 1-2 HDD på
    IDE kanal 2 Kör men förslagsvis CD/DVD enheter på men bara en DVD eller CD i samma slinga
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ja, jag har försökt läsa igenom allt men tyckte jag gjorde rätt

    Får trixa lite till och kanske vandra ner till stan och köpa en ny brännare sedan då.

    Något speciellt märke jag ska kolla på?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Tyvär är Pioneer så dumma att de lagt ned tillverkningen o Plextor Skitbra emn dyra
    så Samsung är väl ett bra val.
    Kika i vår Webshop så ser du vilka vi säljer, vi säljer inte märken vi själva inte testat o inte tycker är okej.
    Sen finns det ju undantag när vi tar in billigt skit vissa kunder prompt vill ha men brännarna har vi gått mest på Pioneer/Plextor förut för flera år sen o sen Nec efter det men på de senaste åren Pioneer o nu Samsung i brist på Pioneer.

    /Forumsbuggen som trollade Pendragon till Obbe tydligen...
    HANSI FIXA FFS!!!!!!!!!!!

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Beställer samsungen som finns under wii-brännare. Köper även lite skivor. Sen får det ta och funka! Kan vi bestämma det?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av pappakeno Visa Inlägg
    Beställer samsungen som finns under wii-brännare. Köper även lite skivor. Sen får det ta och funka! Kan vi bestämma det?
    *skratt* det hoppas jag verkligen
    Skulle jag idag plocka en valfri brännare ur vår Webshop o en packa skivor o installera på min PC som kör Windows os ( XP/Vista/Win7 ) ocj ladda ned IMGBurn skulle det fungera så då borde det fungera för dig med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    *skratt* det hoppas jag verkligen
    Skulle jag idag plocka en valfri brännare ur vår Webshop o en packa skivor o installera på min PC som kör Windows os ( XP/Vista/Win7 ) ocj ladda ned IMGBurn skulle det fungera så då borde det fungera för dig med.
    om man inte har oturen att få ett måndagsexemplar, vi kan ju inte sitta och testa varenda DVD enhet vi får in, och inte heller varenda skiva... skulle vi testa skivorna skulle dom vara värdelösa... även om vi enbart beställer grejer som är bra kan det hända att man får tag på någon batch/ngn enhet som inte är lika bra som övriga är...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Swizzy menar måndagsex av brännare givetvis
    Det kan ju ha med datorn o göra med att du har problem o bränna d.vs.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Hur vet man vad man har för wiikey ? / problem med uppdaterin
    By MSEX in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 21:10
  2. problem med wiikey 2
    By Mark_III in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 13:06
  3. Problem med två handkontroller med wiikey
    By langkalle in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 09:48
  4. Problem Wiikey
    By LuttmaN in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 14:18
  5. Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 19:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •