Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Klargörande angående hårddiskbyte

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Klargörande angående hårddiskbyte

    Hej

    Till att börja med vill jag säga att jag läst igenom forumet en stund angående hdd-byte mellan bannad och obannad konsol och tycker inte att svaren är tillräckligt klara.

    Upplägget:

    Två profiler, en används enbart på obannad konsol, den andra enbart på bannad.

    Obannad konsol används enbart till spelande på live.
    Bannad konsol används till att spela andra spel och spara saves.
    En hårddisk som delas mellan de båda konsolerna.


    Kommer detta att fungera utan några problem, dvs utan korrupta profiler eller sparfiler? Inga spel kommer att delas mellan konsolerna och profiler behöver heller inte delas.

    Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det borde fungera, den bannade konsollen ska inte korruptera profiler/sparningar som inte laddats på den, testa en snabbis så ser du

    om inte annat kan du låsa upp funktionerna igen i den bannade konsollen, då kommer det garanterat fungera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    dragonslayer Guest
    så fort den bannade konsollen använder en fil kommer den att markera den som "unsecure" och sådana kommer sedan inte att gå att använda i en annan konsoll...
    Jag gissar att den ser även den andra profilen .. och markerar den
    Det kan dock vara så att den bara markerar den om den används... (i det fallet skulle det funka för dig)

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hur lång tid tar det att göra recovery? Om vi säger att det bara behöver göras nån gång varannan vecka så kanske det inte gör något?

    Jag tänkte spela bad company 2 på live. Min "live-gubbe" i det spelet är väl sparad på någon ea-server och inget som blir korrupt?

    Bara inte savefilerna till den bannade konsolen blir korrupta så tror jag inte att resten är något större problem. Går det att köra live med bara minneskort? I så fall kanske jag kan slippa hårddiskbytet helt.

  5. #5
    dragonslayer Guest
    Din live profil kan du köra från USB minne och använda upp till 16Gb
    Vilket är mer utrymme än vad man har på en NY 20Gb hårddisk (13.9gb)

    EDIT: JA det funkar från enbart minneskort (som core konsollerna)
    Last edited by dragonslayer; 2010-04-16 at 22:05.

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hupp. Jag tror jag får ta och testa och se helt enkelt. Känns dock som att det borde vara ett antal som har försökt att göra samma grej vid det här laget. Viktigast alltså att det går att spela relativt tunga livespel på den ena och singelplayerspel på den andra utan att förstöra sparfilerna i sp-spelen. Byte mellan konsoler kommer inte att göras dagligen utan snarare kanske högst 2 ggr per månad.

Liknande diskussioner

  1. Några frågor angående spelande av Wave 4/Wave 5 spel
    By X360Spyder in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 14:17
  2. Hjälp angående brännare
    By micchi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 22:44
  3. 3 frågor angående M3 REAL Perfect
    By brox in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 13:58
  4. Angående batteriet i GBA expansion pack
    By Petrol in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 15:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •