Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Messiah bug??

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Post Messiah bug??

Har hört rykten om en bug i messiah som gör att den inte stödjer v4 längre pga ntsc supporten sabbat chippet på något vis. Har ni på psxcare fått det bekräftat???

"To clarify - these problems are NOT caused by inexperienced people f**king up their consoles whilst installing - this is a chip problem. So far it looks as though the code was screwed up whilst adding NTSC support - in which case it's a simple re-programing of the chips. This should hopefully be confirmed later today."

Mera förseningar verkar det som................. =(

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Some bad news I'm afraid. It seems [all?] these chips have problems with [all?] v4 consoles. More information on this as it becomes available - it does mean however, that we will not send shipments until this issue has been resolved (bugs ironed out from code and new chips received, new [improved/working] solder points found or simply that the v4 problems reported are found to affect a small percentage of consoles). More updates soon.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi fick en delleverans av 50 chip idag, så vi skall omedelbart testa på v3, v4 och v5.

De "rykten" jag hört hittills är att det kan vara problem med V4 med "NO GAP" rom. Det är alltså inte alla v4 isåfall, utan det beror även på vilken typ av BIOS chip som monterats.

Jag tar ingenting för givet innan vi testat själva.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Messiah 1 eller Messiah 2 pro??? Vad är skillnaden
    By Alundra_isa in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 17:56
  2. Messiah eller Messiah 2 ?
    By O-gR in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-12-15, 21:20
  3. Allt om Messiah!
    By lephyrius in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 22:17
  4. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 19:30
  5. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 13:02

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner