Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 33 av 33

Diskussion: FreeBoot v0.031 släppt

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag har svårt att tänka mig praktiska fall där man vill unbanna en jtaggad box. Går boxen att jtagga så vill man ju köra xbr osv på den, och vad jag förstått så blir man bannad mer eller mindre omgående om man går online med en jtagmoddad box...

    Och då blir väl boxen som donerade sin keyvalt också bannad?

    Känns som om den praktiska vägen att gå är att köpa sig en separat box och köpa några spel som man gillar att spela live. Lite får man faktiskt ge tillbaka till spelutvecklarna, om det blir FÖR mycket gratisspelande jämfört med köpta spel så kommer vi inte se några nya bra spel förutom det vanliga "fotbollsspelet 2012/version 927" där man lagt till en ny fint och några nya lagfärger.
    jo, precis... med XBR_8955_3 blir man bannad inom 24 timmar, oavsett om du har original eller flashad DVD enhet [iaf med Zephyr och Falcon moderkort] jag har ingen aning om hur det är med Freeboot, men kan tänka mig att den kanske är en aning säkrare, med tanke på att man inte har en "generic build" som man bara injectar KV/Config till, utan Freeboot måste man faktiskt bygga en kernel själv, för varje maskin man gör, det är lite mer avancerat än att flasha in XBR, tar längre tid och är mer jobb...

    men Freeboot har kommit längre än vad teamet bakom XBR har gjort, Freeboot är ju dessutom den första riktiga mjukvaran som kom till 360'n, med freeboot har man inbyggt Region Free XEX stöd och Dashlaunch, det vill säga, du behöver inte lägga in detta själv utan du kan lägga in andra patchar istället som t.ex. XB1 stöd eller Full Memory access [tror Full Memory access mer är bra för Jasper 256/512mb]

    i vilket fall som helst är det rätt onödigt att unbanna en JTAG:ad maskin, dom blir troligen bara bannade direkt ändå...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    dragonslayer Guest
    Oj.. varit borta ett par dar och ser att folk börjar gissa

    "Memory Protection Patch" handlar om detta:
    Xbox360 har ett skydd som gör att man inte kan ändra datat i RAM minnet.. (T.ex hur många skott du har i magasinet, hur många liv du har kvar, etc )
    med "Memory Protection Patch" så finns inte skyddet mot ändra info i RAM minnet..
    Man kan då i RAM minnet ändra t.ex region eller hur många skott som finns i magasinet utan att ändra i några filer...

    Jag skrev tidigare att ni skulle jämföra med trainers för xbox1 (evolution-x)
    trodde att det var tydligt...

    Har man en bannad konsoll och använder secdata från den, kommer konsollen fortfarande att veta att den är bannad om du använder den som den är... den behöver alltså "unbannas" innan man använder den för att bygga en freeboot image

    Angående Ban av jtaggade boxar...
    Det är varken freeboot eller XBR som gör att de ser modifieringen.. det räcker med att du implementerar själva JTAG-Hack (byglingar etc) på konsollen och lämnar resten i original så blir du bannad..
    Last edited by dragonslayer; 2010-04-24 at 15:58.

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det vill säga, om man väljer att köra Xbox 1 stödet är den regions låst?? det var iaf inte den konsollen vi testade här om dagen, vi la då in XB1 stödet och testade sedan att starta Battlefield Bad Company 2 NTSC [Låst till NTSC-U och NTSC-J]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. freeBOOT v0.02 - ännu ett stort steg mot homebrew!
    By matte.90 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 173
    Senaste inlägg: 2010-08-18, 19:41
  2. Lips (FreeBoot & XBR)
    By dragonslayer in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 10:16
  3. Abgx360 v1.0.2 släppt!
    By golden2 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 22:06
  4. XDK för "Retail" Xbox360 släppt(?)
    By tigertailz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 01:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •