Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: NSMB Prolem?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    NSMB Prolem?

    Jag skulle spela NSMB på min chippade wii idag och när jag stoppar in skivan så blir det bara fel

    An error has occurred. Press Eject button and remove the disc, then turn the Wii console off and refer to the Wii opertions manual for helt troubleshooting.

    Det har fungerat smärtfritt innan, alla andra spel som jag har fungerar men inte just NSMB, vad kan det vara för fel?

    Jag har version 4.1E
    Cippad med Wiikey2
    och wiikey version 1.9

    Tacksam för hjälp

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    NSMB fungerar bara med Wiikey 2 - Fw v1.3 som du hittar länkar till hos antingen oss eller wiikeys hemsida

    http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37985
    Last edited by Pendragon; 2010-04-20 at 16:25.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Skrev fel

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    NSMB fungerar bara med Wiikey 2 - Fw v1.3 som du hittar länkar till hos antingen oss eller wiikeys hemsida

    http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37985

    Man tackar för det snabba svaret.

    Jag upptäkte att jag skrev fel det måste vara 1.3 för jag har inte ändrat något från när jag köpte Wii från er, jag köppte i januari i år, konsoll + wiikey2

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Då borde det fungera om du kör en Europeisk version som inte är Fulpatchad av NSMB.
    Du bränner på Verbatim DVD-R skivor med IMGBurn hoppas jag o har inte en alltför gammal ( max 2-3 år gammal ) brännare.

    Kontrollera även ison med WiiBrickblocker
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Då borde det fungera om du kör en Europeisk version som inte är Fulpatchad av NSMB.
    Du bränner på Verbatim DVD-R skivor med IMGBurn hoppas jag o har inte en alltför gammal ( max 2-3 år gammal ) brännare.

    Kontrollera även ison med WiiBrickblocker
    Jag bränner på Verbatim DVD-R fast inte med imgburn utan Nero.
    Men den skivan som NSMB ligger på har jag spelat på förut, jag har spelat det spelet i ca 3 månader, så spelet har fungerat. Men inte nu.

    Kan det vara så att den har blivit dålig, det finns inga synliga repor men kanske är trasig på nått sätt endå.?

    Har ej kollat ison Med wiibrick*******, behöver jag det om det har fungerat förut.

    Alla andra spel jag har fungerar som dom ska och alla är brända på samma sätt.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Fungerade det innan borde det fungera senare om du inte råkat ha en NTSC version av spelet o uppdaterat din Wii över mjukvara 4.0e då ryker regionsfriheten o dina utlänska titlar slutar fungera. ImgBurn är det programmet vi rekommenderar då NEro gift sig lite med Copyskyddad teknik. och Clone CD trasar sönder spel oftast.

    Men kvalitetsskivor o en fräsch brännare brukar förlänga livslängden
    Om dina skivor är repiga eller har mycket fingeravtryck på sig kan det vara en förklaring med.

    Kopieringsskyddet som kontrolelrar startsektorer i NSMB brukar balla ut efter några banors spelande.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. NSMB uppdatering
    By rogge75 in forum Nintendo WII - Drivekey
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 10:20
  2. Wiikey2, köpt NSMB vågar ja uppd???
    By Hammarn00 in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-03, 12:30
  3. Prolem med back-up av PS2-spel
    By sunkis in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 14:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •