Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: RROD-Fix FAIL...

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    RROD-Fix FAIL...

    Öppnade en 360 som hade fått RROD, den var JTAG:ad sedan tidigare, och en vän till mig köpte den och en annan och bad mig försöka laga dom.

    killen som sålde konsollerna hade ingen koll på vad han höll på med, han sa att båda hade 0020 som felkod, enkel felkod att laga tycker jag. det visade sig att den ena konsollen hade 0020, den andra 0002, konsollen med 0002 har en monster lagning, som jag inte förstår hur i h-vete dom tänkt när dom gjort, kanske någon av er kan förstå er på detta? nedan ser ni bilder jag tagit av hur den ser ut...

    såhär ser den ut från ovan:



    och här är en bild i lite vinkel, så att ni kan se hur sjukt j*vla hårt dom skruvat åt skruvarna...:



    jag tycker att den här lagningen är helt vansinnig!

    *edit:*

    För er som undrar är 0002 kortslutning, kort sagt... anledningen till att den här konsollen kortslutit är att en av JTAG lödningarna har släppt och nuddat GPU kylaren (obviously not a good thing!!)

    0020 är samma som 0102, överhettnings problem som gjort att GPU/CPU börjat släppa från moderkortet...
    Last edited by Swizzy; 2010-04-22 at 20:04.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Det där var nog den vansinnigaste lagning jag sett ... Personen i fråga kan verkligen inte vara tekniskt lagd eller ens ha ett hum om hur elektronik fungerar ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo men man måste ju våga pröva sig fram om man skall lära sig något :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jo men man måste ju våga pröva sig fram om man skall lära sig något :-)
    "Trial by error" ... Det kan bli riktigt dyrt om man är lika bäng som tex. Pendragon
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15

    Cool jaha

    och vad är felet? min fru skriker alltid "hårdare, hårdare" å nu plötsligt skall man inte gänga för hårt *hum konfunderad*
    Last edited by Henkad; 2010-04-23 at 11:04.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    och vad är felet? min fru skriker alltid "hårdare, hårdare" å nu plötsligt skall man inte gänga för hårt *hum konfunderad*
    Pröva med lite gängtejp så ska du nog se att det går bra ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    "Trial by error" ... Det kan bli riktigt dyrt om man är lika bäng som tex. Pendragon
    Vad har jag gjort nu då ?
    Hade jag köpt en sån konsol själv hade jag fan jagat killen som sålde den till mig med blåslampa o en dunk bensin om han inte tog tillbaka skrotet o gav mig pengarna tillbaka! ^^

    Så där gör man inte....
    O man dämpar inte en 360 med asfaltsmattor som man dämpar bilar med heller *brrr*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Skojja ju bara men det hoppas jag du förstog ... Asfaltmattor ---> Bitumenpapp ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Skojja ju bara men det hoppas jag du förstog ... Asfaltmattor ---> Bitumenpapp ...
    i know

    Asfaltsmattor = dämpmaterial som ser ut som a4 ark med tjära på ena sidan "Asfalt" och klister på andra sidan som man fäster på plåt kring hjulhus etc på bilar. Dessa hittade även in i PC datorer men har på senare tid ersats med filt/skumgummi med klister på andra sidan.. Lite som Bodyspray men i a4 ark ja

    Idiotiskt o ha i maskiner som kräver kyla.
    t.om datorer blir kanonvarma av dämpmaterial.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Kör med Bitumenpapp från Biltema som jag därefter klippt till i lagom form och dom funkar bara perfekt får jag säga ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    och vad är felet? min fru skriker alltid "hårdare, hårdare" å nu plötsligt skall man inte gänga för hårt *hum konfunderad*
    jag tror inte att din fru är så tekniskt lagd
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag tror inte att din fru är så tekniskt lagd
    Det är är ju han som får stå för tekniken
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Frågor ang garantiärende för RROD hos MS!
    By AdrofleXx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 03:12
  2. Problem vid RROD fix...
    By fowley86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 13:14
  3. RROD Key problem
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 08:08
  4. RROD Fix
    By fowley86 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 00:36
  5. RROD fix kit. Behöver akut hjälp
    By hgfa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 18:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •