inte riktigt sådär som han gjort... men skruvarna och brickorna du länkat till fungerar jätte bra
kom ihåg att ta skruvarna som är M5x10, inte M5x16...
en snabb guide:
Skruva isär konsollen helt, ta bort x-clampen, ta sedan loss skruvarna som redan sitter i kyl flänsarna. (skruvarna är i storleken 1/4 tum, du kan även använda dig av en bitshållare/skruvmejsel för bits)
nu gör sedan rent kylflänsarna och moderkortet från kylpasta (ta bomullspinnar eller något för moderkortet, det är lättare att köra med något som är litet, och gärna bomull så att du inte skadar något av det andra, jag brukar köra med bomullspinnar på moderkortet och bomullsrondeller på kyflänsarna...) du använder arcticlean genom att droppa ner lite från flaskan som det står en 1:a på, och låter den verka ngn minut eller så, sedan använder du den andra flaskan till att få bort alla resterna, det föreslår jag att du väntar med tills strax innan du ska ha på den nya kylpastan.
vänd nu på moderkortet och sätt dit skruvarna i varje hål med 1 bricka / skruv (från undersidan av moderkortet) tejpa tillfälligt fast dom mot moderkortet, jag brukar använda eltejp till det men det går lika bra med dom flesta andra sorters tejperna också, dock INTE silvertejp, silvertejp sitter som F*n och den lämnar rester så du bör undvika sådan tejp... tänk på att du ska ta loss den om några minuter bara...
vänd nu på moderkortet igen, så att du har ovansidan framför dig. lägg 2 brickor / skruv så att du har rätt mellanrum mellan moderkortet och kylflänsarna när du drar åt, har du inga brickor här kan du dra åt för hårt och skada processorerna som du har otur, se den här tråden för exempel på en idiot lagning:
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38544 drar du åt sådär hårt kan kommer inte kylflänsarna få kontakt med CPU/GPU om du släpper på det hela, du behöver inte dra åt sådär hårt heller för att det ska ske, det räcker med att du drar åt en liten aning för hårt för att skada allt
anyhow, nästa steg är att använda steg 2 av arcticlean om du inte redan gjort det, följt av att du smetar på ny kylpasta, du ska ha ett tunt lager kylpasta på metallytorna på moderkortet, vissa säger att man även ska ha på kylpasta på flänsarna, men använder du artic5 silver kylpasta räcker det med att du kör på moderkortet, zalman likaså. dock rekomenderar dom att du har på båda sidorna för bästa effekt, jag tycker inte att det behövs dock...
nu ska du skruva fast flänsarna, lägg dom löst ovanpå skruvarna så som dom satt innan du tog loss dom... du kan se hur dom ska sitta
nu ska du ta loss tejpen på undersidan och skruva åt skruvarna lite för hand, du kan INTE vända på moderkortet... då ramlar allt loss!! så du får lyfta på moderkortet, och hålla emot skruven med ett finger samtidigt som du släpper lite på tejpen med din andra hand. skruva sedan fast den, jag brukar ibland tappa skruvarna, det gör inget, bara du håller moderkortet hyffsat rakt så är det inga större problem, skulle brickorna åka iväg får du försöka rätta till dom med en lite skruvmejsel eller något...
när du väl skruvat åt dom för hand kan du vända på moderkortet igen, nu kommer inget lossna om du skruvat åt dom så pass att dom inte ramlar loss av sig själva (skruvarna) vilket dom inte gör efter ett par varv... skruva nu åt skruvarna lagom mycket, det är väldigt svårt att säga vad som är lagom eftersom jag inte vet hur stark du är och så... men jag brukar säga skruva åt tills det börjar bli motstånd på skruven (och den sitter mot moderkortet) skruva sedan ett halvt till ett helt varv till (ungefär) skruva även skruvarna diagonalt för att inte skapa för mycket "spänning" på moderkortet...
placera moderkortet i metallburen/chassit och lägg fläkten ovanpå den höga kylflänsen inkopplad till moderkortet (såklart) sätt sedan dit synkpanelen, du behöver inte skruva fast den... koppla sedan in konsollen med ström och bild kabeln så att du kan starta den utan att den slocknar av sig själv... låt den sedan stå och gå så i 20 minuter, stäng sedan av den och låt den stå och vila i 15 minuter (så att den svalnar)
nu kan du testa om den startar, gör den inte det, ja då får du ta och göra en reflow eller omlödning, det tänker jag inte gå igenom hur man gör här...
Bookmarks