Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Flasha LT på Lite-on första gången

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Flasha LT på Lite-on första gången

    Hej!

    Hade tänkt att flasha min nyinköpta Lite-on för första gången. Jag är helt lost i djungeln av verktyg och guider som finns på nätet. Har tittat på Jungleflashers guide men hittar inte riktigt hur jag ska göra för LT firmware.

    Skulle vara otroligt tacksam om någon kunde hjälpa mig att hitta de verktyg som behövs för detta. Allt ifrån skruvmejslar till kontrollerkort. Om någon vet en lättare guide för just Lite-on och LT 1.1 skulle detta också vara otroligt tacksamt.

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Du kommer behöva löda, följ boxxdr bilderna som finns på min hemsida så ska du se att det går fint med lödningarna iaf, för urläsningen kan du läsa jungleflasher guiden...

    det finns ingen speciell metod för att flasha en mjukvara, det som skiljer mellan mjukvarorna i tillvägagångs sättet är versionen av program du använder, alternativt att man kopierar saker och ting manuellt istället för att ladda automatiskt...

    det skiljer även från drive till drive (märke/modell) dock ALDRIG mjukvaran (hittils iaf)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Låter lite klurigt det här med att löda. Behöver man endast göra det första gången? För att få ut nyckeln så att säga. Får man med den så kallade "calibration data"?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Laser calibration infon får du bara med vid första urläsningstillfället eller tills du flashar läsaren, sen är det kört!

    Vi tar 700 kr för att trolla om Lite-On läsare med all info ifall du tycker det är bökigt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Laser calibration infon får du bara med vid första urläsningstillfället eller tills du flashar läsaren, sen är det kört!

    Vi tar 700 kr för att trolla om Lite-On läsare med all info ifall du tycker det är bökigt.
    Alright! Hörde att man kan behöva gå tillbaka till original firmware när man ska uppdatera dashboard via Live. Är det lugnt så länge man har nyckeln eller måste man göra om hela processen för 700kr?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av strikefour Visa Inlägg
    Alright! Hörde att man kan behöva gå tillbaka till original firmware när man ska uppdatera dashboard via Live. Är det lugnt så länge man har nyckeln eller måste man göra om hela processen för 700kr?

    Sitter du o kör Live med en flashad maskin o blir flaggad av Ms för att de detektat att du modifierat mjukvaran så spelar det ingen större roll om du flashar tillbaka orginalmjukvaran innan du uppdaterar konsolen.
    Du lär bli bannad ändock.

    Jag har själv uppdaterat mina flashade 360 konsoller via live utan att ha haft några problem, dock har jag inte kört ned nyare uppdateringar hemma sedan banvägen i november. Men folk som köpt boxar av oss har ju uppdaterat o många lirar live fortfarande.
    Allt handlar ju om vad för sit man kör igång på maskinen, har man inte ABGX360 checkat spelen ligger man ju lite på hal is, o definitivt o man kör med en XBR/J-Tag hackad 360
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Sitter du o kör Live med en flashad maskin o blir flaggad av Ms för att de detektat att du modifierat mjukvaran så spelar det ingen större roll om du flashar tillbaka orginalmjukvaran innan du uppdaterar konsolen.
    Du lär bli bannad ändock.

    Jag har själv uppdaterat mina flashade 360 konsoller via live utan att ha haft några problem, dock har jag inte kört ned nyare uppdateringar hemma sedan banvägen i november. Men folk som köpt boxar av oss har ju uppdaterat o många lirar live fortfarande.
    Allt handlar ju om vad för sit man kör igång på maskinen, har man inte ABGX360 checkat spelen ligger man ju lite på hal is, o definitivt o man kör med en XBR/J-Tag hackad 360
    Absolut, det är jag helt med på. Man blir dock lite orolig när det står

    ? list | Flash Back to stock fw before installing any dash updates |

    på #fw Efnet. Men om jag nu skulle sköta mina spel korrekt via ABGX360 och ta det säkra före det osäkra med att gå tillbaka till orginal innan update. Kommer calibration data finnas med när man går tillbaka till orginal i framtiden om ni gör det för 700kr första gången? Det jag menar är, kan jag göra det på egen hand (utan lödning) om ni gör det första gången?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av strikefour Visa Inlägg
    Absolut, det är jag helt med på. Man blir dock lite orolig när det står

    ? list | Flash Back to stock fw before installing any dash updates |

    på #fw Efnet. Men om jag nu skulle sköta mina spel korrekt via ABGX360 och ta det säkra före det osäkra med att gå tillbaka till orginal innan update. Kommer calibration data finnas med när man går tillbaka till orginal i framtiden om ni gör det för 700kr första gången? Det jag menar är, kan jag göra det på egen hand (utan lödning) om ni gör det första gången?
    Det dom varnar o friskriver sig mot är om det kommer en ny mjukvara som detektar mjukvaran i DVD läsaren. Att man återställer orginal o uppgraderar Dashboard o sen flashar tillbaka drivern igen.
    I min mening känns det lite onödigt, men vill folk lägga pengar på det eller återställa själva så är det upp till dem.

    En box som är moddad är aldrig 100% säker men läser man ut mjukvaran helt, o återställer den helt o alrig haft en nätverkssladd i boxen borde det ju vara säkrast.
    Once you go TP "RJ-45" så är du osäkrare än de som låter bli
    Enda 100% livesäkra metoden är att ha en omoddad 360 o spela orginalspel på o om man aldrig kör ActionReplay fuskmojjänger eller Datelminneskort
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher
    By RickeXBM in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 21:05
  2. psp slim and lite flashning
    By vilden in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2010-04-04, 21:47
  3. Lite funderingar ang. LT, uppdateringar osv!
    By jstensson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 15:25
  4. Flasha 1.51->1.6 nödvändigt?
    By nico-valimaki in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 47
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 22:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •