Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Xbox 360 Nätdel, trasig!

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15

    Xbox 360 Nätdel, trasig!

    Hej! behöver er expert hjälp!

    idag kom jag hem från ett lan, hade med mig min dator och xbox så massa jäkla saker låg på golvet i rummet! och när jag höll på att fixxa så råkade jag sparka till nätdelen själva lådan på xbox strömkabeln. Tänkte inte så mkt på det eftersom jag inte trodde den skulle gå sönder! men var en rätt hård smäll ändå :P

    Senare mot kvällen då jag sätter mig och lirar mw2 så stängs xboxet av och lampan på nätdelen lyser rött och den är lika varm som en stekpanna
    jag kan spela 20 min tills den dör! jag som ska åka och köpa ett trådlöst headset i morrn så går den sönder!!!

    Man kan ju köpa ny här på psxcare men vill ha riktig hjälp så jag inte köper fel!
    mitt xbox är xbox360 mw2 limited edition så den är inte gammal alls och nätdelen är en den förminskade versionen. inte den gamla stora! så hjälp mig vilken ska jag ha?
    jaja jag kanske är lite retard men vill inte bara göra fel!

    här får ni lite bilder så ni kan se!, blixten gör så allt ser 23424x dammigare ut:S har rent och fresht annars lool :




  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tittar du på första bilden så ser du att du behöver ha en 150w PSU du har även bilder i webshopen du kan jämföra med, du vet... det är väldigt få som vet exakt vad dom ska ha när det gäller sådana här saker
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Det är en Jaspernätdel du behöver
    Jag har en sådan box själv *ler*
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=636&xSec=93

    700 kr om du köper den hos oss eller så ringer du 020-79 11 33 till Microsoft o säger att din nätdel lyser rött ( Testa din 360 hos en kompis eller hos oss, det spelar ingen roll om de har äldre nätdelar, äldre fungerar men inte nyare än konsolln är. ) då skall du inte behöva betala något, alt lämna in nätdelen där du köpte maskinen.
    Maskinen är inte 1.år gammal ens s å det är bara nyttja den garantin.

    Sen rekommenderar jag inte att du har nätdelen eller din 360 på golvet o absolut inte på en matta. Den behöver luft o din 360 likså o dammsug ofta för fasiken
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Låter som om fläkten stannat, kolla så det inte bara råkar sitta något som åkt in genom hålen som håller fast fläkten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15

    !

    okej okej, så om jag beställer en jasper. är de den som är mindre då? själva lådan? ska testa med garantin först och om det inte funkar köper jag en här hos er!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om du köper en Jasper nätdel är det en nätdel som är anpassad för Jasper moderkort du får...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15

    !!

    nu vart det svår fattat igen! om jag kryssar i jasper modellen i webbshopen, den tredje till höger. kommer det funka då???!

    Btw så tror jag det är fläckten som har gått sönder! för den låter inget alls!
    inget surrande ljud elr nått som min kompis sa att det gjorde i hans som har lika!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan använda vilken nätdel som helst på din 360 men är det en jasper så räcker det med en 150W nätdel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av labbz0re Visa Inlägg
    nu vart det svår fattat igen! om jag kryssar i jasper modellen i webbshopen, den tredje till höger. kommer det funka då???!

    Btw så tror jag det är fläckten som har gått sönder! för den låter inget alls!
    inget surrande ljud elr nått som min kompis sa att det gjorde i hans som har lika!
    ja den kommer fungera, som hansi säger kommer vilken som fungera, 203w passar till alla modellerna (den första) 175w passar till Falcon/Opus och Jasper (den i mitten) och 150w passar BARA till jasper...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15

    !

    okej tack! då blir det nog en jasper!
    thx for the help b0yys! synd att den nästan kostar som halva priset som ett nytt xbox men så får det vara!

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Prova bara lämna in den där du köpte den för en ny i utbyte
    Får du ingen ny eller ingen efter samtal med Microsoft eller om du inte orkar vänta så kom förbi oss
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15

    !

    Ringde precis xbox och dom skickar en ny till mig! men det skulle ta 3 veckor seegt!

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15

    !!

    kolla hur jag har nu! : http://www.youtube.com/watch?v=ClIWYyKdDj8
    inte bra va? haha fläkten var ju sönder så.. vad kan hända nu ? :P

    <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ClIWYyKdDj8&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ClIWYyKdDj8&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    är du tokig människa?!?!?! om du råkar komma åt någonting i den där kan du få rejälla skador...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15

    !

    HAHA jag vet! men nu kan jag lira och den dör inte! tror du jag klarar mig utan xbox i 3 veckor? hehe

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Inte bara du som kan få skador, tänk på brandrisk etc. inte en försäkring i hela världen skulle täcka skador vare sig på dig eller hus eller nått annat om det framkommit hur skadorna uppstod. det är förbjudet att handskas med el om man inte vet vad man sysslar med.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av labbz0re Visa Inlägg
    HAHA jag vet! men nu kan jag lira och den dör inte! tror du jag klarar mig utan xbox i 3 veckor? hehe
    ja, det gör du... om du vill ha det gratis... annars får du ta o köpa dig en PSU av oss t.ex, det är billigare/smartare om det skulle hända något när du håller på sådär... om du har otur och något händer med PSU'n, ja... då kan själva Xboxen ta skada också!! då är du utan xbox ganska mycket längre
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15

    !

    mmh det är sant! men lämnar inte rummet med xboxen på, om jag inte bara typ går på toa då! och drar ut sladden från väggen när jag inte använder den!

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Var det jobbigt att låta bli o skruva upp nätdelen o gå med den till affären där du köpte maskinen eller ?
    Last edited by Pendragon; 2010-05-03 at 16:16.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av labbz0re Visa Inlägg
    mmh det är sant! men lämnar inte rummet med xboxen på, om jag inte bara typ går på toa då! och drar ut sladden från väggen när jag inte använder den!
    lika farligt ändå, strömmen försvinner inte från en PSU bara för att du kopplar ur strömmen... och risken är faktiskt större att något går fel när du är där än när ingen är där... även om det inte låter så logiskt så är det faktiskt så, eftersom du rör på dig mer när du är i rummet, och du kan råka slå ner ngt av misstag... eller så...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ja jag hoppas han städar sitt eget rum själv o inte låter mamma göra det, han kommer då förmodligen vara tvungen att skaffa en ny om hon går på TV-apparaten med en fuktig trasa o sen råkar komma åt nätdelen som hon inte ser bakom.

    På YouTube såg jag en video när en idiot kastade ned sin 360 nätdel i en hink med vaten o vilken explosion det blev... så tänk på miljön hemma.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15

    !

    jag gick till affären, men hade inget kvitto men det var ändå lungt för dom kunde se vilket bank kort som köpte vad, men hade tydligen handlat med kontanter så det gick inte, får en ny adapter om 8 arbetsdagar :P och jag städar mitt rum själv =D hehe

Liknande diskussioner

  1. Ska flasha xbox 360. Rätt på det?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 10:38
  2. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37
  3. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •