Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 50

Diskussion: Power sw vart sitta?

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16

Power sw vart sitta?

Hej har en fijustu siemens scalo dator jag råkade dra ut sladdarna power sw, hdd led, power led, Och nu startar inte datorn har försökt jätte länge. googlat och så men inget bra svar hittade jag inte.... Vart ska sladdarna sitta? värkligen tacksam för hjälp!... fråga om ni behöver mer info om datorn

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Vad är det för moderkorts modell? det brukar stå moderkorts modell på moderkortet... om du hittar det kanske jag kan hitta rätt åt dig på mina skrotade maskiner...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad är det för moderkorts modell? det brukar stå moderkorts modell på moderkortet... om du hittar det kanske jag kan hitta rätt åt dig på mina skrotade maskiner...
    v Tack för snappt svar... jag vet inte vad det är för moderkort men ska klämma ut det jag kan om det serial number kanske hjälper?: 3380410038

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    några bilder:

dessa tillhör följande moderkort, om du hittar något liknande är det lättare för dig att identifiera moderkortet, om du inte kan hitta det så kan du försöka ta lite bilder av moderkortet så kanske vi kan hjälpa dig identifiera det... serienummret hjälper inte mycket om man inte sitter på supporten direkt...

sen har vi en annan, som du lättare ser själv...

den inringade anslutningen är den som kartan visar...

kartan finner du längst ner i högra hörnet på moderkortet... (den övre bilden är vid ramminnes portarna)

fick inte till en bra bild av texten så jag photoshoppade lite snabbt för att du ska se bättre, men den här kartan finns på moderkortet om det är samma...

du ser på det här moderkortet vad som ska sitta vart, det är lite halvkryptiskt, så behöver du hjälp med det är det bara att fråga
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Bästa är o kika vilket moderkort man har ( märke o modell o göra en sökning på tillverkarens sida

ta denna bild t.ex till höger nedanför den grå flänsen ser du märke + modellnummer direkt till vänster om den svarta PCI-E bussen och under den gröna RAM sliotten.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Bästa är o kika vilket moderkort man har ( märke o modell o göra en sökning på tillverkarens sida

ta denna bild t.ex till höger nedanför den grå flänsen ser du märke + modellnummer direkt till vänster om den svarta PCI-E bussen och under den gröna RAM sliotten.
    Tack för all hjälp alla ska kolla hur det går

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av 20lapp Visa Inlägg
    Tack för all hjälp alla ska kolla hur det går
    det var dock lite fel det som pendragon skrev, moderkorts tillverkaren står vid PCI-Express porten (till höger) står MSI där, modell namnet står på höger sidan av första PCI sloten, där står det MS-7350 VER: 1.0

det som pendragon skrev om är bara markeringar för RAM minnes kanalerna samt vad det är för typ av PCI-Express port står: CHA Green (kanal A, gröna ramportar) CHA Orange (kanal B, orangea ramportar) och vid PCI-Expressporten: Primary (X16/X8)
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Jag har alltid vetat villket ställe sladdarna ska sitt men inte i vilken ordning men ska kolla nummret kkommer inte på vad det kallas jutst nu men det som står på moderkortet

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag har alltid vetat villket ställe sladdarna ska sitt men inte i vilken ordning men ska kolla nummret kkommer inte på vad det kallas jutst nu men det som står på moderkortet
    modell nummer brukar man kalla det för det är allt du behöver för att kunna hitta information om hur dom ska sitta
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16

Här är en bild på moderkortet

Bild: [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

"Numret" kommer senare (det om moderkortet)
    Last edited by 20lapp; 2010-05-08 at 16:14.

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Bild: [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

"Numret" kommer senare (det om moderkortet)
    sorry om den blev lite stor :/

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det står ju i nederkanten vart du ska sätta kablarna läs noga... om du tittar på andra kort sidan så borde det stå där vilka som ska sitta vart

+ = röd kabel
    - = svart kabel

brukar vara standarden... om det inte står något på dom det vill säga, annars är den mörkaste - normalt sätt...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    det står ju i nederkanten vart du ska sätta kablarna läs noga... om du tittar på andra kort sidan så borde det stå där vilka som ska sitta vart

+ = röd kabel
    - = svart kabel

brukar vara standarden... om det inte står något på dom det vill säga, annars är den mörkaste - normalt sätt...
    Taaack

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    inga problem! ibland krävs det ett par ögon till för att hitta saker, själv brukar jag inte se saker som ligger mitt framför ögonen
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    några bilder:

dessa tillhör följande moderkort, om du hittar något liknande är det lättare för dig att identifiera moderkortet, om du inte kan hitta det så kan du försöka ta lite bilder av moderkortet så kanske vi kan hjälpa dig identifiera det... serienummret hjälper inte mycket om man inte sitter på supporten direkt...

sen har vi en annan, som du lättare ser själv...

den inringade anslutningen är den som kartan visar...

kartan finner du längst ner i högra hörnet på moderkortet... (den övre bilden är vid ramminnes portarna)

fick inte till en bra bild av texten så jag photoshoppade lite snabbt för att du ska se bättre, men den här kartan finns på moderkortet om det är samma...

du ser på det här moderkortet vad som ska sitta vart, det är lite halvkryptiskt, så behöver du hjälp med det är det bara att fråga
    Jag har läst på din karta sen kollade jag på stället där dom skulle sitta det stog g- i stället och blablala

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Jag har läst på din karta sen kollade jag på stället där dom skulle sitta det stog g- i stället och blablala
    Har hittat kartan!!... jag hör av mig om jag behöver hjälp, tack för all hjälp! som jag har fått innan

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16

Datorn startar inte

Datorn startar inte.... Jag har satt i alla kablar förutom power led för den vet jag inte vart den ska sitta... Så vad tror ni kan va felet??...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    du kanske tolkat kartan lite fel? ta en bild av den och posta så kan vi hjälpa dig se om du tolkat den rätt
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    du kanske tolkat kartan lite fel? ta en bild av den och posta så kan vi hjälpa dig se om du tolkat den rätt
    aa tror det , bild (på kartan) : [IMG][/IMG]

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    du tittar på fel karta skulle jag tro, där finns det ju ingen pinheader, på andra kanten där du sätter kablarna finns det också en karta, eller hur? jag tycker mig kunna se lite saker där, men svårt att se på din stora bild eftersom den delen av bilden blivit suddig...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    du tittar på fel karta skulle jag tro, där finns det ju ingen pinheader, på andra kanten där du sätter kablarna finns det också en karta, eller hur? jag tycker mig kunna se lite saker där, men svårt att se på din stora bild eftersom den delen av bilden blivit suddig...
    tog inte kort där kablarna ska sitt tog nästan kort på samma ställe, kan fixa ett nytt kort..... Sen en till fråga.. när jag stänger av datorn (från windows) och sen så måste man trycka på strömbrytaren på datorn (fram) vill att den ska stänga av sig själv hjälper det genom å byta nätagreggat?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det är moderkorts funktioner... kolla i biosen om du hittar ngn inställning där som styr det där...
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    Jag köpte en dator på påse för ett tag sedan (alltså isärplockad till molekyler av någon skrotnisse). Jag behövde veta vilket moderkort det var och fann följande smidiga program på American Megatrends:
    www.ami.com/support/mbid.cfm

Nu hjälper den tyvärr inte dig 20lapp, eftersom datorn måste fungera om man skall kunna köra den :s - men.. den tar reda på vilket moderkort du har + lite mer. Praktiskt!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Midlife Visa Inlägg
    Jag köpte en dator på påse för ett tag sedan (alltså isärplockad till molekyler av någon skrotnisse). Jag behövde veta vilket moderkort det var och fann följande smidiga program på American Megatrends:
    www.ami.com/support/mbid.cfm

Nu hjälper den tyvärr inte dig 20lapp, eftersom datorn måste fungera om man skall kunna köra den :s - men.. den tar reda på vilket moderkort du har + lite mer. Praktiskt!
    Ok tack ändå... Kan va bra och veta kanske sen när datorn funkar om man moste kolla ngt så kanske kommer till användning...

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Hitta nummer på moderkortet i dag

Nu vet jag inte villket det är så skriver bägge:

1: SNo113107189

2: 103172 08780

Lägger in en bild med i dag om det behövs?

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Här är en bild hoppas att det är rätt.... för den andra va suddig på ett ställe.

Uploaded with ImageShack.us

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Här är en bild hoppas att det är rätt.... för den andra va suddig på ett ställe.

Uploaded with ImageShack.us
    jag ska rita upp en bild åt dig med vart allt ska sitta ge mig ngn timma eller så...

*edit:*

Grön markering = Power Switch
    Gul markering = Reset Switch
    Röd markering = Power LED (P+ är plus polen, och P- är minus polen)
    Blå markering = HDD LED (H+ är plus polen, och H- är minus polen)

SPK står för Speaker

G- och G+ har jag ingen aning om vad det är till för, inte heller GN...

om din Power LED kabel är 3Pin greja sätter du den så att Minus polen hamnar närmare den blå bredvid Power switch och Reset switch har ingen betydelse om du sätter +/- åt fel håll, funktionen dom har är att kortsluta dom pinnarna ändå så det ska inte ha ngn betydelse... vill du testa att det verkligen är Power Switch kan du koppla i ström och allt till moderkortet och försiktigt sätta en skruvmejsel mellan dom pinnarna, men var j*vligt försiktig, kommer du åt något runt omkring dom riskerar du att förstöra moderkortet, och rör inte metallen på skruvmejseln då du kan få en stöt av det...
    Last edited by Swizzy; 2010-05-10 at 22:32.
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    jag ska rita upp en bild åt dig med vart allt ska sitta ge mig ngn timma eller så...

*edit:*

Grön markering = Power Switch
    Gul markering = Reset Switch
    Röd markering = Power LED (P+ är plus polen, och P- är minus polen)
    Blå markering = HDD LED (H+ är plus polen, och H- är minus polen)

SPK står för Speaker

G- och G+ har jag ingen aning om vad det är till för, inte heller GN...

om din Power LED kabel är 3Pin greja sätter du den så att Minus polen hamnar närmare den blå bredvid Power switch och Reset switch har ingen betydelse om du sätter +/- åt fel håll, funktionen dom har är att kortsluta dom pinnarna ändå så det ska inte ha ngn betydelse... vill du testa att det verkligen är Power Switch kan du koppla i ström och allt till moderkortet och försiktigt sätta en skruvmejsel mellan dom pinnarna, men var j*vligt försiktig, kommer du åt något runt omkring dom riskerar du att förstöra moderkortet, och rör inte metallen på skruvmejseln då du kan få en stöt av det...
    Tack så mkt!!!!!!!!!! xD

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    inga problem tog inte mig mer än 10 minuter att photoshoppa bilden för markeringarnas skull men tog lite tid innan jag orkade/kunde fixa det åt dig höll på med lite annat innan xD
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    inga problem tog inte mig mer än 10 minuter att photoshoppa bilden för markeringarnas skull men tog lite tid innan jag orkade/kunde fixa det åt dig höll på med lite annat innan xD
    Ok lungt!.... Har satt i kablarna efter ritningen men skiten starta inte :S Kanske är ngt annat fel....

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Power knappen blinkar rött?!
    By flames in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 15:51
  2. Vart köper ni SMD 0603 ?
    By Kardanmannen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 15:43
  3. Fel vid bränning
    By spyx in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 22:48
  4. Hur långt bort kan man sitta?