Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 50 av 50

Diskussion: Power sw vart sitta?

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    inga problem tog inte mig mer än 10 minuter att photoshoppa bilden för markeringarnas skull men tog lite tid innan jag orkade/kunde fixa det åt dig höll på med lite annat innan xD
    DAMN!! Du tar verkligen tid på dig att hjälpa folk .... RESPEKT!! För det och det får du av mig ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    DAMN!! Du tar verkligen tid på dig att hjälpa folk .... RESPEKT!! För det och det får du av mig ...
    tackar ^^ det e meningslöst att sitta på forum och ha kunskaper utan att dela med sig av dom kunskaperna/hjälpa folk som behöver hjälp inom något man kan
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Det ger en viss skön tillfredställelse när man har hjälpt någon ... Och det kostar inget att hjälpa heller ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Det ger en viss skön tillfredställelse när man har hjälpt någon ... Och det kostar inget att hjälpa heller ...
    klart det kostar, det kostar ju tid och energi... men kostar inge pengar fast iofs... tid är pengar sägs det...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Tiden spenderad ger tillfredsställelse o en viss glädje när man ser folk krångla sig ur knasiga situationer

Alla som läst mina trådar känner säkert till mina dumma jämförelser med en viss röd tråd
    Ibland har folk lättare o relatera till bilar eller annat de har kunskap om

Men som Swizzy skriver ,det är tråkigt med Besserwissrar som sitter inne på kunskap o är tvungna att klanka ned på andra o inte förmedla information vidare.
    Så jobbigt är det ju inte o kan man inte kan man ju skriva det utan att behöva skämmas brallorna av sig JAg kan lite om mycket, eller medel om mycket men långt ifrån allt
    Min bil lämnar jag på Verkstad när den mår dåligt, jag chippar inte bilar heller så jag kan inte säga att jag är fena på det. TV-spel o Firmwares däremot är jag mer begåvad med samt data fastän det nästan är samma princip

Det handlar om intresse o behov samt engagemang mest.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16

Lämna in

Hur mycket kostar det att lämna in den har tänkt å göra det... kostar väl olika i olika affärer, tycker ni det är värt att lämna in?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av 20lapp Visa Inlägg
    Hur mycket kostar det att lämna in den har tänkt å göra det... kostar väl olika i olika affärer, tycker ni det är värt att lämna in?

Vi tar 350 kr per påbörjad arbetstimme.
    Men om du tittar på moderkortet o ser vad den har för modellbeteckning så lär du hitta en manual i .PDF format eller liknande på Moderkortstillverkarens hemsida eller via Google

Då kan du lätt följa de instruktionerna o koppla friskt.
    Jag har själv gjort så med ett moderkort som var över 4år gammalt nyligen förra månaden åt en väninna.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är 350 per påbörjad halvtimme....för jobb över 1 timme så får vi diskutera priset så att det lönar sig både för kunden och för oss :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är 350 per påbörjad halvtimme....för jobb över 1 timme så får vi diskutera priset så att det lönar sig både för kunden och för oss :-)
    Ok

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vi tar 350 kr per påbörjad arbetstimme.
    Men om du tittar på moderkortet o ser vad den har för modellbeteckning så lär du hitta en manual i .PDF format eller liknande på Moderkortstillverkarens hemsida eller via Google

Då kan du lätt följa de instruktionerna o koppla friskt.
    Jag har själv gjort så med ett moderkort som var över 4år gammalt nyligen förra månaden åt en väninna.
    Men man får väll ingen träff på google om man skriver in nummeret som står på moderkortet.... ( nummret är på sida 1) på detta forum

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16

Startar inte (datorn)

Vad tror ni kan va felet?? har till och med bytt nätaggregat..... Det hjälpte inte häller någon som har tips?... Har plockat ut ramminne med och testa med bara en och en hjälpte inte heller ska testa med att byta grafikkort med för när datorn funka så bytte jag men sen när det nya grafikkort va inne i datorn så funkade den fortfarande.... Så beror nog inte på grafikkortet.......

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    troligen är det hela moderkortet som behöver bytas ut... jag försökte laga en sådan dator, som inte startade... testade med ALLT... fick det inte att fungera... så jag skrotade den datorn istället... byggde ny...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    troligen är det hela moderkortet som behöver bytas ut... jag försökte laga en sådan dator, som inte startade... testade med ALLT... fick det inte att fungera... så jag skrotade den datorn istället... byggde ny...
    Ok, Jag funderade lite på moderkortet med....

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    bästa sättet att utesluta moderkortet är att sätta i ett annat moderkort med alla dom andra delarna har du samma problem efter det, ja då vet du att det troligtvis inte är moderkortet
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Jag vet nog äntligen vad felet nu! om det är det..... Det ser ut som att det fattas en krets den sitter nära nätverks kortet och nära u24 där den kretsen som fattas jag tror att den heter U26. Om det är det går det å köpa en son då? och löda dit?? har en löd kolv! .... Men sen kollade jag på en annan dator så satt det en son krets där

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det låter i mina öron som att du hittat något som är utmärkt på kortet men som fattas... det är ganska vanligt faktiskt, tillverkarna brukar göra ett kretskort som dom sedan använder till flera olika modeller, vissa modeller saknar komponenter som är utritade, det kan man även se på 360 moderkort och lite överallt faktiskt... man har sällan eller aldrig ett unikt kort som är till endast 1 modell av något, man brukar göra en som passar till flera olika modeller sedan har man bara olika komponenter på för olika funktioner...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Det låter i mina öron som att du hittat något som är utmärkt på kortet men som fattas... det är ganska vanligt faktiskt, tillverkarna brukar göra ett kretskort som dom sedan använder till flera olika modeller, vissa modeller saknar komponenter som är utritade, det kan man även se på 360 moderkort och lite överallt faktiskt... man har sällan eller aldrig ett unikt kort som är till endast 1 modell av något, man brukar göra en som passar till flera olika modeller sedan har man bara olika komponenter på för olika funktioner...
    så det är inget fel då?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Nej, det är inget fel... det ska dessutom till ganska mycket för att komponenterna ska lossna om någon komponent på moderkortet ser ut att sitta lite utanför kan det vara problemet...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Har du inte fått igång skrotet ännu ???
    Släng köp nytt
    / Pendragon

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Har du inte fått igång skrotet ännu ???
    Släng köp nytt
    Haha nee :/

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. Power knappen blinkar rött?!
    By flames in forum X-BOX Hårdvaruforum