Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: installerade wiikey 2 idag

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22

    installerade wiikey 2 idag

    Tog bort mitt d2ckey chip som psxcare installerat åt mig. Och lödde själv dit ett wiikey 2 chip.

    Laddade först hem update 1.9s och försökte installera men stod error connection nått sånt
    Prövade då 1.9g beta update men stod samma fel.

    Pröva då direkt lägga in New super mario discen i consolen och tryckte update wii som den ville. Efter det så startade spelet.

    Men sen blev det error disc efter typ halva första banan??

    Vad är fel?

    Vad använder man config disc till?
    Last edited by hejsan; 2010-05-02 at 22:04.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ta först och främst rätt skiva, senaste är 1.3 till Wiikey2... 1.9 tror jag finns till Wiikey, första...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22
    haha oj valde visst fel update.

    Tog 1.3 nu som Hansi länkade till funkar utmärkt att uppdatera samt har spelat new super mario i över en timme utan att den la av.

    Tack så mycket för hjälpen Hansi & Swizzy =)

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Sticker in med en liten fråga här så slipper vi en ny tråd, jag undrar bara om det är något mer som behövs för att det ska fungera att spela nya spel än denna 1.3 uppdatering? Har försökt kolla runt, men jag blir osäker när det står olika överallt, är den här 4.2 uppdateringen något som man ska ha när man har en wiikey2?




    Tack på förhand!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Nyborjaren Visa Inlägg
    Sticker in med en liten fråga här så slipper vi en ny tråd, jag undrar bara om det är något mer som behövs för att det ska fungera att spela nya spel än denna 1.3 uppdatering? Har försökt kolla runt, men jag blir osäker när det står olika överallt, är den här 4.2 uppdateringen något som man ska ha när man har en wiikey2?




    Tack på förhand!
    4.2 uppdateringen måste du ha för att lira dom senaste spelen, om du inte softmoddat och därmed kan installera nyare IOS versioner, utöver det ärdet bara 1.3 updaten du behöver ha för att kunna spela New Super Mario Bro's och Super Mario Galaxy 2 kanske ett par andra spel också, men dessa 2 är dom som kräver 1.3 mjukvaran på chippet som minimum när vi pratar Wiikey2...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Softmod=Wii+Dator va? Om jag inte är helt ute och cyklar.. Det hade jag inte tänkt att göra.
    Är det bara att googla sig till 4.2 downloaden?


    Tack för det snabba svaret förresten!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Nyborjaren Visa Inlägg
    Softmod=Wii+Dator va? Om jag inte är helt ute och cyklar.. Det hade jag inte tänkt att göra.
    Är det bara att googla sig till 4.2 downloaden?


    Tack för det snabba svaret förresten!
    4.2 finner du på majoriteten nya spel, t.ex. Super Mario Galaxy 2

    Softmodd kräver att du har en dator på sätt och vis ja, men samtidigt inte... en softmodd är alltså helt enkelt en mjukvaru modifikation, det betyder att du inte ändrar något med hårdvaran (du löder inte i ett chip) utan du använder buggar i mjukvaran för att installera kod som gör det möjligt att köra osignerat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack ännu en gång för att du tar dig tiden att svara!

    Nu hänger jag med i svängarna och kan äntligen börja spela lite wii<3

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Wiikey2 och Disney Sing It Pop Hits (PAL)

    Hej,

    Får den ej att fungera klagar på skivan. Provar två olika.
    Vad göra?

    /Warg

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Vad bränner du på för skiva?
    2. Hur gammal är din brännare?
    3. Vad är det för märke på din brännare?
    4. Vad använder du för program att bränna med?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej!

    Lånar också denna tråd, brände ut Star Wars The force unleashed 2 och stoppade i wii´t. Spelade i ca 5 minuter innan jag fick unable to read disc. Testat 2 gånger och samma sak händer dock på olika ställen i spelet, så det borde inte vara felet. Har wiikey2 installerat och kör ver 1.3. Brände skivan i 2x hastighet (Verbatim).
    Vad kan vara fel?

    Mvh Mattias

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Matoo Visa Inlägg
    Hej!

    Lånar också denna tråd, brände ut Star Wars The force unleashed 2 och stoppade i wii´t. Spelade i ca 5 minuter innan jag fick unable to read disc. Testat 2 gånger och samma sak händer dock på olika ställen i spelet, så det borde inte vara felet. Har wiikey2 installerat och kör ver 1.3. Brände skivan i 2x hastighet (Verbatim).
    Vad kan vara fel?

    Mvh Mattias
    Dålig bränning, du bränner i på tok för låg hastighet! bränn skivorna i vad dom är certifierade för!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ok, fick för mig att man skulle bränna långsamt. Då blir det till att bränna om i snabbare hastighet och hålla tummarna. Tackar för otroligt snabbt svar.

Liknande diskussioner

  1. frågor om wiikey.
    By funnyfac3 in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 20:56
  2. Wiikey + NTSC
    By Zyke in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 08:25
  3. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 22:58
  4. Ny update Wiikey 1.9s
    By WiiMii in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 22:55
  5. byta yaosm mot wiikey
    By 0scar in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 15:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •