Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: USB Loader Problem!!!!

  1. #1
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    USB Loader Problem!!!!

    Hej!
    Jo jag har en Nintendo Wii med HBC och USB Loader installerat av er på PSXCARE. Och när jag kom hem med konsolen, formaterade mitt USB minne med WBFS manager, pluggade in den i min Wii, startade USB Loader och startade ett spel så fungerade det helt utan problem, jag var lika glad som ett barn i en godisaffär.

    Men nu till problemet. Allt fungerade helt felfritt med alla spel tills idag när jag skulle spela så när jag startade ett spel genom USB Loader så hände ingenting dvs skärmen vart helt svart.

    Hoppas nån vet vad det kan vara =)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vilket spel är det? och vilka settings har du? testa att leka runt lite med settings för spelet... så ska du se att du får det att fungera du ska t.ex. inte ha "Force PAL60" eller liknande, det brukar ha sådan där effekt på NTSC spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Första spelet jag testade var Monster Hunter Tri sen var det Wii Sports Resort som inte funkade.

    Tackar för svar, ska testa annars återkommer jag ifall det inte funkar =)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Wii Sport Resort måste du trixa med för att köra en Alternativ DOL första gången, eller så kör du den från en skiva... (krävs att du ser en video som talar om hur du använder dig av Wii Motion Plus)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Sen så fungerar inte Monster Hunter 3 alls med de cIOSer som kommer från PSX Care.
    Eftersom PSX Care kör med den stabilare och enligt mig bättre Waninkokos cIOSer som i dagsläget inte har stöd för MH3 speleet... Men det kan ju ändras när nästa update på Wanins kommer (rev20 borde det vara)

    Bjerlk

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Det är ju alltid en katt o råtta lek
    Nintendo försöker stoppa folk som fular sig o de som fular sig ligger steget efter med att låsa upp
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 Problem
    By Kristofer82 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 23:50
  2. wiikey & usb loader?
    By kallstrom_74 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 10:46
  3. Wii USB Loader...
    By Bjerlk in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 22:25
  4. Hd loader, hur, var?
    By peso92 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 15:06
  5. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 17:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •