Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 80 av 80

Diskussion: Missljud från DVD-läsare.

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hehe ok, well om den RROD:ar direkt när du startar upp den sen, testa att koppla ur DVD-Enheten...
    okej, är det ett vanligt problem? sen snabbfråga.. tänkte dra till clas ohlson imorn, vilka skruvar, brickor ska ja ha för x-clamp? lika bra att slänga på det när ändå kylpasta ska bytas.

  2. #62
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    okej, är det ett vanligt problem? sen snabbfråga.. tänkte dra till clas ohlson imorn, vilka skruvar, brickor ska ja ha för x-clamp? lika bra att slänga på det när ändå kylpasta ska bytas.
    när man har lött i en Liteon är det väldigt lätt hänt att ngt bryggas med ground, även för proffs... det är inte alltid så att man ser det heller... och är ngn punkt groundad groundas hela alltet där man löder... en multimeter kan inte heller känna av allt, 360'n är hyperkänslig mot det >_<

    skruvarna du vill ha är:

    M5x10: 11-1315-510

    och brickorna:

    M5 elförzinkade: 11-1203-5
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    när man har lött i en Liteon är det väldigt lätt hänt att ngt bryggas med ground, även för proffs... det är inte alltid så att man ser det heller... och är ngn punkt groundad groundas hela alltet där man löder... en multimeter kan inte heller känna av allt, 360'n är hyperkänslig mot det >_<
    okej, kan de skada boxen på nåt sätt lr bara den inte vill?

  4. #64
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det skadar inte boxen, den har j*vligt mycket noob skydd synd för MS... bra för dom som hackar konsollerna det som händer är att du får RROD, felkod 0021 har jag för mig det är... om jag inte minns helt fel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #65
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det skadar inte boxen, den har j*vligt mycket noob skydd synd för MS... bra för dom som hackar konsollerna det som händer är att du får RROD, felkod 0021 har jag för mig det är... om jag inte minns helt fel...
    okej, ska testa läsaren innan ja pillar isär flänsarna å pastan då.. kan ju köra den direkt från kretskortet.. så den startar å så... återkommer med info imorrn.

    *edit* kunde inte behärska mig med lite rom & cola i kroppen, resultatet!

    http://img36.imageshack.us/i/sam0918.jpg/

    http://img299.imageshack.us/i/sam0920.jpg/

    läsaren är även tyst och låter normalt, locket gjorde susen, så då är lösningen på denna tråden klar men fortsätter med hur det går istället.

    nu håller jag tummarna, att de ser likadant ut när den är rengjord!
    Last edited by int21; 2010-05-15 at 01:13.

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    pendragon, den där ordern ja la på hdd-caset. antar ni tagit bort den manuellt (om inte, gör det!) eftersom ja inte fått den än, de löste sig, tack som fan för bra service!!!
    Last edited by int21; 2010-05-15 at 01:23.

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    den borde ha blivit skickad int... om inte kollar jag upp o ser om den ligger ngnstans så tar jag bort den åt dig imorrn

    *edit:*

    Hittade din order i högen med skickade ordrar, den ska ha gått iväg den 7/5, så du borde få en AVI från posten vilken dag som helst...
    Last edited by Swizzy; 2010-05-15 at 15:26.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den borde ha blivit skickad int... om inte kollar jag upp o ser om den ligger ngnstans så tar jag bort den åt dig imorrn

    *edit:*

    Hittade din order i högen med skickade ordrar, den ska ha gått iväg den 7/5, så du borde få en AVI från posten vilken dag som helst...
    hm, den borde varit framme tycker man.. den borde skickats den 10e (måndag) posten hit tar knappast 5 arbetsdagar.. hur som helst, illa att pendragon inte sa att det fanns en med i paketet (läsaren) eller ordern makulerades direkt när jag sa att ja hade beställt.

    hur löser vi detta lättast? ska jag betala den när den kommer och skicka tillbaka den, eller kan man returnera den direkt utan att betala utan bara betala frakten tillbaka? kollade er sida ang. returrätt etc, men förstod inte principen helt, hehe. vad är smidigast och hur brukar ni göra?

    *edit* har börjat renoveringen nu, går ganska okej än sålänge, brickor och sånt inköpt, gpu, cpu rengjorda.. fortsätter.

  9. #69
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hm, den borde varit framme tycker man.. den borde skickats den 10e (måndag) posten hit tar knappast 5 arbetsdagar.. hur som helst, illa att pendragon inte sa att det fanns en med i paketet (läsaren) eller ordern makulerades direkt när jag sa att ja hade beställt.

    hur löser vi detta lättast? ska jag betala den när den kommer och skicka tillbaka den, eller kan man returnera den direkt utan att betala utan bara betala frakten tillbaka? kollade er sida ang. returrätt etc, men förstod inte principen helt, hehe. vad är smidigast och hur brukar ni göra?

    *edit* har börjat renoveringen nu, går ganska okej än sålänge, brickor och sånt inköpt, gpu, cpu rengjorda.. fortsätter.
    den gick den 7:e, posten hämtar inte förrns 17~ hos oss (brevpost) och det går som brevpost... men jao, den borde ha kommit fram... hmm... hur det är med returer och sådär har jag inte så bra koll på :/ släng iväg ett e-mail till våran e-mail: psxcare@netcare.se så får du svar på frågan på måndag, om inte hansi svarar här under helgen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #70
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    nu gäller det, håller tummarna.

    ser ut som skit.

    putsat och fräshat till moderkortet lite.

    fick dem lite renare tillslut.

    stor skillnad mot innan, stålborste ftw!

    bort med gamla skiten och in med x-clamp, för att förebygga rrod.. om nu brickor och avstånd stämmer, chansade lite.

  11. #71
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    x-clamp undersida.

    då var skiten på plats.

    denna fick man putsa som fan, kunde inte bli av med allt, men blev godkänt.

    då plockar vi ihop allt då.

    testkör alan wake, boxen varit på snart 30min och ska köra den 2 timmar innan den stängs av. *håller tummarna*

  12. #72
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    bort med gamla skiten och in med x-clamp, för att förebygga rrod.. om nu brickor och avstånd stämmer, chansade lite.
    Det skall vara 2 brickor på ovansidan (mellan moderkort/kylfläns) och 1 bricka på undersidan av moderkortet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #73
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det skall vara 2 brickor på ovansidan (mellan moderkort/kylfläns) och 1 bricka på undersidan av moderkortet
    japp, jag googlade, stack till clas ohlson å köpte andra brickor åxå, en som inte var lika hög som den andra, det såg så ut iaf. boxen är igång ännu efter 1.5 timmar.

    11-1315-510

    11-1203-5 undersida, ovansida

    11-1129-531 ovansida

  14. #74
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    har nu stängt av den efter ca 4 timmar... den stod 3 timmar med alan wake igång, spelade ytters lite då och då, så den fick jobba lite. körde assassins creed 2 i 45min efter det.. allt fungerar än sålänge. hoppas den kommer överleva länge!

  15. #75
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Din beställning på HDD skalet makulerades i samband med att jag skickade iväg din läsare Du fick även stora modden + laser calib på usb stickan.
    Sorry att jag inte skrev detta tidigare

    Ps. Snyggt kludder på läsaren ( http://img96.imageshack.us/i/sam0949.jpg/ )
    Int21 <3 PEndragon *Kärlek det där
    Du är inte rädd för att storebror ser vad du har för serienummer du inte

    Kul att härket fungerar iaf.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #76
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Din beställning på HDD skalet makulerades i samband med att jag skickade iväg din läsare Du fick även stora modden + laser calib på usb stickan.
    Sorry att jag inte skrev detta tidigare
    okej, bra, bra.

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    sådär, nu sitter det en wd250 gb disk i den tidigare arcade boxen. nu är målet utfört och den spinner på fint.. håller tummarna att den fortsätter på den linjen..

  18. #78
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    sådär, nu sitter det en wd250 gb disk i den tidigare arcade boxen. nu är målet utfört och den spinner på fint.. håller tummarna att den fortsätter på den linjen..
    Sweet
    Körde du en SS fil från en original 250Gb disk o trollade om eller ?
    Jag har faktiskt inte gjort något sånt själv då jag tyckt det vart för krångligt med o hitta rätt typ av disk etc.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #79
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Sweet
    Körde du en SS fil från en original 250Gb disk o trollade om eller ?
    Jag har faktiskt inte gjort något sånt själv då jag tyckt det vart för krångligt med o hitta rätt typ av disk etc.
    nej, jag tog den vanliga som cirkulerar på nätet. ms säger ju sig inte kolla fuldiskar längre om jag nu får för mig att koppla den mot live, men tanken är att köra denna som offlinebox då jag redan har en oflashad för onlinelir.

  20. #80
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kuligt
    Har vi ingen vettig guide på hur man gör egna 20/60/120 eller 250Gb diskar så om du har tid får du hjärtligt gärna skriva en liten guide

    Spelade det någon roll vad för 250Gb disk eller 320Gb disk du körde i skalet ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. test
    By MaCRo in forum Test
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 23:04
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •