Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 80

Diskussion: Missljud från DVD-läsare.

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

    Missljud från DVD-läsare.

    Har kommit över en Lite-On box som jag tänkte leka lite med.. Däremot låter läsaren lite konstigt. Den spelar skivor fint men ljuden kommer när du startar den eller ska starta ett spel etc. Någon som känner igen ljudet och vet om det går att åtgärda på ett smidigt sätt? I värsta fall får man läsa ut nyckel och jaga en ny läsare men tänkte jag skulle slippa det på en box som kanske inte är i det bästa skicket från början.

    http://rapidshare.com/files/383932136/SAM_0820.MP4.html

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det där ljudet är hyffsat normalt int, det brukar oftast ske när man har DVD-Spelaren upp och ner... det är typ hur metall grejen i locket ligger när du drar igång motorn
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det där ljudet är hyffsat normalt int, det brukar oftast ske när man har DVD-Spelaren upp och ner... det är typ hur metall grejen i locket ligger när du drar igång motorn
    Hmm.. hur fixar man det på ett smidigt sätt? mina tidigare boxar har aldrig varit i närheten av det ljudet och jag vill inte den ska föra sånt oväsen...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jadu, jag har faktiskt ingen aning... inget jag tänkt på direkt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jadu, jag har faktiskt ingen aning... inget jag tänkt på direkt
    skruvat isär den nu.. är det denna du menar?

    http://rapidshare.com/files/383967393/SAM_0822.MP4.html

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Precis, just den grejen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Precis, just den grejen
    det går ju inte att ha den på så många andra sätt och jag antar den ska va sådär löst.. måste ju gå att åtgärda, jävligt störande.. men nu vet jag det är helt normal iaf även om jag aldrig hört det innan.. men har någon tips så posta, tack!

    får va glad den inte låter såhär: http://www.youtube.com/watch?v=iNEXDtBr4nQ

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hahahahaha, slamsung i den och ja, du får vara glad att den inte låter sådär, och att den inte svarvar skivor...

    jag åtgärdade en sådan liteon tidigare i veckan, som direkt när du satte i en skiva skapade repor i perfekta circlar på skivan, visade sig vara en klisterlapp som använts för att identifiera skivor eller ngt i en butik... såg ut lite som en prislapp men utan pris och istället siffror som såg ut att ha varit för att identifiera skivorna... den hade rullat ihop sig och lagt sig precis i kanten av lasern, där den inte hade ngn effekt på själva lasern eller så, utan enbart skivan när den snurrar

    *edit:*

    Det värsta med den liteon driven var att det inte lät annorlunda om den, den lät precis som vanligt... då blir man lite: hmm... vafan är det som orsakar detta då? luften?
    Last edited by Swizzy; 2010-05-06 at 00:20.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    upptäckte detta nu.. kanske går att åtgärda med lim för någon reservdel blir nog svår


  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    haha, du får inte vara så hårdhänt int!!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    haha, du får inte vara så hårdhänt int!!
    haha, den levererades så.. är de gratis så finns det ofta en hake. saken är att boxen eroderat lite invändigt.. kylfläns, lite moderkort etc.. ska nog plocka isär den totalt, rengöra.. plocka ihop och se om den går igång då.. gör den det så är det nog en ny läsare som ligger i fokus.. kan va värt för att ha en offlinebox att leka med. nu har man något att pilla med.

    btw.. vet du hur man får bort den där lilla plastsaken?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den som e paj menar du? ingen aning... den sitter ihop på något sätt med övrigt som sitter mitt under etiketten...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    japp, stämmer.. lösningen fanns på tuben. http://www.youtube.com/watch?v=6qnpIAOwfPI

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    japp, stämmer.. lösningen fanns på tuben. http://www.youtube.com/watch?v=6qnpIAOwfPI
    men det där är ju en Hitachi, driven du har är en Liteon... är det samma metod?

    *edit:*

    en video för Liteon/BenQ: http://www.youtube.com/watch?v=SEqoEs9PCos
    Last edited by Swizzy; 2010-05-06 at 00:44.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men det där är ju en Hitachi, driven du har är en Liteon... är det samma metod?

    *edit:*

    en video för Liteon/BenQ: http://www.youtube.com/watch?v=SEqoEs9PCos
    danke!

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Bitte la bara till Liteon i sökordet sökte på: Xbox 360 Liteon Magnet

    så fick jag fram den där videon
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Bitte la bara till Liteon i sökordet sökte på: Xbox 360 Liteon Magnet

    så fick jag fram den där videon
    för trött för detta, tryckte på första bästa.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    då e det tur att du har mig som inte är så trött, börjar bli van vid att vara vaken såhär dags... osså måste man sluta med det snart bara för att jag blivit van
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    har du ett får i dvd-spelaren?

    Så låter en av mina boxar med.. Alltid låtit på detta viset men det är bara en kort stund så aldrig brytt mig om det direkt.

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    upptäckte detta nu.. kanske går att åtgärda med lim för någon reservdel blir nog svår

    Vad var det för modell DVD läsare o vill du ha en bättre begagnad reservdel för 0:- för att du är så underbart go o hjälpsam i forumet ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vad var det för modell DVD läsare o vill du ha en bättre begagnad reservdel för 0:- för att du är så underbart go o hjälpsam i forumet ?
    det vore ju jättesnällt. då jag inte har tillgång till xecuter 3 eller probe just nu så funderar jag att skicka den till er, så kan ni ju byta delen när ni ändå håller på. vad jag förstått så kostar det 350:- om jag skickar läsaren löst.. men är verkligen frakten 220:- ? kan jag inte skicka med ett sådant vadderat sverigekuvär som ni returnerar den i, det är väl lika smidigt?!


  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Borde fungera, en flashning o byte av lock då om jag tolkar det rätt
    Skriv det i ett brev när du skickar in den till oss bara
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Borde fungera, en flashning o byte av lock då om jag tolkar det rätt
    Skriv det i ett brev när du skickar in den till oss bara
    japp, de stämmer, ixtreme lt var tänkt så kan man ev. testköra mot nätet och se vad som händer i november (som vanligt), nu när man kan uncrippla den med update om det skiter sig istället för att löda och jobba sig med hexeditorer som man var tvungen att göra senast.

    ska kolla upp vad det kostar att skicka den så skickar jag ev. med kuvär/paket för retur om det är värt det. postar den förmodligen idag eller imorgon i så fall.

    det jag undrar är vilket alternativ man ska använda för att beställa, dropin med lös läsare kostar 350:- men enda alternativet jag finner i er webshop är något för 400:- hm?!

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    japp, de stämmer, ixtreme lt var tänkt så kan man ev. testköra mot nätet och se vad som händer i november (som vanligt), nu när man kan uncrippla den med update om det skiter sig istället för att löda och jobba sig med hexeditorer som man var tvungen att göra senast.

    ska kolla upp vad det kostar att skicka den så skickar jag ev. med kuvär/paket för retur om det är värt det. postar den förmodligen idag eller imorgon i så fall.

    det jag undrar är vilket alternativ man ska använda för att beställa, dropin med lös läsare kostar 350:- men enda alternativet jag finner i er webshop är något för 400:- hm?!
    skriv ett brev med vad som skall göras, du behöver inte lägga en beställning för en sådan sak i förväg, eftersom vi inte monterar i någon direkt extra hårdvara vid flashningar...

    mjukvaran du får av oss är iXtreme LT 1.1, den senaste versionen av LT...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    skriv ett brev med vad som skall göras, du behöver inte lägga en beställning för en sådan sak i förväg, eftersom vi inte monterar i någon direkt extra hårdvara vid flashningar...

    mjukvaran du får av oss är iXtreme LT 1.1, den senaste versionen av LT...
    jo men ni vill väl ha betalt för flashningen eller?! hur sköts den i så fall?

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jo men ni vill väl ha betalt för flashningen eller?! hur sköts den i så fall?

    Brevpostförskott 210 - 220 kr för att den skall fraktas säkert.

    Byte av snurran i locket 0:- alt ett nytt lock från en beggad läsare där laser eller styrkort är död som vi har som skrot hos oss.

    Flashning av Lös Lite-On utan laser calib "iXtreme LT 1.1" ( om läsaren varit flashad tidigare ) eller bara billigt för att snålvattnet rinnger 350 kr

    Flashning med Laserkalibreringsdata av ny Lite-on läsare "iXtreme LT 1.1 CAL som vi kallar dem" lös eller i maskin 700 kr

    Betalning mot postförskott ( Frakt + flash + vi bjukkar på ett lock eller centrumstabilisatormokkagrunka )

    Skriv att det är du som är Int21 i brevet o att centrumgrunkkan i locket skall bytas så kanske vi rabatterar allt efter samråd med vår underbart goa chef Hansi
    *Han lär säkert skälla på mig ändå för han tycker det är roligt..*

    O för er andra som tror ni kan få en läsare moddad billigare "Vi har Ints serienummer på DVD läsare redan o matcha mot *skratt*
    Last edited by Pendragon; 2010-05-06 at 16:32.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Brevpostförskott 210 - 220 kr för att den skall fraktas säkert.

    Byte av snurran i locket 0:- alt ett nytt lock från en beggad läsare där laser eller styrkort är död som vi har som skrot hos oss.

    Flashning av Lös Lite-On utan laser calib ( om läsaren varit flashad tidigare ) eller bara billigt för att snålvattnet rinnger 350 kr

    Flashning med Laserkalibreringsdata av ny Lite-on läsare lös eller i maskin 700 kr

    Betalning mot postförskott ( Frakt + flash + vi bjukkar på ett lock eller centrumstabilisatormokkagrunka )
    hmm.. jag var förut och ordnade bra emballage för tur och retur, skrev brev vad som ska göras, tog även ut 350:- i kontanter som ligger med, funkar detta förslag? då slänger jag det på posten om 10min!

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hmm.. jag var förut och ordnade bra emballage för tur och retur, skrev brev vad som ska göras, tog även ut 350:- i kontanter som ligger med, funkar detta förslag? då slänger jag det på posten om 10min!
    Ja det funkar det med, dock rekommenderar vi inte att man skickar pengar på det sättet om paketet försvinner på posten.

    Vi skall inte ha klåfingriga mottagare heller men vill du försäkra dig så filma när du lägger pengar i ett kuvert o försluter försändelsen med massa tejp

    Kör en Att Kent så får jag den förmodligen innan någon öppnat paketet direkt med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    visst, kanon.. vad är adressen det ska skickas till?

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    visst, kanon.. vad är adressen det ska skickas till?

    Som Postpaket:

    Postpaket
    NETCARE AB
    Box 17020

    104 62 Stockholm


    Som Företagspaket:

    Företagspaket
    Netcare AB
    Blekingegatan 16
    118 56 Stockholm

    Postpaketen körs ut av Posten till oss så de kan från du får ( Har mottagit kolli ) ta tre dagar för dem då de av en skitdum anledning kvittar ut kollina innan de åker till oss.
    Företagspaket åker direkt till vår dörr snabbt utan liggetid men kostar mer för dig.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. test
    By MaCRo in forum Test
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 23:04
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •