Har sett att dom har sänkt playstation2 till 2900kr billigast hittils!
men ska man köpa en Ps2? jag menar tänk om den modellen inte funkar med Messiah?
och vad är Makrovion off? har inte fattat det än!
men ska man köpa en Ps2? jag menar tänk om den modellen inte funkar med Messiah?
makrovision e väl typ kopierings skydd på DVD.
.:JompZ:.
<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Federico:
Jag köpte min för 2200 spänn...i spanien i slutet på oktober....bra pris tycker jag
DU kan kopiera dvd till vhs...
</font>
Kolla om det står 30004R på lådan. Den versionen är snabbast och enklast att montera Messiah i.
Passa på när det är bra priser, det pris vi får betala från distributörerna är c:a 3300:-. Ibland åker vi och köper på Elgiganten när dom ligger under 3000:-, men den senaste rean har dom lagt en "psxcare" klausul på...endast en per kund :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
PSXcare - ni måste väl ha ett dyrare inköpspris än Elgiganten? Jag menar, det går knappast att tjäna någonting på att sälja en konsol billigare än den kostar att köpa in.
Är det för att ni köper in betydligt färre maskiner än elgiganten, eller finns det någon annan anledning?
Tja, Elgiganten (och alla andra stora elektronikkedjor för den delen) kan nog sälja saker till priser under iköpspris (även om dom säkerligen i detta fall har lägre inköpspris än psxcare).
Hela idén med deras stora reor är följande;
1. Dom köper in väldigt få ex av varorna dom rear ut.
2. Dom säljer slut på varorna snabbt.
3. Kunderna kommer till affären och får reda på att allt är slutsåld (två timmar efter att rean har börjat), vilket först leder till besvikelse.
4. Personalen i affären är snälla nog att rekommendera en annan vara som är liknande (men inte en rea-vara, självklart), vilket folk faktiskt går på och köper nånting annat.
Hur dom tycker att folk ska köpa nånting annat (en tv kanske, eller en DVD-spelare?) istället för en PS2a, iom att dom inte har några andra konsoller till salu, är för mig ett mysterium, men hela konceptet går ivf ut på att få kunder med pengar till affären, inte på att dom ska köpa dom billiga varorna.
Vad jag förstått har Elgiganten något att göra med en stor engelsk lågpriskedja, så det är möjligt att deras PS2 gråimporteras via England där priserna kanske är lägre.
Jag bryr mig inte om detta, det är ju bara bra att det går att köpa billiga PS2....
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag vet några som "lurades" på en PSone precis när PS2 kom ut.
dom ville ha den där nya playstation (tvåan asså) men den var ju tok slut..
Men Elgiganten hade en massa PSone o sålde den som "nya" playstation.. luriga killar det där =))
Tänk den där lilla parveln som fick ett till platstation 1 av sina föräldrar.
.:JompZ:.
tack för svaren=)
JompZ: Hahah... fyfan...
Jag pratade med en på egmont som bekräftade att elgiganten köper in sina PS2 därifrån. De köper alltså in dem för 3300 kronor styck och säljer de för 2900 kronor styck (när de har det specialpriset). Det är ju lite ballt. Men det är precis som Akegata säger.
Dom kanske inte köper ALLA sina PS2 därifrån.
Ibland kanske dom får sändningar med billiga PS2 från Dixons i england.
Å andra sidan är det ganska billig marknadsföring för dom att sälja några PS2 för 400:- under inköpspris. Vad tror du deras reklamblad kostar varje månad?
Bookmarks