Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Läsaren bara hackar

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16

    Läsaren bara hackar

    Tja, har ett litet problem. Ibland när jag startar xboxen med vissa spel i så börjar läsaren (tror jag) tugga och hacka, och konsolen fryser direkt. Händer också ibland när jag ska gå ur ett spel till dashboarden. Enda är att stänga av på knappen på konsolen. Jag får starta utan något spel i och vänta med att sätta i något tills konsolen startat helt. Sen går det bra att köra.

    Spelar med spel patchade till wave 3, och har uppdaterat till senaste dashboard-version med USB-minne. Jag har inte märkt av några såna här problem innan jag uppdatera till senaste DB. Spelen är installerade på hårddisken. Konsolen är inte speciellt gammal, tillverkad förra året någon gång (Jasper) och jag spelar inte speciellt mycket så jag tror inte läsaren är utsliten.

    Har hänt på Just Cause 2 och Alan Wake hittills.

    Undrar bara vad som kan vara fel?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ja du... kan vara firmwaren som inte tycker om dig eller så kanske det hamnat lite damm på fel ställe i DVD läsaren... det behövs inte mycket för att en DVD läsare ska få fnatt... bara det är på "rätt ställe" (läs som fel...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Om hela konsolen fryser låter det som "Hej jag har inte riktigt fattat att jag överhettat o kan inte visa en felkod *RROD* för jag är för dum för att förstå mitt eget bästa" ;D
    Konsolerna är lite dumma ibland, o andra gånger dummare

    Fryser spelet pg.av läsproblem kan du alltid ropa på Dashboard genom att trycka på lysande X knappen i mitten av handkontrollen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Haha ja, konsoler kan vara riktigt efterblivna.

    Fryser aldrig när jag väl spelar, bara när jag går ur spelet till dashboarden, eller startar boxen. Och när det fryst reagerar den inte på några knapptryck på kontrollen. RROD tror jag inte, Jasper ska väl hålla bra? Vet att det inte är någon garanti att det inte händer, men som sagt, använder den inte mycklet.

    Märkte att när jag startar xboxen, och det börjar hacka och det hänger sig så räcker det med att trycka på eject-knappen på konsolen så skivan kommer ut, då släpper frysningen och allt är bra. Då är det bara att stoppa i den och det går att starta spelet och spela utan problem. Det verkar nästan som detta händer med varannan skiva så här långt, håller brännaren på att bli lite dålig kanske?

    Vad ska man göra mot damm om det är det? Vågar inte öppna och pilla, så det får väl vara som det är.

    Om jag orkade skulle jag väl skicka in och uppgradera FW, har 1.6 nu. Men jag spelar ju inte online och det funkar bra att patcha, så jag vet inte.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    använder du verbatim?

    kan vara patchingen av wave men tror inte det. kan vara ett fall med hårdvaru-problem. kanske problem med läsaren. testat att tömma cache?

    annars... behöver lite mer detaljer..

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Yes, använder verbatim precis som jag alltid gjort. Har provat att tömma cache, hjälpte inte. Vet inte vad du behöver för detaljer riktigt :P

    Men det är ju inget jätteproblem, blev bara lite undrande.

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher
    By RickeXBM in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 21:05
  2. Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 11:39
  3. Spel funkar bara till huvudmenyn
    By dantheman2 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 16:59
  4. Hur ändrar man nyckeln på dvd läsaren?
    By anders winberg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 08:45
  5. Pioneer DVR-115D, lyser bara utan att något händer!? Hjälp!
    By tigersaid in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 11:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •