Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Fråga om CRC check

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18

    Fråga om CRC check

    Denna fråga har säkert blivit ställd förut, men jag hittade inte de svaret jag var ute efter när jag sökte.

    Jag vet att denna check inte blir grön i ABGX förens spelet finns i butik.

    Men det är så att jag har kört spel som inte har en validerad CRC check för att dom inte släppts ännu. Självklart har jag inte kört dessa spel online, men kommer dessa spel vara säkra när dom väl släppts? Alla andra checks har varit grön (SS, DMI, PFI osv..), det är bara CRC som blev overifierad, så allt borde väl vara OK?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Denna fråga har säkert blivit ställd förut, men jag hittade inte de svaret jag var ute efter när jag sökte.

    Jag vet att denna check inte blir grön i ABGX förens spelet finns i butik.

    Men det är så att jag har kört spel som inte har en validerad CRC check för att dom inte släppts ännu. Självklart har jag inte kört dessa spel online, men kommer dessa spel vara säkra när dom väl släppts? Alla andra checks har varit grön (SS, DMI, PFI osv..), det är bara CRC som blev overifierad, så allt borde väl vara OK?
    omöjligt att svara på, oftast är de okej men dumt att chansa. lita på abgx, är den inte helt 100% verifierad så anta den inte är säker. bara för att ss, dmi, pfi stämmer så betyder det inte att de är "retail", de har hänt förr..
    Last edited by int21; 2010-05-08 at 18:09.

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    Jaha ja de va ju typiskt. Aja man får väl hoppas att spelen blir helt verifierade. Men om jag väntar med att gå online tills man vet helt säkert och om det inte är säkert så fixar jag en som är säker, är de lugnt då eller lägger sig CRC på hårdvaran så MS ser det så fort jag loggar in?

    Edit:
    Kollade NFO och det står Retail copy. SSV2, så man kan väl hoppas och be till gudarna att det stämmer?
    Last edited by Krutan; 2010-05-08 at 19:26.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    ingen som vet huruvida MS lagrar information om spelen du kört eller ej, det har gått rykten om att dom gör det... så vill du vara så säker du kan bli på live skit i att bränna spelen innan dom är verifierade!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    I fortsättningen tänker jag inte riskera något. Får hoppas att LT räddar mig denna gång.

Liknande diskussioner

  1. Verifierade Releaser: ABGX360 / XDVDMULLETER
    By int21 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 340
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 14:56
  2. mass.effect.2 ****.global
    By Douhane76 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-05, 10:36
  3. wave 1 på liteon 1.51
    By whityoustone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 23:15
  4. Halo_3_XBOX360-CCCLX - crc check fail?!
    By Gatubarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 21:38
  5. snabb fråga om XDVDmulleter.
    By zhilmoen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 19:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •