Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Freestyle Dash

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15

    Freestyle Dash

    Jag hittade ingen tråd dedikerad till Freestyle Dash. Jag har använt sök så om jag ändå är fel ute: sorry

    Jag blir lite knollrig på det här med hårddiskpartitioner, hänvisningar till hdd1 och usb0 och kanske har krånglat till det, men...

    Jag har lyckats få in min xexmenu1.1 så att den dyker upp i originaldashen. Jag har, med hjälp av Swizzys kunnande och FreeBootToolBoxMaker22.exe lagt in Freeboot så jag har dash 9199.

    Xexmenu lade jag in på HDD partition 3 i en mapp Content/0000000000000000/C0DE9999/00080000

    Detta fungerar och XEXmenu syns som demo under games, den startar som den skall. För att starta Freestyle dash måste jag dock gå in på XEXmenu och bläddra fram Freestyles xex och köra den - inte konstigt kanske eftersom jag lade Feestyle på min USBHDD. Fine, fungerar också, även om jag kanske krånglat till det. Jag försökte lägga in även Freestyle under partition 3 på HDD (under Content/00007000 tillsammans med mapparna Base, Media och skin + xex förstås. Men den syns inte varken i vanliga NXE eller under XEXmenu. Jag måste bläddra fram den på USB. Helt ok detta med. Det fungerar ju och jag vill inte tjafta med ftp.

    Jag har testat att lägga in några XBLA genom att lägga den på USB, det funkar och Freestyle indexerar dem när man startar. (Fanken vad kul att köra Gauntlet - det var hundra år sedan). Men, hur tusan skall filstrukturen på USB se ut för att jag skall kunna se emulatorer, Xbox classic games och Homebrew? De mapparna gapar tomma vad jag än tar mig till...

    Vad betyder för övrigt att något skall ligga under HDD1? Partitionerna heter ju 0, 2 och 3, det finns ingen 1.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Ok, jag klurade ut detta med partitionerna: HDD1 är partition3. Kör man FTP ser man den som HDD1 och kör man connectivity kit ser man den som partition3. partition2 syns som hddX om man kör FTP.

    Någon som kan hjälpa mig med filstrukturen på USB för emulatorerna?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan enbart få Freestyle dash att fungera direkt från dashboarden genom att lägga in en länk till XEX filen (Quickboot) det finns redan sådana med när man tankar freestyle... använd dom

    för att emulatorer ska dyka upp ska dom ligga i en mapp vid namnet: Emulators
    Hombrew program läggs i: Applications eller Apps (inte testat ännu, men det brukar vara en standard, jag har dock testat homebrew...) xbox 1 spel har jag faktiskt ingen aning om, du kan däremot flytta saker fram och tillbaka hur du vill i "kategorierna" det vill säga, du kan lägga allt i "Games" sedan flytta dom från Xbox 360 innehållet till t.ex. Xbox 1... eller Hombrew... det är inga problem...

    du kan om du vill ha snabbare svar adda mig på msn så kan jag skriva till dig där, jag kan det mesta om JTAG och hur det mesta fungerar runt omkring det, dock inte allt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Jag sitter och konverterar en ISO med ISO2GOD. Faschinerande! Det skall bli spännande att se om det funkar. Låter nästan för bra för att vara sant... Och det trodde jag också här ett tag. xextool.exe raderas nämligen omedelbart av mitt virusprogram när jag försöker plocka ut den ur rar-arkivet. Jag fick stänga av Real-time file system protection. Nedladdad på xbox-scene så den bör väl rimligtvis vara safe?

    Kanske bara Eset som inte har stenkoll på piratgrejerna

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Tack för tipset på ISO2GOD förresten Swissy!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Midlife Visa Inlägg
    Jag sitter och konverterar en ISO med ISO2GOD. Faschinerande! Det skall bli spännande att se om det funkar. Låter nästan för bra för att vara sant... Och det trodde jag också här ett tag. xextool.exe raderas nämligen omedelbart av mitt virusprogram när jag försöker plocka ut den ur rar-arkivet. Jag fick stänga av Real-time file system protection. Nedladdad på xbox-scene så den bör väl rimligtvis vara safe?

    Kanske bara Eset som inte har stenkoll på piratgrejerna
    samma för mig, jag kör Kaspersky... men den varnar också för Xbox Image Browser >_<

    men jao, dom är hyffsat safe jag kör på skiten och jag har vad jag vet inga virus/adware/trojaner/spyware/whateverware.... xD och inga större problem med datorn heller som kan tyda på något sådant... finns massor av program som inte finns med i listorna jag har gjort med program, om du hittar något du tycker är bra, skriv en kort förklaring över vad skiten gör och vad det heter så lägger jag till det i listan version skiter jag i, det blir snabb inaktuellt ändå... >_<
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    gammal tråd men fortsätter i denna då topic verkar vara okej.

    nya fsd verkar lovande, helt klart. det dröjer nog ett bra tag innan den är klar tyvärr.


    http://teamfsd.com/content.php?120-FSD-Update

    So we have been very busy with FSD, i would say we have done nearly a complete re-write. A lot of things won't be seen outright but will be noticed in stability.

    To get a started the biggest issue with FSD was constant read and write to disk for everything, checking if files exist and so on. It caused a lot of overhead and slowed things down.

    So first step to new system is we changed settings and content to run inside an SQL Database and use SQL for all these functions. This has increased speed and decreased read and write requests to disc which is huge. This also meant all settings now had to be configurable in dash as we won't have a config file to edit.

    Another major issue people had was content scanning, it was to slow and we couldn't do anything while it was scanning.

    We have sped up scanning dramatically but also we have caused it to be dynamic. SO if you open your game list and it's still scanning you will see the items get added to the list as they complete. This is a huge improvement on past implementations. To be honest, except on initial scan you probably won't even notice though cause it's that fast.

    Now we have also added a lot of new features, i am not even sure i remeber them all. For starters though here is a quick list.

    Xlink / Kai client.
    TitleUpdate management
    Gamelist has multiple viewing styles now
    dual pane file browser
    HTTP Server(site you can find info and lists about your xbox)


    FSD Plugin
    A plugin is being developed for FSD to allow multi disc support as well as trainers and such. This is being done as side along and will be released, and information given as it become pertinent and stable.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har dom släppt en final release av FSD 2.0? eller är det en helt ny?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Har dom släppt en final release av FSD 2.0? eller är det en helt ny?
    nej det har inte kommit någon ny.. jag antar att denna är fortsättningen på tvåan.. bara det att de skrivit om allt.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hmm, ok dom har gått förbi Alpha stadiet då?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hmm, ok dom har gått förbi Alpha stadiet då?
    nej, antar att denna kommer som slutgiltig eftersom de inte släppt något annat och nu kommer med denna nyheten.

Liknande diskussioner

  1. Uppdatering av uråldrig xmbc som ligger som dash.
    By aengel in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 02:24
  2. Kan inte öppna ms dash!!!!!
    By Lanne76 in forum SmartXX Support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 23:39
  3. Hur uppdaterar jag XBMC när det körs som dash?
    By Drama in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 20:06
  4. Problem att komma till MS dash
    By cartmanx in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 32
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 19:43
  5. Nya XBMC 2.0 som ens dash?
    By Roscoe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 18:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •