Går det bra att använda Sd kortet som minne för spelen man sparar eller måsta man ha ett Wii minneskort för att spara sina sparningar på spelen ? Måste Sd kortet vara ett Wii orginal eller går det med vilket Sd kort som helst?
Går det bra att använda Sd kortet som minne för spelen man sparar eller måsta man ha ett Wii minneskort för att spara sina sparningar på spelen ? Måste Sd kortet vara ett Wii orginal eller går det med vilket Sd kort som helst?
Kör man med original mjukvara 4.2E o inte Softmoddad konsol skall man kunna använda ett upp till 16Gb kort i SD format vilket som helst ja.
För sparningar samt annat används det interna minnet men du kan själv flytta över eller kopiera dessa till ditt SD minne.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Näst dumma fråga, varför behöver man ha ett Sd kort eller ett Wii minne om man ändå använder det interna minnet för detta.
Om du inte vill transportera hela din Wii till din kompis kan du ta med sdina sparfiler på minne eller om du vill göra en "Backup" utifall att din Wii inte mår bra eller dör i framtiden så slipper du spela om alla dina spel, eller om du inte har plats nog på det interna minnet för att du köpt för mycket via Wiichannel så du inte får plats med allt på konsolen.
Eller om du vill ha musik eller bilder på minneskortet...
Precis som med många andra konsoler.
Wiins interna minne är bara 512Mb stort o köper man massa Virtua Console spel så tar det snabbt slut.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
men det behöver inte vara något "Wii" orginal Sd kort utan vilken som helt duger ? Vad är då skillnade på att använda Sd kort eller ett Wii minnes kort ? ledsen att jag har så många dumma frågor.......
/ Pendragon
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Mmm den kostar en slant extra med
Undrar om vi skall motivlacka minneskort o trycka på lite Wii text vi med o sälja dyrare
Approved by PSXCare for use with Wii
/ Pendragon
Bookmarks