Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: minne

  1. #1
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    minne

    Går det bra att använda Sd kortet som minne för spelen man sparar eller måsta man ha ett Wii minneskort för att spara sina sparningar på spelen ? Måste Sd kortet vara ett Wii orginal eller går det med vilket Sd kort som helst?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kör man med original mjukvara 4.2E o inte Softmoddad konsol skall man kunna använda ett upp till 16Gb kort i SD format vilket som helst ja.

    För sparningar samt annat används det interna minnet men du kan själv flytta över eller kopiera dessa till ditt SD minne.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Näst dumma fråga, varför behöver man ha ett Sd kort eller ett Wii minne om man ändå använder det interna minnet för detta.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Om du inte vill transportera hela din Wii till din kompis kan du ta med sdina sparfiler på minne eller om du vill göra en "Backup" utifall att din Wii inte mår bra eller dör i framtiden så slipper du spela om alla dina spel, eller om du inte har plats nog på det interna minnet för att du köpt för mycket via Wiichannel så du inte får plats med allt på konsolen.
    Eller om du vill ha musik eller bilder på minneskortet...

    Precis som med många andra konsoler.

    Wiins interna minne är bara 512Mb stort o köper man massa Virtua Console spel så tar det snabbt slut.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    men det behöver inte vara något "Wii" orginal Sd kort utan vilken som helt duger ? Vad är då skillnade på att använda Sd kort eller ett Wii minnes kort ? ledsen att jag har så många dumma frågor.......

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av yesbox2007vikto Visa Inlägg
    men det behöver inte vara något "Wii" orginal Sd kort utan vilken som helt duger ? Vad är då skillnade på att använda Sd kort eller ett Wii minnes kort ? ledsen att jag har så många dumma frågor.......
    Wii har inga minneskort, det är inbyggt
    Micro SD med Adapter till SD kort duger gott o väl, håll dig till Kingston eller Sandisc minnen o undvik Lexmark som pesten.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av yesbox2007vikto Visa Inlägg
    men det behöver inte vara något "Wii" orginal Sd kort utan vilken som helt duger ? Vad är då skillnade på att använda Sd kort eller ett Wii minnes kort ? ledsen att jag har så många dumma frågor.......
    Sandisk har gjort ett minneskort som dom märkt med Wii, inte för att det är någon skillnad mellan det och deras andra minneskort annat än att plasten är vit och dom garanterar att den fungerar med en Wii konsoll...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Mmm den kostar en slant extra med
    Undrar om vi skall motivlacka minneskort o trycka på lite Wii text vi med o sälja dyrare

    Approved by PSXCare for use with Wii
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. USB minne?
    By Sebbe20 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 13:54
  2. usb minne
    By maks90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 07:36
  3. fel på iprep från usb minne
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 21:05
  4. göra ett pandora minne?
    By Zelda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 20:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •