Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: EA bråkar på..

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24

    EA bråkar på..

    http://xbox360.ign.com/articles/108/1088621p1.html

    Märkligt bara att dom inte kommit på det tidigare?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    EA Sports Locks Out Multiplayer Modes On Used Sales


    EA tackles used game sales with new one-time only code.


    by Jim Reilly

    LATEST IMAGES

    View all 16 images LATEST VIDEO
    View all 4 videos

    May 10, 2010 - EA Sports is going after the used game market.

    Starting with the release of Tiger Woods PGA Tour 11 on Xbox 360 and PlayStation 3, the publisher will introduce a new Online Pass, a one-time registration code included with each brand new copy of the game. The code allows players to access "online services, features and bonus content."

    Those who purchase the game used can buy an Online Pass for $10 or sign up for a free 7-day trial. The pass will be implemented for NCAA Football 11, NHL 11, Madden NFL 11, NBA 11, FIFA 11, and EA Sports MMA as well. The pass offers different features for each title, however, players will not have access to basic multiplayer features if purchased used.

    "You will be unable to play multiplayer online game modes or use your downloaded content in online game modes," EA says. Online leagues, dynasty and franchise modes are also only available with the Online Pass. The break down for each title can be seen on the publisher's official website.

    "This is an important inflection point in our business because it allows us to accelerate our commitment to enhance premium online services to the entire robust EA SPORTS online community," said Peter Moore, President of EA SPORTS.

    Despite being the leader in used game sales, retailer GameStop, which acknowledged it plans to focus on digital content in the future, supports Electronic Arts' new direction.

    "GameStop is excited to partner with such a forward-thinking publisher as Electronic Arts," said Dan DeMatteo, Chief Executive Officer of GameStop Corp. "This relationship allows us to capitalize on our investments to market and sell downloadable content online, as well as through our network of stores worldwide."

    Tadaa
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tadaa
    skrytmåns...
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    ääh inte då

    JAg upptäckte att i spelet The Saboteur till 360 får man med en Entrebiljett för att titta på virituella stripshower, köper man orginalspelet ingår en sådan kupong med kod för DLC men köper man spelen begagnade kan ju småskitarna redan nyttjat koden
    dock har jag läst på nätet att EA säljer sådana koder om man nyttjat sin

    Dom säljer altså strippshower där Virituella töser klär av sig lite brulesk *rawr*
    Steg nr 2 är väl som nu ovan att begränsa användare o på samma gång kuka marknaden för begagnade spel samt backupper på en o samma gång
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Läste lite på andra forum att många verkar försiktigt positiva till detta. Dom menar att i princip kan du i framtiden spela online för 10 dollar utan att behöva vara rädd att bli bannad eller liknande. Att EA räknar varje pirat som ett förlorat spel och kan man då istället få in 10 dollar istället för 0 dollar så är det en framgång.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    om vi pratar en engångsavgift 10 dollar per spel är det helt överenskommet.
    En engångsavgift per spel och så länge man har skivan kvar eller så.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    om vi pratar en engångsavgift 10 dollar per spel är det helt överenskommet.
    En engångsavgift per spel och så länge man har skivan kvar eller så.
    Ja precis.

    Själv spelar jag aldrig online så det berör ju inte mig. Men övriga 99% (känns det som) kan väl säkert ha glädje av det =)

    Fast det är väl ändå MS som bannar? Dom skiter väl i om EA tycker det är ok för pirater att spela så länge dom betalar 10 dollar?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ms lär ju fortfarande banna om deras system upptäcker att folk sitter o spelar fulspel
    Huvvaligen den dagen alla spel får ett unikt serienummer o för många samtidiga onlinespelare med samma nuffror = ban
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ms lär ju fortfarande banna om deras system upptäcker att folk sitter o spelar fulspel
    Huvvaligen den dagen alla spel får ett unikt serienummer o för många samtidiga onlinespelare med samma nuffror = ban
    Är det inte så HL/CS funkar? =) Har inte alla en unik cd-key som reggas online? Vad jag kommer ihåg för en miljard år sedan när man lirade CS så fick alla köpa ett ex för att kunna lira online.. eller?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Är det inte så HL/CS funkar? =) Har inte alla en unik cd-key som reggas online? Vad jag kommer ihåg för en miljard år sedan när man lirade CS så fick alla köpa ett ex för att kunna lira online.. eller?
    Jag har aldrig lirat HAflife online, när jag köpte HL när det kom fick jag EGA färger 16 färgers palett o gav upp, jag hade för fräsigt o nytt grafikkort

    Höll mig till Quake3 / Quake3 Arena.
    Men i Q3 fungerade det så att om två personer med samma nyckel loggade upp sig online kastades den förstinloggade ut

    Personligen ser jag inte problemet, spelar man live kan man köpa spelen o köra dem på en omoddad 360
    100% Bansäkert så vida man inte sitter o är obscen i chatten *skratt* men User account ban o Console ban är ju två olika saker
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Mitt Xbox360 uppför sig konstigt.
    By c0rgae in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 18:46
  2. XBMC: Sygate firewall bråkar med SMB utdelning
    By GustavG in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-18, 08:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •