Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Väldigt hög cpu temp?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24

    Väldigt hög cpu temp?

    Har en Xenon som RROD:ade för länge sedan. I samband med att jag körde en reflow och körde x-clamp fixen så fixade jag även JTAG hacket på den.

    När jag nu kör Freestyle Dash så blev jag lite konfunderad när jag såg att CPU gick upp till 80 grader i idle!?!

    Har spelat några timmar och det har absolut inte varit några problem men är det inte väldigt högt med 80 grader i idle?

    Jag har följt de guider som finns ang reflow och x-clamp och tycker arbetet är relativt stabilt utfört.

    Har M5x10 skruvar med 8 st metallbrickor och 8 st nylonbrickor. Har rengjort flänsarna ordentligt och haft på ny Arctic Silver 5 pasta. Har dragit åt skruvarna tills man fick "motstånd" och sedan ca ½ varv till för att det inte ska bli för löst eller för hårt.

    Jag har hört att Xenon blir betydligt varmare än t.ex. Falcon och Jasper men dessa verkar ju ligga på kanske 40-60 grader i idle.

    Är det normalt eller måste jag göra om nåt?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Har en Xenon som RROD:ade för länge sedan. I samband med att jag körde en reflow och körde x-clamp fixen så fixade jag även JTAG hacket på den.

    När jag nu kör Freestyle Dash så blev jag lite konfunderad när jag såg att CPU gick upp till 80 grader i idle!?!

    Har spelat några timmar och det har absolut inte varit några problem men är det inte väldigt högt med 80 grader i idle?

    Jag har följt de guider som finns ang reflow och x-clamp och tycker arbetet är relativt stabilt utfört.

    Har M5x10 skruvar med 8 st metallbrickor och 8 st nylonbrickor. Har rengjort flänsarna ordentligt och haft på ny Arctic Silver 5 pasta. Har dragit åt skruvarna tills man fick "motstånd" och sedan ca ½ varv till för att det inte ska bli för löst eller för hårt.

    Jag har hört att Xenon blir betydligt varmare än t.ex. Falcon och Jasper men dessa verkar ju ligga på kanske 40-60 grader i idle.

    Är det normalt eller måste jag göra om nåt?
    80 Grader CPU Temp på Xenon är normalt, men har en fråga till dig, la du båda brickorna mellan moderkortet och flänsarna eller bara en av dom där? man ska ha 2st brickor däremellan, och en på undersidan av moderkortet, personligen tycker jag att endast metall brickor är bättre än nylon brickor och metall...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    80 Grader CPU Temp på Xenon är normalt, men har en fråga till dig, la du båda brickorna mellan moderkortet och flänsarna eller bara en av dom där? man ska ha 2st brickor däremellan, och en på undersidan av moderkortet, personligen tycker jag att endast metall brickor är bättre än nylon brickor och metall...
    Tack Swizzy för ditt svar.

    Jag har båda brickorna mellan moderkortet och flänsen. Först en nylon närmast moderkortet och sedan en metall uppe på den närmast flänsen. Jag har ingen bricka alls under moderkortet som ligger mot skallen på skruven. Jag läste att det skulle vara ungefär en 3 mm distans från moderkortet till bottenplattan och skallen tror jag är ungefär så hög så en bricka till antog jag (och har läst) skulle ha blivit för mycket?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    troligtvis vilka skruvar använder du? dom jag använder är sexkantskruvarna som finns på Clas Ohlson
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Tror dom heter cheese head som jag hittade på Fröbergs.

    Ser ut typ så här: http://cpc.farnell.com/productimages...0082206-40.jpg

    Men du/ni har erfarenhet av extremt varma JTAG:ade Xenons? Vill ju helst inte köra vidare på den om det kan vara skadligt i längden. Då försöker jag hellre hitta en lösning på problemet först.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    well, alla Xenon maskinerna jag kört JTAG på och kollat tempen har börjat på runt 65 grader och klättrat till 80+ grader inom ett par minuter efter boot...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    well, alla Xenon maskinerna jag kört JTAG på och kollat tempen har börjat på runt 65 grader och klättrat till 80+ grader inom ett par minuter efter boot...
    Skönt att höra =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Liknande diskussioner

  1. CPU 75-80 degrees.
    By jamie.wentworth in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 38
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 11:39
  2. hd temp cpu temp het
    By catlak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-04, 20:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •