Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 41

Diskussion: Red Dead Redemption

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

    Red Dead Redemption

    Red Dead Redemption, nu är det snart här, om vi inte räknar den redan läckta p2p releasen.

    vad har ni för förväntningar? smyghintar ger ett intryck av ett gta fast vilda västern.. nästa helg kommer vara bokad för detta lir, fast denna gång kommer det bli till ps3an, dit alla (förväntade) topplir inhandlas.

    http://xbox360.ign.com/objects/143/14320288.html
















  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Vart är den den läckta p2p releasen? Jag hittar inte den på IsoHunt.

    Spelet ser för övrigt riktigt nice! Jag hoppas att det blir en salig blandning av HBO serien Deadwood och filmer som "A Fist Full of Dollars"

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Vart är den den läckta p2p releasen? Jag hittar inte den på IsoHunt.

    Spelet ser för övrigt riktigt nice! Jag hoppas att det blir en salig blandning av HBO serien Deadwood och filmer som "A Fist Full of Dollars"
    finns på tl.

  4. #4
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    finns en RF version ute. bland annat på RevoTT. är man som jag, bannad, så kan man ju alltid köra på den

    brukar inte gilla gta så där jätte mycke, brukar va kul i början men efter ett tag tröttnar jag. men ska ge detta en chans, såg helt ok ut. har aldrig spelat ett spel som utspelar sig i the wild wild west heller så...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    jag tycker det är exakt som gta fast vilda western ganska kul faktiskt

  6. #6
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    tja, jag har flashad Xbox och vissa spel fungerar inte framförallt de nyare spelen, vad kan det bero på?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av gleng2 Visa Inlägg
    tja, jag har flashad Xbox och vissa spel fungerar inte framförallt de nyare spelen, vad kan det bero på?
    nu har du hamnat hel fel, denna tråd hamnar om spelet red dead redemption. svaren på din fråga kan vara många, kan vara för gammal firmware etc. sök eller leta i rätt delforum.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gleng2 Visa Inlägg
    tja, jag har flashad Xbox och vissa spel fungerar inte framförallt de nyare spelen, vad kan det bero på?
    gammal dashboard, dålig laser, dåliga skivor, dålig bränning....... you name it give us details!

    det vill säga:

    Vad har du för mjukvaru version (Xtreme *.* eller iXtreme 1.* eller iXtreme LT 1.*)?
    Vad bränner du med för program?
    Vad har du för brännare (märke/modell)?
    Har spelen rätt layerbreak?
    Har du kollat spelen i ABGX360?
    Vad bränner du på för skivor?
    Vilken hastighet bränner du i?
    Vad har du för DVD-Spelare i din 360 (se här för mer info om hur du ser det: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35327)?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    utan tvekan GOTY för min del.. Fy farao vad bra detta spel är

    Någon som har hittat någon grymt bra häst att tämja i spelet förresten?

  10. #10
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    har inte lyckats tämja någon häst, har knappt försökt o vet inte hur man gör heller ska ge de lite mer tid så kanske man kommer på de.

    btw så gillar jag spelet. inte grymt kul men ett kul tidsfördriv till hockeyn o en bra paus när man vill komma ifrån fm3 ett tag
    klart godkänt o bättre än gta enligt mig

  11. #11
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Jag gillade själv aldrig GTA IV men älskar verkligen detta. Har klarat av 36% av spelet nu och spelat grymt många timmar redan. Förmodar att det är huvudquestet som räknas in där. Finns ju en massa att göra runtom detta med så jag lär ha en 30-40h speltid kvar åtminstone

    Du tämjer förresten hästarna med lasso. Du kommer få ett quest ganska tidigt i spelet som lär dig hur man gör

  12. #12
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    har lyckats komma på hur man tämjer hästar. men har inte använt nåt lasso. lyckades smyga mig upp till en häst, kliva upp på ryggen o sen sitta kvar tills han lugnat ner sig. men de kanske inte är att tämja en häst. dog tyvärr innan jag hann spara

    hur får man me sig en efterlyst person till finkan utan att döda personen? nån som vet? försöker klara alla uppdrag för att få nya kläder. lyckas bara döda den efterlysta hela tiden

    edit: jag kom på hur man gör för att fånga en efterlyst. kanske märks att jag inte kommit så jätte långt i spelet än
    Last edited by mrflim; 2010-05-20 at 11:57.

  13. #13
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    haha ja ännu en gång är det ju lassot som hjälper för detta! Det funkar att göra så som du säger på vissa hästar. Men ska du ha "stallions" lr vad nu dom vita muskelhästarna heter så måste du ha lasso och fånga dom från din befintliga häst, för du hinner aldrig ifatt dom på fot. Dock har jag inte kommit underfull med hur man behåller en sådan häst. Sparar jag eller får ett quest där jag måste gå till fots så försvinner tyvärr hästen

    Jag har för övrigt kommit över till Mexico nu och säger bara WOW! sicka jädra landskapsscener

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    haha ja ännu en gång är det ju lassot som hjälper för detta! Det funkar att göra så som du säger på vissa hästar. Men ska du ha "stallions" lr vad nu dom vita muskelhästarna heter så måste du ha lasso och fånga dom från din befintliga häst, för du hinner aldrig ifatt dom på fot. Dock har jag inte kommit underfull med hur man behåller en sådan häst. Sparar jag eller får ett quest där jag måste gå till fots så försvinner tyvärr hästen

    Jag har för övrigt kommit över till Mexico nu och säger bara WOW! sicka jädra landskapsscener
    du måste ju spara hästarna

    *edit:*

    du sparar hästar genom att sitta på hästen, gå fram till en stolpe för att fästa hästarna och trycka på X (Hitch)
    Last edited by Swizzy; 2010-05-21 at 01:53.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du måste ju spara hästarna

    *edit:*

    du sparar hästar genom att sitta på hästen, gå fram till en stolpe för att fästa hästarna och trycka på X (Hitch)
    Jo kom på detta igår. Lite stört att man måste binda fast dom i en påle för att dom ska sparas. Dock så får jag tillägga att man måste köpa rätt "deed" för att samma häst ska komma när du visslar. Ja alltså om hästen dör och du är tvungen att (märkligt nog) återuppliva den via att trycka på ett pappersark (deed)

    Någon som kommit till delen där man måste döda två cougars med hjälp av bara kniv förresten? Fy fan vilka dopade kissemissar asså :O

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Spara hästar är som att Spara bilar i GTA
    Man kör in dem i Garaget "Bilarna" o hästarna får man binda fast då dom inte hade några garage i Wwwilda WWwestern *ler*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Jo kom på detta igår. Lite stört att man måste binda fast dom i en påle för att dom ska sparas. Dock så får jag tillägga att man måste köpa rätt "deed" för att samma häst ska komma när du visslar. Ja alltså om hästen dör och du är tvungen att (märkligt nog) återuppliva den via att trycka på ett pappersark (deed)

    *spoiler*
    Spoila inte!!!!!!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    spelat en timme.. och.. ja, rockstar har gjort det igen! sanslöst kul änsålänge och bättre lär det bli. fattade först inte varför min hästjävel kastade av mig hela tiden, men man hade tydligen en blå mätare att passa.

  19. #19
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Spoila inte!!!!!!
    Ja för att säga att man kommer döda två cougars i spelet är nog en sanslös spoiler.. dOooh!

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    spelat en timme.. och.. ja, rockstar har gjort det igen! sanslöst kul änsålänge och bättre lär det bli. fattade först inte varför min hästjävel kastade av mig hela tiden, men man hade tydligen en blå mätare att passa.
    haha! Ja man lär sig snart hur man ska "egga" på knappen för att undvika att trötta ut hästen. Finns flera olika hästar med olika egenskaper med. Säger inte mer så jag inte gör surgubben ovanför ledsen

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ja, men hur man ska döda dom... det är en spoiler
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja, men hur man ska döda dom... det är en spoiler
    hehe jo iof sig.. sorry för det! Men det är ju som tur är bara 0.001% av spelet typ

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    spelat typ 25% eller nåt.. gillar spelet skarpt.. gillar att de tagit med influenser från gta musiken.. de där strängarna som spelas då å då, påminns gång på gång när man hör dom. hur vet man vad som e skillnad från häst till häst? vill inte kasta bort min polle för nån vild ful jävel när man inte vet skillnaden.. tycker de springer lika fort.. men så behåller jag alltid den ja haft innan för att inte göra den ledsen.

  23. #23
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hur vet man vad som e skillnad från häst till häst? vill inte kasta bort min polle för nån vild ful jävel när man inte vet skillnaden.. tycker de springer lika fort.. men så behåller jag alltid den ja haft innan för att inte göra den ledsen.
    Som jag förstått det hela när det gäller hästar är att dom har olika stamina, speed (även hört att vissa klarar av mer stryk). Går du in i någon butik som säljer hästar så kan du se skillnaden på dom genom att läsa infon. Dessa hästar finns även ute i det vilda och därmed kan du tämja dom så du får dom gratis. Dock så måste får du ej behålla denna häst om den dör som du får om du köper en häst i butiken. När du tämjer en sådan häst i det vilda så har den ofta dålig stamina och speed i början. Men efter ett tag så märker du skillnad

    Detta är den infon jag lärt mig ang hästar iaf och jag har spelat klart 52% av mainstoryn nu och gjort mer lr mindre alla challenges (ej klara, förmodar att jag måste komma längre i storyn för att klara av dessa helt)

    Förresten. Någon mer än jag som stör sig på att man dör direkt om man ramlar i vattnet. Jädra pajas-cowboy som inte kan simma då!

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Stamina ökar om du håller dig till en specifik häst har jag märkt, så vad gäller den biten är det väl inte någon större skillnad mellan hästarna egentligen antar jag?

    vad gäller hastigheten så är väl en stallion den snabbaste hästen som jag har hittat änsålänge... (den man får i storyn, alltså inte första utan tredje~ hästen)

    men som sagt, man får ett medelande ibland när man har setat på en och samma häst och ridit runt med den att dens stamina ökat för att den typ känner sig mer bekväm/säker med dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Det finns tre st hästar som räknas som tophästar i spelet. (förutom War Horse som du får med Limited Ed)

    - American Standardbred
    - Hungarian Half-bred = stallion som dom kallar den i början
    - Kentucky Saddler

    Hungarian Half-bred är den långsammaste utav dessa men betydligt snabbare än dom som inte ingår i denna trio. Kentucky har mest hälsa och American är snabbast.

    Jag har en American Standardbred nu och den är helt klart min favorit
    Last edited by lejonel; 2010-05-23 at 18:45.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    sådär.. då har man klarat det.. vilket slut, haha. ett riktigt schysst lir med bra story. kommer lätt slå ihjäl flera timmar till genom att leta och låsa upp saker. tog ungefär 16 timmar, det har varit en riktig spelhelg då jag fick det fredagkväll.

  27. #27
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    förmodar att du mer eller mindre enbart gjort mainstoryn då? Själv är jag sådan som måste göra precis allt när jag fastnar för ett bra spel. Har lirat i 27h nu totalt och bara kommit 61% i mainstoryn

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Som jag förstått det hela när det gäller hästar är att dom har olika stamina, speed (även hört att vissa klarar av mer stryk). Går du in i någon butik som säljer hästar så kan du se skillnaden på dom genom att läsa infon. Dessa hästar finns även ute i det vilda och därmed kan du tämja dom så du får dom gratis. Dock så måste får du ej behålla denna häst om den dör som du får om du köper en häst i butiken. När du tämjer en sådan häst i det vilda så har den ofta dålig stamina och speed i början. Men efter ett tag så märker du skillnad

    Detta är den infon jag lärt mig ang hästar iaf och jag har spelat klart 52% av mainstoryn nu och gjort mer lr mindre alla challenges (ej klara, förmodar att jag måste komma längre i storyn för att klara av dessa helt)

    Förresten. Någon mer än jag som stör sig på att man dör direkt om man ramlar i vattnet. Jädra pajas-cowboy som inte kan simma då!
    Angående det sista du skrev: Jag tror nog att simkunskaperna hos bondfolk på den tiden var rätt bristfälliga. Så är det fortfarande i många länder i Asien och Afrika.

    Spelet är för övrigt sjukt roligt! Jag har är klar med 80 % av spelet och har spelat 23h. Tack för infon om hästarna förresten! American standardbred är en riktigt fin häst. Visste ni att Rockstar använde sig av motion-capture tekniken på hästarna? Rätt sjukt egentligen
    Last edited by Ratchet; 2010-05-24 at 15:53.

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    förmodar att du mer eller mindre enbart gjort mainstoryn då? Själv är jag sådan som måste göra precis allt när jag fastnar för ett bra spel. Har lirat i 27h nu totalt och bara kommit 61% i mainstoryn
    japp, körde nästan enbart main missions för att se om man fick nån achivement om du klarade det under någon viss tid.. som i gta. resterande % kan man leka ihop sedan utan tidpress. ska köra om det till ps3:an så fort det inkommer till butikerna.. är lite försenat, vissa butiker fick det på fredagen, men hann inte då.

  30. #30
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ska köra om det till ps3:an så fort det inkommer till butikerna.. är lite försenat, vissa butiker fick det på fredagen, men hann inte då.
    Är du säker på att du vill köra det på PS3?

    PS3-utgåvan har lägre upplösning. Ingen anti-aliasing. Sämre framerate och texturer. Färre och mindre detaljerade objekt.

    källa: http://www.thesixthaxis.com/2010/05/...on-ps3-vs-360/

    Ännu en gång vinner 360

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. left 4 dead 4 player
    By salako in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 10:05
  2. Ni tog min backup på Left 4 Dead
    By dannesilver in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 12:05
  3. Dead Space
    By int21 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-25, 15:47
  4. 2 red rings
    By Lucifer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 09:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •