Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Messiahfrågor

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå, Sweden
    Respekt
    24

Post Messiahfrågor

Jag har en del jag vill reda ut angående hur messiah bootar spel. Den startar både PSX och PS2 original/kopior och PAL/NTSC av båda formaten "direkt". Hur definieras direkt? Utan bootskiva eller?

Jag har precis fått tillbaka min konsol från er efter lite genomgång då jag har haft problem. Nu undrar jag: Ska messiah kunna starta ps2-backuper direkt även om de ligger i konsolen när man startar den? Ska den kunna starta ps2-backuper från browsern och i "menyn" (innan browsern)? Den startar allt efter en reboot men inget i dessa lägen och detta är mycket irriterande. Vad är felet? Jag som hade hoppats på att ni hade lagat just de här "felen" .

Tacksam för utförligt svar snabbt..
    -;^Rez^;-

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

På vissa konsoller startar spelen bara när man slår på ps2:an, dvs det går inte att starta dom från browsern.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå, Sweden
    Respekt
    24

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>På vissa konsoller startar spelen bara när man slår på ps2:an, dvs det går inte att starta dom från browsern.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Tack för snabbt svar men dock inte för utförligt

På konsolerna som det går att starta "direkt" från browsern kan man starta dem med skivan i cdn (utan ngn reboot) när man slår på maskinen?

Alltså frågan i klartext: är konsolen trasig om spelen inte går igång när man startar maskinen efter att ha lirat dagen innan och gta3 tex ligger i och man bara får en buggig PSX-screen då Playstation2 loggan ska komma upp?
    -;^Rez^;-

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Om du får en PSX screen så är kanske en anslutning dålig. Eller så är det så på din PS2.

Problemet är att Messiah börjar bli lite gammalt, och även PS2 med samma moderkort osv verkar kunna skilja sig åt lite, därför är det svårt att säga exakt varför vissa PS2 är mer eller mindre "klockrena" på att starta spel.

Det du beskriver tyder på att den startar i PS1 läge ibland.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå, Sweden
    Respekt
    24

Precis, den startar i ps1-läge ibland. Just nu startar den inte i ngt av lägena jag beskrev ovan. Varken i browser-läge eller när man startar med skivan i.

Det är inget fel på min ps2 iaf för jag har aldrig märkt av de här felen förut, är isf ngn anslutning. Men ni har ju precis lagat ett anslutningsfel, det måste ha lossat under resan hem hit? Finns det möjlighet att löda fast skiten så den sitter för all framtid så jag slipper skicka igen?
    -;^Rez^;-

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå, Sweden
    Respekt
    24

Aja, jag skickar imorgon så får du lösa det åt mig Hansi..
    -;^Rez^;-

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner