Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Nytt pris på PlayStation 2! (Billigare Messiah maskin?)

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Tyresö, Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post Nytt pris på PlayStation 2! (Billigare Messiah maskin?)

    Pressmeddelande:

    27 augusti 2002, Köpenhamn - Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) annonserade i dag att man reducerar det rekommenderade försäljningspriset på PlayStation2 till ca. 2800 SEK i Sverige, och mellan ?249 - ?269 i Euroländerna. Prisnedsättningen, som träder i kraft från och med midnatt torsdagen den 29:e augusti, förväntas ge en ökad försäljning av det marknadsledande underhållningssystemet under perioden fram till jul.

    Så kommer detta innebära att de färdig chippade PS2 maskinerna som ni säljer kommer bli billigare?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det beror på var priset hamnar i praktiken, dom kostar ju redan c:a 2.900:-....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Tyresö, Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    Jag tittade runt på sidan och såg att ni fortfarande säljer PS2 utan chip för 3499 vilket jag tycker är i högsta laget. I för sig har jag läst att ni köper basenheterna för 3300 från leverantören, men i och med detta pressmeddelande borde det väl bli billigare för er att köpa in basenheter. Om ni nu även börjar sälja PS2 för så mycket så skulle ni kunna sänka Messiah PS2 priset till 5000. Ni själva förlorar ju inte på det utan ni kommer tjäna lika mycket på arbetet nu som innan.

    Jag vill inte låta grinig eller så för det höga priset, jag har råd. Men jag är fortfarande en student och om det skulle ske en prissäkning skulle dom pengarna kunna gå till spel istället.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi vill inte sälja omodifierade PS2, så vi har lagt priset på dessa högt. Priset på chippade PS2 sänks när vi slutar få in fler beställningar än vi hinner hantera...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24

    Post

    hmm ok....så nu slutar alla att skicka in beställningar under några dagar så vi får billigare pris annars får ni med mig att göra =)
    Nej men allvarligt.....ett ps2 i affär kostar 2800 skickar man in den till er och chippar den för 2300 blir priset 5100. Så 5795 som ett färdigchippat ps2 kostar är nog i högsta laget.
    Låter inte 5100 som ett bättre pris? =)

    mvh mathias
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24

    Post

    jo men om du köper en färdig chippad ps2 från psxcare så försvinner inte garantin vilket den gör annars.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Liknande diskussioner

  1. Nytt bättre modchip?
    By Mungo in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-24, 19:09
  2. Messiah pris
    By bladegash in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-06-24, 12:44
  3. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-02-11, 15:42
  4. Messiah pris
    By Kakmonster in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-11-29, 00:13
  5. Nytt pris 1 oktober
    By spawn in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-09-27, 23:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •