Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Hänger sig

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Hänger sig

    Har ett gammalt 360 som är flashat. Efter att man startat nått spel fryser det tar 1-5min. Ingen RROD men funderar ändå på att göra en RROD fix eller kan det vara nått annat? Har ingen hårdisk på mitt 360

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är RROD, troligen 0102 bara det att din 360 inte vet om att den skall ge en felkod
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är RROD, troligen 0102 bara det att din 360 inte vet om att den skall ge en felkod
    Haha hans Xbox är efterbliven

    Nej förlåt det var inte meningen att skämta om andras olycka. Men det lät så kul
    Last edited by pemani; 2010-05-18 at 15:27.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Haha hans Xbox är efterbliven

    Nej förlåt det var inte meningen att skämta om andras olycka. Men det lät så kul
    men det är sant jue den är ju efterbliven, den vet inte att den är skadad... >_>
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men det är sant jue den är ju efterbliven, den vet inte att den är skadad... >_>
    Ska man se M$ som pappan så förstår man att många blir på det sättet
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Jag skulle påstå att en 360 är mer religös än efterbliven...
    Maken till dummare konsol får man leta efter. näst intill PS3 där de nu tagit bort stödet för linux ( Jämför med att homosexuella är en styggelse och folk som tror på sig själv är Satanaister. )

    360 som inte förstått att den skall rödringa jämförs med barn födda i religösa familjer som inte influerats helt av den ideologi familjen valt att hänföras åt
    Sen när dessa växer upp så slår det slint i skallen på dem o de rödglorifieras *skratt*

    Nej usch.. vi har ju Religionsfrihet här i Sverige... Ville de Rödringa får de, jag menar ju om Ps3 YellowLightar så skall väl 360 få rödfjanta sig med.
    Som Win OS blåskärmar o MACcar får Stroke o hänger sig totalt utan att man har en susning till varför o får betala skjortan av sig för att få en vettig förklaring till varför.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Plocka isär spelet igår, plocka bort kylflänsarna la dit ny kylpasta, bytte ut xclamp mot skruvar och plast/metallbrickor. Starta igång xboxen så 2 lampor lyste drog åt skruvarna igen när det svalnat. Satte ihop det igen nu hänger det sig så fort det kommer till menyn fortfarande inga röda lampor eller felmedelanden bara låser sig Är väl bara till att kassera skiten. Kan man flytta över min dvd till en annan xbox utan att göra nått? eller måste man flasha om den igen?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Då behöver man värma om kretsarna manuellt [du har väl värmt boxen efter att du fäste skruvarna andra omgången?

    vad gäller dvd-läsaren har varje 360 en unik nyckel, matchar in den spelar den bara upp DVD filmer (nyckeln finns i moderkortet och på DVD enheten)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Nej jag hetta bara upp den en gång till 2 röda lampor ska ta o plocka isär den igen och hetta upp den igen återkommer med resultat

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ska jag efterdra skruvarna efter andra uppvärmningen me?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Värmde upp det en andra gång kolla om jag behövde efterdra men dom satt. Nu starta det kommer in e menyn sen hänger det sig igen. Fick igång ett spel typ i 1min en gång

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    när du värmer upp den ska du lägga fläkten ovanpå CPU kylaren (den stora) och sedan starta konsollen, låt den sedan stå så i 20 minuter (igång) därefter ska du låta den stå och svalna i cirka en kvart, försök INTE express kyla den, detta kan göra metallen svagare och även skada komponenter i konsollen!!

    om det inte fungerar efter den här processen får du ta och värma om komponenterna manuellt med en varmluftpistol/varmluftstation... hjälper inte det heller, ja då finns det inte mycket du kan göra själv hemma...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Fixad RROD hänger sig oftare än innan
    By Formell in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 20:58
  2. Fallout 3 hänger sig
    By essevad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 16:22
  3. Spelen hänger sig alltid efter två säsonger!!!
    By golonko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 13:13
  4. Hänger sig HELA tiden
    By per617 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 11:01
  5. Hitachi 79 som hänger sig!
    By Longson008 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 11:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •