Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Är laserenheten KEM-400aaa regionskodad?

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18

Är laserenheten KEM-400aaa regionskodad?

Hej!

Jag behöver nog byta ut laserpaketet på min ps3a för den läser inte längre några skivor. Efter att jag hört mej för och tittat runt lite har jag sett att det finns att få tag på från USA / England och så via Ebay. Men då undrar jag, om jag bara beställer lasern inkl deck som det skrivs, KEM-400aaa är den då NTSC om den beställs utanför europa. Eller är det styrkortet på bluray spelaren som har instruktioner för region osv.

Min fråga blir altså, om jag köper KEM 400aaa från Ebay, kan jag vara säker på att den fungerar ihop med min PS3 60Gigare. När jag plockat isär bluray driven står det på laserenheten KEM-400aaa så det borde ju vara samma?
    Eller kan det ändå bli fel?

Jag vill ju kunna spela pal spel och pal film

Tacksam för snabbt svar.

Nicke

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Normalt brukar det vara mjukvaran i själva konsollen, alternativt i DVD enheten som är regionskodad, på 360'n T.ex. är det i NANDMinnet (Dashboarden) som regions kodningen ligger...

bästa är väl att vänta på svar från någon som är säker på hur det ligger till, men jag e rätt säker på att du borde kunna beställa en laser vart som helst ifrån, annars borde dom rimligen skriva att det är NTSC eller så, speciellt om man köper från hongkong [brukar stå US-Fit eller motsvarande i sådana fall]
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Tack för svar!

Ja, det lutar ju åt att jag vågar köpa en sån då, men om någon vill helt fastslå att det funkar så vore jag tacksam.

Tacksam för svar.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om vi vänder på frågan...vad i lasern skulle kunna ge den "intelligens" som krävs för att regionskoda något :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Tack för svar Hansi.

Nä, jag är ganska nollställd på sånt så jag har lixom inte något annat att förlita mej på än experternas kunskap. Men skall jag ta ditt svar som att det är okay att beställa från USA och att det inte är några problem med att den kan vara NTSC låst.

Jag antar att du menar så.

//Nicke

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja vi tar våra från asien, inga problem med regionskodning så länge du bara byter laserlins och/eller mekanik. Styrkortet är det däremot tvärkört att byta.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Tack så mycket! Då skall jag ta och beställa mej ett sådant.

För ni säljer inte såna till någolunda motsvarande pris eller?

Det vill säga, kring fyra till femhundra spänn ungefär.?

Man vill ju gynna dom "lokala" men det får ju inte kosta skjortan.

//Nicke

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Konsumentköplagen gör att vi måste skicka nya lasrar gratis varje gång någon förstör-det-självare bränt reservdelslasern så vi levererar inte lasrar till privatpersoner längre.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner