Halloj,
Nu har även jag till slut råkat ut för RROD på min 360.
Då den är lite till åren så undrar jag om det är någon idé att skicka in den till er på psxcare för att få den reparerad. Felkoden som jag får ut är 0020 och så vitt jag förstår rör det sig om överhettning så moderkortet i konsolen vridit sig?
De jag tänker på är att den är en äldre 360 och kanske har fler saker som ligger och pyr där under. Och skulle jag skicka in den och betala 700kr + emballage och frakt(jo lådan är gone with the wind) och få tillbaka den och den dör igen så skulle de kännas som utkastade pengar.
Har ni på PSXcare några siffror att ge ut gällande 360s som ni lagat som sedan gått sönder efteråt? Om den siffran är låg så kanske de ändå känns vettigt i att skicka iväg den till er.
Jag har även läst lite om att den där X-clamp fixen ska råda bot på 0020 men då er lagning verkar hålla mycket högre klass och kyla ner systemet mer effektivt så kanske de ändå är värt de extra hundralapparna?
Har även en släkting som råkat ut för RROD på en något nyare konsol. Han gick dock och köpte en ny på Media Markts rea och har lagt den gamla i lådan sedan 1år tillbaka. Skulle utan problem kunna få den av honom, men vet ej vad den har för felkod. Kanske bättre att jag tar den som är nyare och skickar in till er?
Ja som sagt lite tips vore välkommet. Känns tråkigt att behöva gå och köpa yttligare en konsol då familjen även har en PS3a. Men tråkigt med alla tillbehör och spel man har samlat på sig genom åren som bara ligger och dammar för tillfället.
Tack på förhand
Bookmarks