Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Trasig laser?

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17

Trasig laser?

En gammal kund vars Xbox 360 jag flasha med iXtreme 1.6 för några månader sedan ringde idag och berätta att hans LiteOn 74850c drive från och med idag vägrar att läsa skivor. Den har fungerat perfekt men nu läser den inte ens en original DVD-film. Han berätta att det är som att den inte ens ger ett ärligt försök, utan det står bara "Open Tray" eller "Disc can't be read".
    Vad tror ni? Är det lasern som har gått sönder på den? Eller skulle det kunna hjälpa att lägga in iXtreme LT 1.1? Det känns väl inte så va?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det kan bero på många saker, börja med att blåsa lite i den, oftast brukar det bara vara damm som är problemet, i annat fall är det troligen lasern...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    OK, får be att han kommer över med den innan jag beställer en ny laser då. Om det skulle vara lasern så använder BenQ och LiteOn exakt samma laser va?
    Om man ska rengöra lasern, ska man bara ta en ren tops på den eller ska man ha någon sorts medel med? Typ t-röd?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    att göra rent lasern gör du med hjälp av en burk tryckluft, t.ex. CRC's **** Off (dock INTE direkt på lasern!!)

men ja, det är samma laser till BenQ och Liteon
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    OK, kommer nog använda en liten "pumpborste" som man använder för att göra ren linsen eller sensorn på en systemkamera. Det borde fungera perfekt.

Liknande diskussioner

1. PS2 problem: Laser o mekanism på ""stora" och slim
    By Mammas_kille in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 13:02
  2. trasig x360
    By jonapaloma in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 18:45
  3. bannad och trasig Xbox360
    By BerraSVE in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 13:50

Bookmarks

Behörigheter