Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Dvd trasig

Registrerade
    May 2010
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0

Dvd trasig

Har en säkert 4år gammal xbox köpte den som defekt från ******* för 1-2år sedan, fixade rrod själv men nu har dvdn dött. Så jag kan inte få information från den heller är det helt kört då? om man skulle byta dvd?

Eller är det på god tid att köpa en ny? Funderade på att köpa en arcade här på psx och bara ta över hårddisken. Arcade klarar väll också komponent?

Eller går det rädda min frankenstein 360?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Vad har du för dashboard version i din 360? och hur menar du med död? är det att den har problem att läsa skivor, eller inte ejectar, eller är det så att du skulle flasha den och det gick åt h-vete? vi kan fixa dom flesta felen med drivarna utan större problem... bara den halvt fungerar [så att vi kommer åt flash chippet]

i annat fall köper du en helt ny 360 av oss t.ex. Arcade, en Arcade konsoll är precis samma som alla andra [Elite, Pro/Premium, Super elite] men den har på senare tid fått inbyggt minne [256/512mb] det är det enda som skiljer dom åt annat än färgen på skalet och DVD-Fronten
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2010
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0
    Nej den är flashad tidigare en gång, utan det blev dvdn som började strula och ha sig. Den känner ingen dvd skiva, äkta eller bränd. 360n funkar fint i sig.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ok, om det bara är det som är problemet är det inga problem att helt enkelt byta DVD-Enheten du behöver dock läsa ur nyckeln och skriva till den nya läsaren bara

tar du med dig din 360 och kommer förbi butiken så fixar vi allt åt dig för 850:- [ny DVD-Läsare plus montering av den med rätt nycklar etc.] vill du ha original mjukvaran på den nya driven också säger du till om det i kassan, gör du inte det antar vi att du vill ha den flashad också.

*edit:*

Ser nu att du skrev "känner ingen DVD" det vill säga den kan inte läsa av skivorna? men den ejectar och sådär utan problem?
    Last edited by Swizzy; 2010-05-18 at 21:42.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2010
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0
    Synd att man inte bara kan glida förbi när man bor uppe i norrbotten nej jag orkar strula med denna frankenstein längre, slängde en beställning på en arcade + ixtreme och flyttar bara över hårddisken.

Liknande diskussioner

1. Moderkort utan dvd
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 16:57
  2. Slimtype DVD A DS&A1HATA Device
    By shakib in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 12:53
  3. Byta orginal dvd mot pc dvd?
    By cyclo_hexene in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 12:21
  4. Tömd benq dvd läsare
    By Henke_Bergström in forum XBOX 360 - Allmänt