Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: HJÄLP!!! drive error

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    HJÄLP!!! drive error

    Jag har haft ett fungerande wii med ett wiikey..för ett tag sedan så slutade brännda spel att funka, men orginalspelen funkade. Chippet som gjort sitt?..sagt o gjort jag beställde ett drivekey 2.0 chip och skulle montera in det i dag,moterade in det och startade upp med bränd skiva..men jag fick drive error och den ville jag skulle boota om maskinen..samma sak hela tiden..BÅDE med brända spel och orginalspel...men jag kopplade bort chippet men samma sak när jag försökte med orginalskivor. Kan driven ha pajjat eller någon som kan klura ut vad problemet kan vara. Den var isärskruvat när jag provade..om det kan ha någon betydelse?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kolla att ingen av kablarna har tagit skada och att du isolerade chippet innan du testade den på nytt... du måste även löda loss det gamla chippet, kolla då att lödpunkterna är som dom skall vara [ej skadade/bryggade]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    aha..kan det vara att det gammla shippet sitter kvar? men det funkade ju innan med det gammal chippet att spela orginalspel..men det gör det inte nu!

    ja jag ska ta och kolla upp kablarna imorgon och se om dvd kablen kanske har lossnat på undersidan! Får hoppas att det är kablen som sitter lite löst bara!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ta som sagt bort det gamla chippet, det kan störa ut Drivekey chippet om du har otur...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    plockade bort wiikeyet,fortfarande samma problem...har tittat noga på dvd flatkablen..har sett ett par små jack i den, kan den vara SÅ känslig? jag skulle kollat nere på moderkortet hur den satt fast där men då var man ju tvungen att riva hela konsollen verkade det som..orkar inte göra det ikväll..

    men vad fasen kan det annars vara?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    som jag sa, när du hade chippet kopplat, hade du isolerat det? om inte kanske ngn punkt på chippet tagit i en punkt på styrkortet i DVD enheten och på så vis skadat styrkortet, visst det är väl mindre troligt att det händer, men man vet aldrig...kolla noga på styrkortet att det inte finns några bryggningar där chippet satt förut...

    om det inte fungerar trots allt får du helt enkelt ta och skaffa dig ett nytt styrkort (eller ännu lättare kanske, en helt ny DVD enhet) Wii'n är inte lika kräsen som Xbox 360 och PS3rna är, dom kräver att styrkortet har en unik nyckel som ska matcha moderkortets, PS3:an spelar inte upp någonting alls om dom här nycklarna inte stämmer, medans Xbox 360'n iaf spelar upp DVD filmer oavsett om nyckeln stämmer eller ej
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Nej jag har inte fått det att fungera..Ne jag hade chipet på ett papper när jag provade..men men..kanske har varit statisk när jag rört styrkortet eller dvd....nja då återstår väl..tja då att skaffa ny dvdläsare? ja vad kostar en sådan då? och vart hittar man dom att köpa?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallstrom_74 Visa Inlägg
    Nej jag har inte fått det att fungera..Ne jag hade chipet på ett papper när jag provade..men men..kanske har varit statisk när jag rört styrkortet eller dvd....nja då återstår väl..tja då att skaffa ny dvdläsare? ja vad kostar en sådan då? och vart hittar man dom att köpa?
    vilken vill du ha?

    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=106&xPage=1
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    OJ vad dyrt..jisses nästan vad ett nytt wii kostar...trodde det skulle vara nån hundraing bara...ja här får man spara lite av nästa lön

Liknande diskussioner

  1. PS3 Felkoder - PS3 Error codes
    By Pendragon in forum Playstation 3
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-25, 19:07
  2. i/o erron hela tiden
    By mrzimmerman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 10:26
  3. Fel vid bränning
    By spyx in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 21:48
  4. Behöver lite hjälp med bränning
    By Shure in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 19:51
  5. Disk Error Mitt I Flash (ms28) HjÄlp!
    By SWPHOBIA in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 20:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •