Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Någon ny fakta om hemmagjorda diskar?

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    16

Någon ny fakta om hemmagjorda diskar?

Hejsan!

Ska köpa ny färdigflashad box och använda min egenflashade 250 GB hårddisk tänkte jag!

Jag undrar bara om det kommit någon ny fakta om hur pass säkert det är med hemmagjorda diskar? Kör självklart LT 1.1 med SSv2 och Splitvid.

Försökte nyss få svar på frågan via xbox-supporten om det fanns risk med fake-disk, men fick inget seriösare svar än "troligtvis inte". Men då sa han också att tredjeparts-delar kan leda till ban.

Någon som har någon nyare information?

//Jonathan

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Det har väl diskuterats förut i vårt forum, sök på de äldre trådarna
    Maila Ms annars o säg att du ponerar köpa en begagnad HDD men är osäker på om den är äkta eller inte.
    Nu när de själva släppt på locket lite med att låta alla som kör mjukvara 9199 tillåts de iaf skapa minnesenheter av USB minnen ( max 16Gb ).

Får du ett mail kan du alltid hänvisa till det om du kör en omoddad konsol o en fuldisk.

Jag har inte hört att någon som kör med en omoddad 360 blivit bannad pg.av utbytt HDD, mest troligtvis pg.av att de som kör så också kör flashade maskiner o man inte vet vad som kickar ut en...
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    16
    nej precis, det känns som att om man har gjort det noggrant bör de aldrig kunna märka skillnad?

men svaret från supporten blev "du kommer inte kunna använda live med en hårddisk som inte är orginal"...

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    MS kan tydligen ganska lätt hitta en HDD som inte är original men enligt en officiell talesman för MS så skulle de INTE banna folk med tredjepartsdiskar. Detta sa han i samband med att de skulle banna alla som använde Datels lösning som minneskort via SD-kort. Den förmodade anledningen till detta är att många människor inte vet att de använder en tredjepartsdisk medan användandet av Datels lösning var mer än uppenbar.
    Anledningen till att MS kan finna en HDD lätt är för att "ALLA" har samma nyckel, som även den annars är unik. Det finns program för att scrambla om sin nyckel till en egen unik och då skulle MS garanterat få det svårt att ens hitta en moddad HDD.

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    16
    det låter intressant.. men jag vet inte om jag vågar köra med min på Live.

lätt att scrambla nyckeln då? annars tänkte jag sälja min jättebilligt så får det bli en 120 gb orginal tsm med ett elite sen!

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Jag vill minnas att den sista version av HddHackr, HddHackr_v1.22_Build_20091022, gjorde scramble automatiskt. Men jag ska låta det vara osagt. Jag minns att jag själv strunta i att göra något åt det iaf, efter att det blev känt.

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    16
    kanske bättre att jag bara säljer den och beställer ett elite istället!

så är man på den säkra sidan.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Äääh kör man med en moddad 360 ligger man alltid i riskzonen
    Kör man omoddat kan det vara värt att satsa på orginalgrejjer eller om man vill vara lite säkrare om man ändå kör moddat ja
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Ska köpa 360, någon modell att undvika?
    By GroGGmanneN.se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-04-10, 02:15
  2. Någon som provat Max Shooter för PS3??
    By jolin in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 16:55
  3. Koll på bildsignaler, någon?
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 19:45
  4. Någon som har faq för superdisc 3.7
    By bolubeyi in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 11:48
  5. HJÄLP HANSI ELLER NÅGON PÅ PSXCARE
    By Erik in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-02-21, 22:04

Bookmarks