Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: WODE + WiiKey?

  1. #1
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    WODE + WiiKey?

    Hej!

    Jag har en "gammal" Wii (sedan launch) med det första WiiKey installerat.
    Nu funderar jag på att skaffa WODE då jag vill ha möjligheten att kunna köra spel från en extern hdd.

    Kommer det bli några problem att köra WODE om jag har WiiKey chippet installerat?
    Behövs det ta bort för att sätta i det lödfria som krävs för att WODE ska funka?

    Är det möjligt att köra scrubbade isos med WODE för att spara plats på HDD?

    Tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Wode är ju ett chipp i sig med
    Så har du kunnat köra Wiikey1 i din Wii skall du kunna köra på samma sätt om du sliter ut det o ersätter med ett Wode.
    Jag rekommenderar inte att man kör med båda samtidigt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Efter lite googlande (borde kanske googlat innan jag skapade tråden, sorry) så hittade jag denna tråden på WODEs egna hemsida:

    http://www.wodejukebox.org/viewtopic.php?f=4&t=1687

    Enligt dem ska det inte vara några problem.

    Har ni på PSXCARE fått höra ifall det kan skapa problem?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Snarare upplevt
    Kopior på NSMB strular generellt med Wiikery1 men inte med Wiikey2 med 1.3 uppdateringen på chippen.

    Vi har även kört en Wiikey2 + Wode o det har väl funkat men är lite Overkill kanske.
    *Jag skall inte säga något jag har ett FlatMii med ett Wiikey1 i en gammal Wii hemma själv.

    Wode är mer som ett Drivekey2 på kompatibla enheter o Drivekey2 kör ju NSMB. Dock om du har nyare moderkort måste styrkoret till DVD läsaren bytas givetvis för att dina chipp eller Wode skall fungera som modchipp.

    Och skriver någon:
    They "SHOULD" work fine together
    Så betyder det inte att det Kommer fungera, utan att det "Borde" men inte 100% säkerhet.

    Men som jag skrev, varför ah ett Wiikey1 i samma maskin man kör Wode på? Kaka på kaka.
    Last edited by Pendragon; 2010-05-21 at 15:50.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Men som jag skrev, varför ah ett Wiikey1 i samma maskin man kör Wode på? Kaka på kaka.
    Det är klart, får bli att jag plockar ur chippet innan då.

    Vad bör jag tänka på? Eller är det bara att klippa loss det?

    Behövs det lödas bort på någotvis?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av zombiejager Visa Inlägg
    Det är klart, får bli att jag plockar ur chippet innan då.

    Vad bör jag tänka på? Eller är det bara att klippa loss det?

    Behövs det lödas bort på någotvis?
    Wiikey 1 sitter ju bara med max 10 trådar, lätt att löda loss och isolera.
    Wode som Drivekeychippen sätts mellan flatkabeln från DVD läsaren till moderkortet.

    Enda man skall tänka på är att isolera chippet samt aldrig efter man fått på foten rycka loss foten på din Wiis underkant, då lossnar flatkabeln o Wiin slutar fungera "förhoppningsvis tills du sätter tillbaka flatkabeln
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Wii Wode problem
    By Slaytan in forum Nintendo WII - Wiinja / Cyclo-Wiz / Yaosm / WIID / WODE m.fl
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-28, 10:25
  2. Wiikey + NTSC
    By Zyke in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 08:25
  3. Wiikey 2.0
    By SYNERGiST in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-22, 03:01
  4. Wiikey
    By Fade2blk in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 10:34
  5. Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 19:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •