Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 47

Diskussion: Litet problem!!

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    16

Litet problem!!

Tjenare

Jag har ett litet problem har ett xbox 360 som fick RROD men löste detta själv med ett par guider och det fungerade fint, men tillslut så slutade läsaren att läsa skivor kanske lasern som gått eller nått ingen aning.
    Jag hade en spoofad Samsung till en Hitachi GDR3120 som var flashad till 1.51.

Iaf så har jag köpt en ny Hitachi GDR3120 men det är en ntsc (N) dvd läsare men det kan väl inte spela någon roll om man flashar den osv ?
    Sen så undrar jag om jag kan sätta i den nya läsaren i mitt xbox 360, vet att jag måste läsa ur nyckeln ur dvd läsaren men måste jag spoofa över den gamla läsaren till den nya eller går det bara att kopiera nyckeln till den nya läsaren från den gamla ?

Tacksam för snabbt svar

Mvh Andreas

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Det spelar ingen roll att DVD läsaren kommer från en NTSC maskin. Men du kan behöva spoofa din DVD beroende på vilken version av drive (46D, 47D, 78D osv...) du har fått tag på och vilken som satt i din Xbox 360 från början.

Eller vänta lite nu är jag kanske både onykter och korkad............det spelar nog fan ingen roll vilken version av Hitachi-LG DVD det är...................fan.............någon som varken är onykter eller korkad får hjälpa dig.

Skål! ..........så fortsätter jag ØHLA istället.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det spelar roll vad det är för modell och märke på maskinen, om du från början hade en hitachi 47 och nu har en hitachi 78 måste du ändå spoofa om den nya driven, men som svantesson666 säger så spelar det ingen roll vart spelaren kommer från
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    16
    Haha Ja, jag gör ju detsamma så skål på dig med =)

får vänta på svar =)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    eller så uppdatera du bara sidan
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    16
    okej tack kom på nu att den jag har är en spoofad hitachi till en samsung tror jag det var, det står på på läsaren att det är en Hitachi GDR3120 59DJ.

Så du menar att jag ska spoofa läsaren till den andra och sen borde allt fungera men spoofa innebär väl också att man flyttar över nyckeln om jag har rätt för mig?? =)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Well, spoofning är egentligen att kopierar data tror jag...

men i 360 språk brukar man kalla "spoofa" för att säga åt en DVD läsare att låtsas vara någon annan DVD-Läsare... det vill säga, har du en Samsung från början och sätter i en Hitachi säger Hitachi läsaren att det är en Samsung... om din gamla läsare är spoofad som något, ja då spoofar du den nya som samma sak såklart
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    16
    Tjenare ja okej så när jag ska spoofa den så ska jag spoofa den nya som en samsung eftersom den äldre läsaren som jag har är en hitachi 59dj men som är spoofad som en samsung och då ska den nya också vara samma sak om jag förstod rätt? För den som jag har köpt är också en hitachi men den ska fortfarande spoofas som en samsung? Sen ska man flasha om den innan man spoofar den eller det spelar ingen roll?
    Mvh andreas

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    16
    Tjenare igen

Vilken ordning ska man göra om man nu ska flasha och sen spoofa om en dvd läsare?

Först ska man ju läsa ur nyckeln ur den läsaren som har dött, men behöver jag flasha om den till orginal för att göra det ?

sen spoofar man först eller ska man flasha om den först?

Mvh andy

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det beror på vilken läsare den nya är, är den nya en hitachi måste du "återställa" till original mjukvaran innan du kan skriva en hackad spoofad mjukvara till den

övriga läsare läser du bara ur gamla mjukvaran, kopierar nycklarna och spoofar mjukvaran därefter skriver du den bara
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    16
    okej den nya är en hitachi och den gamla med bara att den gamla är spoofad som en samsung.

så det jag ska göra är att återställa min äldre läsare till orginal med den orig.bin sen när det är gjort så ska jag kopiera nyckeln, och sen koppla in den nya läsaren i datorn och ändra nyckeln på den, finns det något smidigt sätt att sätta den i mode b på en icke flashad läsare?

Men när man återställer läsaren så flashar man bara om den som vanligt då eller ?

Mvh Andy

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    nej, du dumpar den gamla läsaren

är det så att den nya är flashad sedan tidigare måste du först återställa till orig... därefter skriva den nya förspoofad...
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    16
    Okej tack för all info ska testa det så fort den kommer i brevlådan godnatt och sov så gott alla =)

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    16
    Tjenare

Hur ligger det till med hitachi vilken firmware finns ute för wave 5_6? Eller finns det fortfarande enbart 1.51 till hitachi?

Tack
    Mvh andy

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av andyyy_87 Visa Inlägg
    Tjenare

Hur ligger det till med hitachi vilken firmware finns ute för wave 5_6? Eller finns det fortfarande enbart 1.51 till hitachi?

Tack
    Mvh andy
    www.twitter.com/teamjungle här har du senaste informationen... när det kommer en LT mjukvara till Hitachi kommer det finnas information om det här... än sålänge är iXtreme 1.51 senaste mjukvaran till Hitachi...
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    16
    Tja hittade ingen info om hitachis fw fungerade med wave 5 6 vet någon om fw 1.51 fungerar med wave 5 6?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tja hittade ingen info om hitachis fw fungerade med wave 5 6 vet någon om fw 1.51 fungerar med wave 5 6?
    Hitachi iXtreme 1.51 kör wave x... det vill säga: wave 1-6 i dagsläget
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    16
    Ahh okej perfekt:-) tack

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    16
    Tjena tänkte bara höra med er om det finns något enkelt sätt att ändra om sin xbox 360 till
    Mode b? Om den inte är flashad alltså :-D

Mvh andy

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Tjena tänkte bara höra med er om det finns något enkelt sätt att ändra om sin xbox 360 till

Mvh andy
    Enklast löder man på ett chipp ( 79 passkey ) o byglar en kabel på chippet eller så Slaxar man igång skiten med en *nix skiva och sedan en 79 unlock om det är en Hitatchi 79, annars skall *nix med våra blå USB connectivitykots fungera bra ja.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44

Mvh andy
    beror på modellen av hitachi, Hitachi som är tidigare versioner än 78 kan du enkelt få in i mode b med hjälp av ett connectivity kit, 78 behöver slax eller jungleflasher och 79 behöver slax eller jungleflasher plus ljudskivan
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    16
    Okej men jag har en hitachi 59dj är det någon skillnad på dem? Sen jag har inget connectivity kit går det å göra om den till mode b utan det kittet?

Mvh andy

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det går med hjälp av jungleflasher, ett connectivity kit är alltid bäst att ha när man ska flasha, speciellt hitachi

bryts strömen under flashningen är det bara att byta styrkort till hitachin mer eller mindre...
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    16
    Okej ja just det den fliken i jungleflasher heter send to mode b om jag har r
    ätt? Så det räcker att jag andvänder jf att föra över den i mode b?
    Mvh andy

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Okej ja just det den fliken i jungleflasher heter send to mode b om jag har r
    ätt? Så det räcker att jag andvänder jf att föra över den i mode b?
    Mvh andy
    läs JF tutorial... där står det hur du ska göra för att få in din hitachi i mode b...
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    16
    hejsan okej ska kolla det,

Nu har jag fått läsaren ber om ursäkt för att jag ställer frågan om igen vill ju bara försäkra mig att jag gör rätt när det gäller spoofingen =)

okej 1 dumpa den gamla läsaren till datorn 2 få in den nya i mode b. 3 sen spoofar jag den så den får den gamla nyckeln. 4 och sen flashar jag bara den ??

Mvh andy

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    hejsan okej ska kolla det,

Nu har jag fått läsaren ber om ursäkt för att jag ställer frågan om igen vill ju bara försäkra mig att jag gör rätt när det gäller spoofingen =)

okej 1 dumpa den gamla läsaren till datorn 2 få in den nya i mode b. 3 sen spoofar jag den så den får den gamla nyckeln. 4 och sen flashar jag bara den ??

Mvh andy
    steg 1a: få in den gamla i läsbart läge (vendor mode eller mode b [mode b för hitachi])

steg 1b: dumpa gamla läsaren

steg 2: få in nya i mode b

steg 3a: dumpa nya läsaren och kolla att det är original (om det är hitachi) om det inte är original måste du skriva original mjukvaran först

steg3b: kopiera nyckeln från den gamla mjukvaran till den nya mjukvaran och spoofa den som rätt drive [OBS: är den nya läsaren en hitachi 78 eller 79 måste du kolla vart nyckeln är och ta RÄTT mjukvara med rätt position!!)

steg 4: skriv den nya mjukvaran till den nya hitachi läsaren

ett litet tips: använd INTE jungleflasher för att flasha hitachi's, använd det till att få in driven i mode b ENDAST... om du använder jungleflasher är det jätte lätt att allt går åt h-vete... tro mig, jag vet jag spoofade en hitachi med JF förut... den blev totalt fuckad, dök upp som "ffffff ffffffffff ffffff" i windows, vilket gör att den aldrig går att fixa på normalt vis...
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    16
    oki tack swizzy =)

Ja har hört det men JF har aldrig krånglat för mig när jag använt det för att flasha =)
    Men sen när man dumpat den andra läsaren vad heter nyckel platsen som jag ska kopiera, är det bara unicue key eller nåt?

Den nya är samma som den andra innan spoofingen alltså en hitachi 59DJ och den gamla är spoofad som en samsung då är det bara å spoofa den nya som en samsung då med?

Och en annan sak ska jag ladda hem firmware för hitachi eller samsung den är ju spoofad som en samsung =)
    Tack

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Låter Swizzy svara på det ovannämnda men inflikar ett litet tips.
    Om du har en Hitatchi med annan mjukvara än original måste du restora originalmjukvaran på den innan du kastar in en spoofad och iXtreme patchad mjukvara o sedan flashar, risken att du sitter med en värdelös hitatchi är annars överhängande stor.

Ja har hört det men JF har aldrig krånglat för mig när jag använt det för att flasha =)
    Men sen när man dumpat den andra läsaren vad heter nyckel platsen som jag ska kopiera, är det bara unicue key eller nåt?
    Jag har inte använt JF själv för att göra sånt, jag sitter fortf med FWToolbox, hitatchis mår bäst av det tycker jag, sånt man kan
    Om det är en Hitatchi du skall spoofa som något annat måste den återställas originalmjukvara, sedan patchas o sen spoofas o sen falshas in i hitatchin.

Den nya är samma som den andra innan spoofingen alltså en hitachi 59DJ och den gamla är spoofad som en samsung då är det bara å spoofa den nya som en samsung då med?
    Se ovan.

Och en annan sak ska jag ladda hem firmware för hitachi eller samsung den är ju spoofad som en samsung =)
    Tack
    Om det är en Hitatchi som skall spoofas till något annat är det självklart en mjukvara för den läsaren som skall spoofas till något annat som skall ha sin original mjukvara sedan en patchad version o sen spoofas innan den flashas

Har du en Lite-On som skall bli Benq så måste du ha Lite-on mjukvara, spoofa som Benq o skjutas in i Lite-onen etc, etc.
    Last edited by Pendragon; 2010-06-08 at 14:26.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    oki tack swizzy =)

Tack
    om den gamla läsaren har iXtreme 1.51 kan du ta den mjukvaran och slänga in på den nya rakt av. men du bör som sagt INTE använda Jungleflasher till hitachi, använd istället dom lite äldre men säkrare metoderna... (FWToolbox 4.8)

Du ska använda mjukvaran som är för den läsaren du ska flasha, i det här fallet Hitachi...

men som pendragon säger är det bäst att du först återställer den nya läsaren helt till original innan du skriver en spoofad mjukvara...

*edit:*

Om det är så att du känner dig osäker på hur du ska göra kan jag hjälpa dig med hjälp av Teamviewer (kolla vad du gör så att du kan fråga mig om du blir osäker, eller styra din dator och utföra det som skall göras där...) dock får du själv fixa så att driven är i mode b... *jag har gjort detta många gånger förut, utan problem åt folk i sverige men även folk i andra länder, längst bort har varit en kille i kanada...*
    Last edited by Swizzy; 2010-06-08 at 14:27.
    Google is your friend!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Litet problem!!
    By andyyy_87 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 18:48
  2. Litet problem när jag flashar min 360!
    By ironhead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 20:45
  3. Litet problem..
    By bmd in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 00:09
  4. litet problem flashfxp static ip or not?
    By TimS in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 16:58
  5. litet problem flashfxp static ip or not?
    By TimS in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 21:45

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner