Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 89 av 89

Diskussion: [Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot

  1. #61
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    En fråga
    om jag uppdaterar från XBR till Freeboot får jag då Xellous istället för xell? Xellous verkar ju bättre
    Eller hur gör man för att få xellous?

  2. #62
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Shrimpkebab Visa Inlägg
    En fråga
    om jag uppdaterar från XBR till Freeboot får jag då Xellous istället för xell? Xellous verkar ju bättre
    Eller hur gör man för att få xellous?
    Ja, FreeBOOT innehåller xellous, och ja xellous är bättre

    Du kan uppdatera Xell till Xellous i XBR också, ladda hem xellous, ta filen xell-2f.bin (om jag inte minns fel är det den du ska ha, läs readme för mer info ) och döp om den till updslot0.bin och lägg tillsamans med Flash360, därefter startar du det på 360'n, och väljer update core (B knappen har jag för mig det är) därefter väljer du att uppdatera Xell (A knappen har jag för mig det är) och flasha in, därefter startar du om konsollen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #63
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag följde guiden och det gick hur smidigt som helst, tack för det!
    Men har en liten fråga, innan så hade jag en tidigare version än 9199 (tror jag iaf).
    Men nu när jag kollar i NXE så står det 9199, har FREEboot lagt in den versionen eller luras bara NXE att tro det. Om så är fallet kan jag uppdatera manuellt till 9199 utan någon risk?

  4. #64
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av A_J Visa Inlägg
    Hej!

    Jag följde guiden och det gick hur smidigt som helst, tack för det!
    Men har en liten fråga, innan så hade jag en tidigare version än 9199 (tror jag iaf).
    Men nu när jag kollar i NXE så står det 9199, har FREEboot lagt in den versionen eller luras bara NXE att tro det. Om så är fallet kan jag uppdatera manuellt till 9199 utan någon risk?
    XBR som du hade tidigare låg på kernel 8955, den versionen av FreeBOOT som du lagt in nu har 9199, om du nu vill ha Avatar support igen kan du manuellt lägga in 9199 updaten ovanpå freeBOOT utan problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #65
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ok, då förstår jag, tack så mycket för det blixtsnabba svaret!

  6. #66
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Följde guiden och det fungerade perfect. Tack
    Nu gäller det bara att få igång FSD2

  7. #67
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15

    rätt men ändå fel

    Tjena

    Ni hjälpte mig att jtagga min xbox360 för ca ett år sedan, nu har jag inte oväntat problem att lira nyare spel då det va den tidiga kenneln så denna guiden va perfekt för mig, jag är noob på xbox 360 flashningar ect men guiden va logisk och allt gick perfekt.

    Jag startade med 8955 och körde freeboot toolbox och hela proceduren en gång, flashade om boxen och allt MEN när jag nu försöker uppdatera till 12625 med en systemupdate usb sticka så får jag bara E71 error.

    Behöver jag flasha igen eller vad ska jag göra?

    tacksam för hjälp

  8. #68
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Var ett tag sedan jag själv var insatt i detta men om jag inte missminner mig så tar man bort R6T3 resistorn från moderkortet vilket gör att man inte av misstag kan uppdatera med en nyare System Update (som du försökt med i detta fall). Råkar man göra det så får man ett felmeddelande istället för att hela JTAG-funktionen går upp i rök (om resistorn suttit kvar). Du måste alltså flasha om din nand med den dashboard du vill ha. Det går alltså inte att bara köra via USB.

    Rätta mig gärna om jag har fel.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  9. #69
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Okey, tack för svar, det va väl det jag misstänkte MEN hur flashar jag med den nyaste dashboard ? trodde det va det som guiden beskrev ? eller vilken har jag precis flashat till nu ?

  10. #70
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Nu kanske jag läste väldigt slarvigt. Men jag fattade som att du är på 8955 och helt enkelt försöker uppdatera till dashboard 12625 genom att lägga ut den på ett usb minne och uppdatera den vägen? Men du startat XEXMenu och sedan Flash360?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  11. #71
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    Okey, tack för svar, det va väl det jag misstänkte MEN hur flashar jag med den nyaste dashboard ? trodde det va det som guiden beskrev ? eller vilken har jag precis flashat till nu ?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...ot-0.04-(12611) <--- läs här...

    *edit:*

    E71 betyder för övrigt Update error... så antagligen ligger det en default.xex med updaten du har? då kommer den faila... prova o starta igång maskinen utan hårddisken på, och utan några usb enheter inkopplade...
    Last edited by Swizzy; 2011-06-12 at 12:23.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #72
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    jag hade alltså 8955 från början, körde guiden 1gång så jag har ju flashat till något nytt, frågan är om det per automatik blir det nyaste eller måste man flasha upp sig flera gånger ?

    Och ja, systemupdate jag har är mappen och en xex fil i rooten på min usb disk

  13. #73
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    den guiden du postade här är precis den jag använt, så me andra ord borde jag bara kunna updatera med en usb sticka med systemupdate på nu då ? jag kutar ner å testar brb

  14. #74
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    jag hade alltså 8955 från början, körde guiden 1gång så jag har ju flashat till något nytt, frågan är om det per automatik blir det nyaste eller måste man flasha upp sig flera gånger ?

    Och ja, systemupdate jag har är mappen och en xex fil i rooten på min usb disk
    vilken version av Freeboot toolbox använde du när du byggde din nya nand?

    ta bort xex filen så ska du se att du slipper problemet med E71
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #75
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    den guiden du postade här är precis den jag använt, så me andra ord borde jag bara kunna updatera med en usb sticka med systemupdate på nu då ? jag kutar ner å testar brb
    Kolla först vilken systemversion du har nu! (dashboard version)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #76
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    okey en dum fråga nu, nu skaffade jag en 12625 systemupdate utan xex fil iom att jag updaterade med freeboot toolbox 27d (nyaste?) men när jag bootar boxen med enbart systemupdate usbstickan och den "interna" hd så händer det absolut ingenting ?

  17. #77
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    9199 står det att jag har nu, ska jag köra guiden en gång till då ? ser ju it som att jag gåt från 8955 till 9199 eller ?

  18. #78
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    9199 står det att jag har nu, ska jag köra guiden en gång till då ? ser ju it som att jag gåt från 8955 till 9199 eller ?
    ja, du har gått från 8955 -> 9199... se till att du får upp dig till 12625 genom att verkligen ha senaste versionen som du finner på www.bestpig.fr
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #79
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Okey jag testar det men då ska jag alltså flasha en gång till och SEN lägga in den dashboarden via usb stick och officiell ms update ?

    Tack som fan för hjälpen !

  20. #80
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    Okey jag testar det men då ska jag alltså flasha en gång till och SEN lägga in den dashboarden via usb stick och officiell ms update ?

    Tack som fan för hjälpen !
    Japp, du lägger in dashboard updaten på USB (officiella updaten) för att få avatar stöd, det har ingen annan effekt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #81
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Jag blir TOKIG, jag gör precis samma igen nu då fast med nyaste 27c toolboxen, "your dump has not been properly extracted" so googlade jag runt lite på det och hittade att man skulle köra debug mode, men det funkar inte heller, så jag är stuck på 9199 atm, testat med flera olika flash360 bla den ni har postat på guiden, testat med 3 olika usb stickor, blir your dump has not been properly extracted vad jag än gör

  22. #82
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    FAN VA GOTT! nu är det löst, hittade en annan tråd hos er med spkleader scriptet och även om det gav en del fel fungerade det, nu har jag 12611 iaf så ännu ett steg i rätt riktning, frågan är om jag måste göra mer nu ? samnt om man skulle installera dashlaunch, om man är nöjd med vanliga dashen är det nån ide att installera dashlaunch då ?

  23. #83
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Sådär ja underbart nu fungerar allt, nästa project blir att installera dashlaunch och diskswapper pluginet, finns det någon bra svensk guide till detta ?

    tack som faan för all hjälp!

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    FAN VA GOTT! nu är det löst, hittade en annan tråd hos er med spkleader scriptet och även om det gav en del fel fungerade det, nu har jag 12611 iaf så ännu ett steg i rätt riktning, frågan är om jag måste göra mer nu ? samnt om man skulle installera dashlaunch, om man är nöjd med vanliga dashen är det nån ide att installera dashlaunch då ?
    Spkleaders senaste version av scriptet ger dig möjlighet att även bygga 12625, och kan inkludera dashlaunch åt dig, jag tycker dashlaunch är helt underbart, utan det tror jag itne maskinen är regions fri för spel t.ex. och dashlaunch ger dig bättre stöd för Xbox 1 spel, samt kan det patcha bort ping limit åt dig m.m. det har så himmla många goda funktioner du inte borde kunna klara dig utan! den kan även blockera Live connections samt hindra boxen från att hitta uppdatering (extra bra för dig som har många kompisar med "vanliga" xbox 360 konsoller eller för dig som har barn som gärna spelar... [du slipper risken att konsollen blir uppdaterad av spel!])
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #85
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    låter ju najs, jag testar den nya då, tack igen riktigt skysst av dig att hjälpa en noob som mig

  26. #86
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    när jag ändå har dig på "tråden" vilken dashboard kör du med ? testat dashit freestyledash1xx och 2xx personligen tycker jag freestyledash 1xx värkar vara smidigast då den letar upp alla spel själv osv, va tycker du ?

  27. #87
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    när jag ändå har dig på "tråden" vilken dashboard kör du med ? testat dashit freestyledash1xx och 2xx personligen tycker jag freestyledash 1xx värkar vara smidigast då den letar upp alla spel själv osv, va tycker du ?
    Jag kör XEXMenu går snabbare så för min del, men FSD 2.0 är snyggare... och mer stabil
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #88
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    får du xbla spel att funka i xexmenu ?

  29. #89
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
    får du xbla spel att funka i xexmenu ?
    XBLA spel kör jag från vanliga dashen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. TSOP48 test clip
    By hejhej20 in forum Fritt Forum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 09:57
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •