Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 89

Diskussion: [Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    [Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot

    OBS!!: Du följer guiden helt på egen risk, jag tar INTE ansvar för om det skiter sig när du försöker uppdatera själv

    Eftersom många av våra kunder som JTAG:at sina Xbox 360 konsoller på innan vi började med Freeboot 9199 kerneln och många av dom vill försöka uppdatera själv skriver jag nu en guide för hur man ska göra detta.

    Program du behöver:
    En dator som kör 32-bitars Operativ System (Windows [kan även kallas x86])
    Flash360
    Freeboot Toolbox [Senaste versionen just nu är 2.3 (2010-05-24 då guiden skrivs, personligen har jag ännu inte testat med 2.3, men den ska vad jag hört ha lite extra funktioner som t.ex. placering av slutfilen och även möjlighet att döpa filen till något annat än "FREEboot.bin" som det blir av version 2.2)]
    XEXMenu eller motsvarande för att starta igång Flash360 på din 360

    Övriga saker du behöver:
    USBMinne minst 256mb för jasper moderkort med inbyggt minne, minst 64mb för övriga (går att använda hur stora minnen som helst)
    en VGA, A/V kabel eller komponent, Xell/Xellous stödjer INTE HDMI...
    ev. en Kamera, så att du kan ta bild av Fusesets när dom flyger förbi om du har Xell och inte xellous (det visas bra på vissa TV-skärmar/HD-TV apparater)


    Hur ska du göra med allt detta nu då?:

    Steg 1: lägg in Flash360 på din USBSticka

    Steg 2: Starta igång XEXMenu eller motsvarande program, bläddra dig fram tills du hittar Flash360, starta sedan Flash360.xex filen (du startar då igång Flash360)

    Steg 3: Du ska nu dumpa din nand med hjälp av flash360, det gör du såhär:

    1. Tryck på X knappen på din handkontroll (den blå)
    2. Tryck sedan på A knappen (den gröna) så börjar programmet dumpa din nand
    3. Tryck sedan på valfri knapp på din handkontroll, följt av back knappen 2 gånger (den till vänster om guide knappen)


    Steg 4: Stäng av din 360 och starta upp den pånytt, den här gången med eject knappen (låt trayen vara ute tills den startat igång Xell/Xellous)

    Det kommer vara en blå skärm som massa text kommer fladdra förbi på, har du Xellous kan du låta den stå och gå tills den stannar så kan du enkelt läsa av CPUKey där, annars måste du läsa av fusesets 4 och 6 och para ihop dom, nedan följer ett exempel på hur xell kan se ut:



    Steg 4b: Om du har Xell parar du ihop antingen Fusesets 3 och 5 eller 4 och 6 på följande sätt: 3+5 eller 4+6 det vill säga, alla tecknena från fusesets raden 3 direkt följt av dom från 5:an eller motsvarande frö 4 och 6...

    Steg 5: Starta nu igång Freeboot Toolbox och fyll i din CPUKey i fältet där det står "CPUKey:", välj sedan om du vill ha Xbox 1 emulator stöd, eller fullt minnes stöd (så att du kan modifiera spel etc.) samt vilket moderkort du har, om du har en 360 med inbyggt minne väljer du motsvarande storlek och Jasper, har du en 360 utan inbyggt minne kan du med fördel låta programmet identifiera moderkortet automatiskt

    Steg 6: Klicka på knappen "Generate Freeboot" och välj din dumpade nand (som ligger tillsamans med Flash360 och heter: "flashdmp.bin")

    Steg 7: Kopiera nu filen du får ut från programmet (vanligt vis FREEboot.bin) till din usb sticka, lägg den tillsamans med Flash360, döp även om filen till "updflash.bin"

    Steg 8: Starta nu om 360'n igen med USB stickan i, starta sedan XEXMenu som tidigare samt flash360.

    Steg 9: Det är nu det "farliga" är, nu ska du skriva din nya nand image till nanden på 360'n, det gör du såhär:

    1. Tryck på A Knappen (den gröna)
    2. Tryck på B knappen (den röda)
    3. Titta nu nogrant vad det står på skärmen!! står det något i stil med: "WARNING: Keyvault encrypted data check mismatch....." ska du absolut INTE fortsätta, då är det bättre att du kommer förbi oss och låter oss hjälpa dig, om du inte är säker på vad du håller på med... tryck då på en knapp annat än START...
    4. Skulle du inte få ovanstående text trycker du bara på A knappen (den gröna) för att flasha nanden med den nya bilden


    Om något av ovanstående inte stämmer, skrev det i tråden så fixar jag det allt eftersom, bara skrivit en snabb guide för tillfället... man kan ibland få udda errors när man håller på med det här programmet, men det kan fungera ändå har jag märkt. många säger också att man absolut inte ska flasha freeboot med flash360, andra säger att man ska det, själv tycker jag det fungerar ganska bra och är enkelt!

    Om du känner att ovanstående information är lite för avancerat för dig så kan du komma förbi oss i butiken så fixar vi det åt dig för 350:- skulle det vara så att din konsoll inte startar efter att du följt den här guiden, kan vi hjälpa dig fixa det förutsatt att det finns en korrekt dump (vi har backups av ALLA's JTAG nands...)
    Last edited by Swizzy; 2010-07-07 at 20:39.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Mycket bra guide! Ska prova mig på detta någon dag framöver när det finns tid och ork =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tackar jag o Psytroll fick tillsägelse av hansi att skriva ihop en liten guide för hur man ska uppdatera eftersom man kan göra det själv utan någon extra utrustning, och utan större problem.

    Eftersom jag är mer van vid att utföra detta än vad Psytroll är fick jag ta tag i det, utöver det har jag lite mer tid till att skriva bra guider än vad han har
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Alltid najs med en svensk guide =) Läst lite på andra forum men denna känns mer användarvänlig =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Svenska är gott för dem som kan det ja
    Har vi tid över och Hansi får upp Videoservern så kanske vi klipper ihop en video någon gång i framtiden som hostas av oss då YouTube gärna går in o raderar filmer etc.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Svenska är gott för dem som kan det ja
    Har vi tid över och Hansi får upp Videoservern så kanske vi klipper ihop en video någon gång i framtiden som hostas av oss då YouTube gärna går in o raderar filmer etc.
    Yeah dream on ;P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Yeah dream on ;P

    Vad menar du?

    http://testwww.netcare.se/avc/

    Är installerad på vår nya webserver som skall ersätta vår snart 10 år gamla trotjänare i webhotellets serverhall...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och här testas lite nyare vbulletin på den nya servern, ni som har konton redan borde kunna logga in. Skriv hur mycket skit ni vill, innehållet kommer givetvis ersättas av det som finns i "vanliga" forumet den dagen vi gör bytet...

    http://testforum.netcare.se/support/forum.php
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vad menar du?

    http://testwww.netcare.se/avc/

    Är installerad på vår nya webserver som skall ersätta vår snart 10 år gamla trotjänare i webhotellets serverhall...
    Ehm.. jo det var så att det var egentligen Pendragon som skrev det där inlägget men sen råkade vi ut för forumsbuggen där folk byter nick...

    Nej skämt åsido så trodde jag inte dom var seriösa om videoservern
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ehm.. jo det var så att det var egentligen Pendragon som skrev det där inlägget men sen råkade vi ut för forumsbuggen där folk byter nick...

    Nej skämt åsido så trodde jag inte dom var seriösa om videoservern
    Jo efter att ha fått konto + videofiler raderade från youtube samt blivit utkastade från en annan stor videosite och sedan började använda videoboom.se som helt plötsligt slutade finnas till så kommer vi ha vår egen videoserver istället. Men vår gamla webserver har varken plats kvar på diskarna eller prestanda i övrigt för sådant så nu blir det en ny.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jo efter att ha fått konto + videofiler raderade från youtube samt blivit utkastade från en annan stor videosite och sedan började använda videoboom.se som helt plötsligt slutade finnas till så kommer vi ha vår egen videoserver istället. Men vår gamla webserver har varken plats kvar på diskarna eller prestanda i övrigt för sådant så nu blir det en ny.
    Åh fan, då verkar det hända lite grann iaf då..

    Blir najs att se Swizzy stå där med skakig handkamera och säga "tryck på A, den gröna knappen...."
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Åh fan, då verkar det hända lite grann iaf då..

    Blir najs att se Swizzy stå där med skakig handkamera och säga "tryck på A, den gröna knappen...."
    Vi kör just nu med en gammal hederlig DV-kamera, stativ och rätt proffsiga trådlösa mikrofoner för att slippa missljud från kameran...men kameran skall bytas ut mot en modernare HD-kamera så fort jag bestämt mig för om det skall bli en sony eller canon :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi kör just nu med en gammal hederlig DV-kamera, stativ och rätt proffsiga trådlösa mikrofoner för att slippa missljud från kameran...men kameran skall bytas ut mot en modernare HD-kamera så fort jag bestämt mig för om det skall bli en sony eller canon :-)
    Och det beslutet tar dig hur många veckor?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om någon har läst guiden, och testat den får ni gärna komma med resultatet! det e lite kul o se hur det går för folk som följer dom guider man skriver

    den här guiden skrev jag ihop lite snabbt på jobbet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Jag kommer att följa den. Dock kanske det blir till helgen först då jag måste prioritera annat för tillfället.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det e ingen fara om när du bestämmer dig för att testa den, bara jag får veta resultatet så är jag nöjd
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    19
    Hej PSXcare!

    Jag har låtit er utföra JTAG hacket på mitt xbox360 eftersom jag inte har haft tillgång till en dator med LPT port. Nu när jag försöker mig på att uppgradera XBR3 till FreeBoot så fastnar jag på steget där man ska starta Xell/Xellous. När jag trycker på Eject så startar det inte, utan jag kommer till vanliga xbox360 dashboardet :S

    Har ni glömt installera Xell på min box eller vad är det frågan om?

    MVH Fr_3dd_3

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av fr_3dd_3 Visa Inlägg
    Hej PSXcare!

    Jag har låtit er utföra JTAG hacket på mitt xbox360 eftersom jag inte har haft tillgång till en dator med LPT port. Nu när jag försöker mig på att uppgradera XBR3 till FreeBoot så fastnar jag på steget där man ska starta Xell/Xellous. När jag trycker på Eject så startar det inte, utan jag kommer till vanliga xbox360 dashboardet :S

    Har ni glömt installera Xell på min box eller vad är det frågan om?

    MVH Fr_3dd_3
    Jadu, ejectar trayen? om den gör det måste du låta den vara kvar ute tills den startat Xell/Xellous om trayen inte ejectar är det där problemet ligger... fråga mig inte varför det blir så... för jag vet inte...

    Vad gäller att ha "glömt" att installera Xell/Xellous, går det inte... XBR innehåller redan från början Xell, Freeboot innehåller från början Xellous...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jadu, ejectar trayen? om den gör det måste du låta den vara kvar ute tills den startat Xell/Xellous om trayen inte ejectar är det där problemet ligger... fråga mig inte varför det blir så... för jag vet inte...

    Vad gäller att ha "glömt" att installera Xell/Xellous, går det inte... XBR innehåller redan från början Xell, Freeboot innehåller från början Xellous...
    Självklart var de "skit bakom spakarna" som orsakade problemet. Jag fick för mig att trycka in trayen när den åkte ut och trodde att det inte skulle göra någon som helst skillnad :P. Tack för hjälpen

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ingen fara, det hände mig i början också fattade ingenting när den inte startade som jag ville lol
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tja underbar guide

    jag lämnade ju in min box till er och bad om att få backups på Nandet

    fick dessa filer:
    config16.bin
    kv16.bin
    orig16-1.bin
    orig16-2.bin
    xbr.bin

    orkar inte med att göra den första biten kan jag använda någon av dessa till freebooten?

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Den late... Visa Inlägg
    Tja underbar guide

    jag lämnade ju in min box till er och bad om att få backups på Nandet

    fick dessa filer:
    config16.bin
    kv16.bin
    orig16-1.bin
    orig16-2.bin
    xbr.bin

    orkar inte med att göra den första biten kan jag använda någon av dessa till freebooten?
    Du kan istället för att dumpa nanden med flash360 använda dig av orig16-1.bin, orig16-2.bin eller xbr.bin alla dessa är kompletta nander, orig16-1.bin och orig16-2.bin kanske inte fungerar så bra för dig (om du inte hade 2.0.7371.0 som dashboard innan du kom in) om det inte fungerar med orig16-1.bin kör xbr.bin istället eller så går du rakt på sak och kör xbr.bin direkt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    oki doki kör på xbr.bin direkt då för jag lämnade ju in den med pre nxe dash
    tack så mycket

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    funkade underbart

    xexdash har pajat för mig men för de som jag kan ändra namnet på flash360.xex till default.xex och sedan lägga den i games mappen och köra den genom freestyle dash

    använde 2.4 av freeboot skaparen och nu behöver man inte välja mellan xbox och mem längre för dashluanch patchen får dessa två att mäkla fred

    tack psxcare

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Fan vad bra!

    Jao, vissa äldre program fungerar kanske inte med FreeBOOT då dessa är kodade på lite olika vis (du körde nog XBR tidigare?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    problemet med xex menu är att de lägger en save fil i profilen och om du skulle råka som jag ta bort din liveprofil för att slippa en onödig connect/ban utan att ta bort filen blir de blackscreen när du skall starta xexmenu... testar linux/ubuntu till boxen nu fan vad jobbigt de skall vara att få in :S fuckat upp på slutet tre ggr nu... misstänker tvn så de blir att testa på en ny sådan någon annan som testat ubuntu?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan radera den save filen... inga problem... den ligger som "unkown" och är cirka 64kb stor om jag inte minns fel...

    Kör med Debian... det är bättre system... finns en special för just Xbox 360... Ubuntu har nog inte stöd för all hårdvaran i Xboxen... du skall även köra en variant för en "Power PC"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    tack för en bra guide funkade kanon när jag gick över till en 32 bits burk , funkade inte att bygga nand filen på en w7 64 bits

    /esko

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Väldigt få program fungerar i 64-bitars system tyvär...

    64-bitars system är nämligen mestadels tänkt för företag och/eller folk som håller på med video/bild redigering eller liknande som kräver mycket ram minne...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    gjorde en ny update idag med samma image som förra gången...

    fick warning not zero paired...

    efter som att jag använde source som förra gången och ända skillnaden var att jag valt hdd istället för nand på freeboot toolbox fick jag för mig att testa efter att ha gjort tre images... så det som hände var följande... xellous funkar som vanligt men resten har krashat... läste att man skulle kunna flasha xbr3 med hjälp av debian live cd men fick inte igång det. har ni testat detta eller har ni några tips eller liknande på hur jag skulle kunna lösa detta?

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. TSOP48 test clip
    By hejhej20 in forum Fritt Forum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 09:57
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •