Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Red dead redemption fungerar ej

  1. #1
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Red dead redemption fungerar ej

    Fråga, har en 360 som jag köpt hos PSXCare förra sommaren. Tror den har ixtreme 1.51. Alla andra spel jag har provat har fungerat, men denna får jag bara "play dvd" med när jag sätter i. Måste man ha en sådan iso activationdisc eller måst man uppdatera mjukvaran/ixtreme?
    Kör Verbatimskivor och imgburn som funkat klockrent annars.

    Tips?

    Hade iofs kört den gamla versionen av abgx360. Tog hem den nya sent igår, gör den något med ISO-filen? Ska kanske testa igenom isofilen med den och sen bränna? Jag kommer inte spela online eller något så någon säkerhet skiter jag i.

    Har försökt att söka lite men hittade ingen så jag skapade denna tråd.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    iXtreme 1.51 har inte stöd för dom nyare spelen (Wave 4, 5 och 6) om man inte har det i en Hitachi

    Det du behöver göra är uppgradera mjukvaran, activate.iso kom med iXtreme 1.6...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Allrighty then. Hur lång tid tar det att fixa om man kommer in med burken? Kan ni se om den är köpt där, tror kvittot ligger i låda som är längst in på vinden.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stabber Visa Inlägg
    Allrighty then. Hur lång tid tar det att fixa om man kommer in med burken? Kan ni se om den är köpt där, tror kvittot ligger i låda som är längst in på vinden.
    Det tar ungefär 20-40 minuter att göra per maskin, sen hur lång tid det tar för just din maskin beror på kön

    Vi ser om den varit hos oss tidigare genom ett sigill under faceplaten... det kommer kosta dig 350:- att få den uppdaterad om den är gjord hos oss tidigare, 400 annars...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ok cool, försöker komma förbi idag. Den är köpt hos er så jag vet inte vad som sitter under faceplaten eller inte.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Du kan fösöka patcha spel ison till wave 3 som funkar med 1.51. Du blir garanterad bannad dock

  7. #7
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Du kan fösöka patcha spel ison till wave 3 som funkar med 1.51. Du blir garanterad bannad dock
    Ska inte spela online, vill bara gå igång det. Tror ni att det fungerar? Måste man ha en activationdisc? Känns enklare att bara lämna in burken i 20 min och sen kunna lira som vanligt. Eller?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Normalt om man låter bli at tstoppa i en nätverkssladd så skall man kunna spela utan o bli bannad.
    Kommer det spel i framtiden som kräver Onlineläge måste de ju skriva ut detta då alla inte har internet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Spelet skall kunna spelas Ensam Offline!
    Och Multiplayer online.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Uppgraderade till iXtreme LT och skivan som tidigare inte fungerade gick igång direkt.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Toppenbra
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Red Dead Redemption
    By int21 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 40
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 18:33
  2. PSXcare installerad Wiikey2 - Guitar Hero World Tour Orginal fungerar inte
    By Keenlight in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 21:46
  3. Endast XBMC som fungerar, ingen annan xbe
    By Frenzy in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 16:48
  4. Fungerar Bank 0 till 1.6b?
    By vader in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 04:59
  5. xbox fungerar utan chip men inte med
    By trasman in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 01:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •