Original inlägg av
Swizzy
Japp, det e fortfarande 3 år mot RROD/E74 dock kan konsollen vara bannad/registrerad, då gäller inte garantin längre (om den är registrerad på nuvarande ägare gäller garantin ENBART för den nuvarande ägaren och INTE för dig)
Snackade med M$ om just begagnade maskiner och garanti. OM man vet Namn, adress & telenummer på registrerad ägera och som den är registrerad på, så ändrar de garantin till dig. Inte för att de är välvilliga, utan för att reklamationsrätten kräver det. Jag ringde sedan dit och fejkade att jag köpt min systersons box som jag visste att garantin redan passerat 3 år och som redan varit inne en gång för reparation. När jag uppgav hans uppgifter så var det inga problem med att flytta över registreringen på mig istället.
Så när man köper en beg. box skall man se till att få med dessa uppgifter av säljaren.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Bookmarks