Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: XeXMenu / JTAG hackbar xbox 360?

Registrerade
    May 2010
    Respekt
    0

XeXMenu / JTAG hackbar xbox 360?

Hej allihop..

Krigat ett tag för att få tag i en "äldre" 360 eftersom jag läst att det endast går att hacka på de tidigt tillverkade xbox och innan en viss Dashboard version..
    Rätta mig gärna om jag har fel..

Är därför i behov av akut hjälp med att avgöra om detta Xbox 360 jag hittat är möjligt o bli JTAG hackad med XeXMenu?

Xbox:et är tillverkat 2006-10-01,
    och har en Dashboard version som lyder;
    D:2.0.7371.0 - K:2.0.7371.0.(BK:2.0.1888.0)(E1: )

Om någon kunde göra det klart för mig OM det faktiskt GÅR att JTAG hacka detta xbox 360 vore jag EVIGT tacksam.

Köpet lär bli av nu i veckan, så ett relativt snabbt svar skulle uppskattas väldigt mycket!

Med vänlig hälsning,
    Alexander

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    den går att jtag:a, grattis!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    den går att jtag:a, grattis!
    Bara för att datum/dashboard stämmer betyder det inte att den är JTAG-Hackbar, det finns ett till kriterie som man inte kan se utan att dumpa nanden, men med tanke på att den är tillverkad så pass tidigt (2006, det vill säga troligen ett Xenon moderkort?) är chansen extremt liten att det 3:e kriteriet inte stämmer

Det 3:e kriteriet är CB'n, den ser man som sagt bara om man dumpar nanden...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Bara för att datum/dashboard stämmer betyder det inte att den är JTAG-Hackbar, det finns ett till kriterie som man inte kan se utan att dumpa nanden, men med tanke på att den är tillverkad så pass tidigt (2006, det vill säga troligen ett Xenon moderkort?) är chansen extremt liten att det 3:e kriteriet inte stämmer

Det 3:e kriteriet är CB'n, den ser man som sagt bara om man dumpar nanden...
    det var årtalet som jag skrev mitt svar från.. men bra med ett till utförligt svar.

Registrerade
    May 2010
    Respekt
    0
    Tackar så hemskt mkt för svaren, jag får den till ett relativt bra pris så jag chansar helt enkelt!

Kan passa på att fråga en sak oxå medans jag ändå är igång.

Det finns ingen HDMI utgång på Xboxet som det ser ut idag. Har väl sätt olika produkter, typ converters som konverterar RCA - HDMI, är det någonting och ha? funkar det verkligen?
    Och isåfall, vilken konverterare ska man välja? skiljer det något på den för 400kr gentemot den på 800kr?

Återigen, tack för hjälpen!

Alexander

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du kan använda en sådan här:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=730&xSec=94

Eller så kan du likväl använda en HD-Component kabel:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=882&xSec=94 (ren HD-Component enbart för 360)

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=920&xSec=94 (ren HD-Component för flera konsoller)

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=922&xSec=94 (multi video kabel för 360, du får alltså flera olika typer av bildanslutningar från en och samma kabel )

*edit:*

Personligen tycker jag inte det känns som att det är någon skillnad mellan HDMI och HD-Component, men det är troligen bara jag som inte är så kräsen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av myslex Visa Inlägg
    Tackar så hemskt mkt för svaren, jag får den till ett relativt bra pris så jag chansar helt enkelt!

Kan passa på att fråga en sak oxå medans jag ändå är igång.

Det finns ingen HDMI utgång på Xboxet som det ser ut idag. Har väl sätt olika produkter, typ converters som konverterar RCA - HDMI, är det någonting och ha? funkar det verkligen?
    Och isåfall, vilken konverterare ska man välja? skiljer det något på den för 400kr gentemot den på 800kr?

Återigen, tack för hjälpen!

Alexander
    Är det inte HDMI på den så har den component-kablar som original. Bild/ljudkabeln skall ha 6 kablar i den änden som du stoppar i TV:n. Med den kabeln får du i princip lika bra bild som med hdmi. Inte teoretiskt kanske eftersom component är analogt och hdmi är digitalt, men upplevelsemässigt blir den lika bra. Givetvis förutsätter det att du har en sån ingång på din tv, men har du hdmi brukar det även finnas component in.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Fem kablar
    Röd (Pr)
    Grön (Y)
    Blå (Pb)
    +
    Vit + Röd för Ljud
    Vit (Audio Left/Vänster kanal)
    Röd (Audio Right/Höger kanal)
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Fem kablar
    Röd (Pr)
    Grön (Y)
    Blå (Pb)
    +
    Vit + Röd för Ljud
    Vit (Audio Left/Vänster kanal)
    Röd (Audio Right/Höger kanal)
    6 kablar har 360-kabeln
    Utöver de fem du skrev finns även Gul (composit) även om den inte används i detta fallet.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    6 kablar har 360-kabeln
    Utöver de fem du skrev finns även Gul (composit) även om den inte används i detta fallet.
    Om man räknar så ja
    Fel av mig men rätt av dig att man inte kopplar in Komposit ( Gul ) även kallad "KompoSkit" i sin TV om man kör Komponent
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. bannad xbox 360
    By vero in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Senaste inlägg: 2010-02-28, 00:38
  2. bannad xbox 360
    By vero in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 05:27
  3. Jtag på xbox 360 elite maskiner
    By Robotach in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 14:34
  4. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 12:21
  5. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 09:41

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner