Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: skillnader...

ljungkullen Guest

skillnader...

Jag har flashat två BenqVad6038. Och det gick ju bra..

Nu funderar jag på att flasha en liteon som man var tvungen att löda i för att få ur nyckeln. Men det är som sagt redan flashad, med 1.51 typ tror jag.

Vad är det för skillnader i flashningen om man använder dosflash, emot Vad6038 och liteon?

Jag har använt guiden som finns här....

ljungkullen Guest
    Anyone?

Är det ingen som ser mitt ämne ? Bara en visning, tycker det är lite konstigt...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Swizzy har skrivit en guide om det innan som bör ligga kvar i vårt forum.
    Det bör vara att du måste kanske köra Lite on Erase flera ggr o tvinga in den i Vendormode 0x72 läge.

Använd JungleFlasher i Windows istället på Lite-On läsare så slipper du massa bök.
    Den Autoloadar en spoofad mjukvara och tänk på att ta bort Via Chipsetdrivrutinerna bara så skall det gå vägen.

Jag lät tråden vara då jag kände mig osäker men det ä rnormalt att få vänta mer än 6.timmar på svar ibland i vissa forum

Det är ju dumt o komma in o kasta massa hypoteser när man själv känner sig osäker för att jaga postcounts tycker många av våra medlemmar, andra inte.
    Last edited by Pendragon; 2010-05-25 at 18:43.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

ljungkullen Guest
    när jag körde min benq i windows så frös datorn... Men nu har jag bytt till ert rekommenderade chipset via 6421 eller vad det heter...

Är det luugnt då?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    när jag körde min benq i windows så frös datorn... Men nu har jag bytt till ert rekommenderade chipset via 6421 eller vad det heter...

Är det luugnt då?
    för benq'en ska det inte vara någon fara att köra dom då [jag kör BenQ, Samsung, Hitachi OCH liteon på min laptop med ett PCMCIA kort som har VIA SATA VT6421A chipset utan problem, dock i multiboot system (ett för Liteons och ett för dom andra)] det du måste tänka på när du kör Liteons i Windows är att ta bort drivrutinen, annars fryser sig systemet när du kör igång en "tom" (erasead) drive. när du kör Samsung, Benq och Hitachi ska du ha drivrutinen installerad för att det skall fungera... (om jag inte minns helt fel)

P.s. lugna ner dig lite med svaren, inte alltid jag sitter o läser på forumet om dagarna, samma för andra... jag brukar svara på nästan alla trådarna som det skrivs i efter jobbet numera, förut hade jag mer tid att ägna åt forumet när jag inte jobbade så mycket...
    D.s.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

dragonslayer Guest
    har du redan skapat firmware filerna så är det igentligen ingen skilnad på tillvägagångssättet mellan Benq och Lite-on i dosflash
    Radera först och flasha sen

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    BenQ behöver inte raderas innan man skriver, det gör den redan innan man skriver ändå

skillnaderna mellan BenQ/Samsung är nästan lika med noll, vissa Samsungar kräver activate.iso skivan för att fungera medans andra går utan skivor...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. skillnader på LT å SE
    By lilli in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 00:08
  2. PAL vs. NTSC - skillnader fördelar/nackdelar?
    By Valmont74 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-02-22, 16:29
  3. Skillnader på multix-chip
    By Lucifeer in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-04, 22:31
  4. skillnader mellan NTSC xboxar och PAL xboxar.
    By tjoff in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 22:23
  5. Skillnader på V3/V4/V5/V6 ?????
    By wyntoon in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 15:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner