Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: USB Disk, USB Loader. Vad gäller idag?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19

    USB Disk, USB Loader. Vad gäller idag?

    Hej,

    USB Disk, USB Loader. Vad gäller idag?

    Har kikat runt lite på vad som gäller idag,

    Vilken FW ska man ha på Wii
    Vilken USB Loader app, version etc.

    Hittar inget som inte är äldre.

    Någon som vill bara kort säga vad som gäller och vad man bör köra IDAG?

    Köpt en 1TB disk och minneskort.

    Har en chippad Wii.

    Så nu skall det fixas med USB

    Tackar på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    För Softmodlösningar:
    1. Homebrew channel ( version i dagsläge när posten skrivs vi tutar in är v.1.8 R.866 )

    2. USB Loader ( version i dagsläge när posten skrivs vi tutar in är R.874 IOS149 R.14 )

    3. En kompatibel HDD som omvandlas från IDE alt S-ATA till USB med rätt typ av kretskort som är kompatibelt) *Tänk på att alla diskar inte är 100% o även en disk som fungerar hos en vän kanske inte gillas av din Wii.* Våra WD diskar vi säljer verkar fungera stabilt attans på majoriteten ii maskiner.

    Utöver ovanstående så kastar vi in Gecko v.1.9.3.1 samt Media Player CE v.0.76 i skrivande stund, utöver detta så uppdaterar vi alltid USBLoader via Wiin efter installation utifall att det släppts en nyare revision.

    Mer info + priser för installation utfört av oss: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1029&xSec=86

    För Hårdmoddlösningar:
    Wode + USB disk, tänk på att samma problem som ovan med USB diskar kan appliceras på denna mojäng
    Mer info + priser för installation utfört av oss: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1109&xSec=86
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    utöver detta så uppdaterar vi alltid USBLoader via Wiin efter installation utifall att det släppts en nyare revision.
    det är bra att du säger att vi gör saker som vi inte gör, vi uppdaterar INTE usbloaderGX så att dom har den "senaste" versionen, vi slänger in den senaste versionen som vi vet fungerar stabilt på minneskorten, därefter är det upp till kunden att uppdatera om det är så att kunden vill ha det absolut senaste...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Förtydligande: om vi inte upplever den senaste versionen som "tillräckligt stabil" så är det ju solklart att vi inte kastar in den!

    Swizzy: jag sitter en meter ifrån dig, när du skriver något som kanske misstolkas eller kan förtydligas så tar jag det med dig mellan varven jag kikar i forumet jag med o genom hyllan mellan oss Sluta drick osötad läskeblask nu, det påverkar ditt glada sinne
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. USB Loader Problem!!!!
    By DrNisse in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-10, 11:22
  2. wiikey & usb loader?
    By kallstrom_74 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 10:46
  3. Vad är fel?
    By Heelflip12345 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 10:15
  4. Xecuter X360 USB News Update
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 07:58
  5. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 17:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •