Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: GBA emulator för Wii/GC

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    0

GBA emulator för Wii/GC

Jag har en Wii med wiikey1. Är grymt sugen på att spela Mother 3 (Uppföljaren till Earthbound) på min tv-skärm. Jag undrar om nån kan tipsa om en fungerande GBA-emulator till Wii (eller kanske GC som också fungerar på Wii) där man också kan välja vilka roms man vill inkludera. Jag måste nämligen patcha Mother 3 romen för att få engelsk översättning.
    Jag vill slippa softmodda och trixa med homebrew eftersom jag saknar SD-kort och skills i ämnet.

Så för att sammanfatta: Nån som vet hur man gör för att spela den fan-översatta Mother 3-romen på Wii utan homebrew?

Mycket tacksam för svar.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    För att köra emulatorer krävs Softmoddning ( Homebrewchannel ) och en Emulator i ditt fall en GBA emulator.
    Det har skrivits om detta o länkats tidigare i vårt forum o jag är nästan helt 100% på att även jag satt igång en sån tråd här.

Den som söker skall fina
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Som jag även tänkte tillägga innan vår kära Chef lekte sandlåda o IP-bannade oss som sitter o svarar på era frågor innan jag åkte hem för jag tröttnade på lekstugan var att om du inte kan eller orkar softmodda din wii själv så kan vi hjälpa dig med det:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1029&xSec=86
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    0
    Jag sökte faktiskt men fann inget. Så det finns alltså inget sätt att köra Mother 3 (eller GBA-emulatorer öht) utan homebrew? Fan vad ledsen jag blir.
    Jag är övertygad om att det finns nån grym h4xx0rz här som kan hjälpa mig.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Som jag även tänkte tillägga innan vår kära Chef lekte sandlåda o IP-bannade oss som sitter o svarar på era frågor innan jag åkte hem för jag tröttnade på lekstugan var att om du inte kan eller orkar softmodda din wii själv så kan vi hjälpa dig med det:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1029&xSec=86
    Så istället för att ta tag i det som står på hyllan med saker att göra istället för att sitta och bläddra i forumet var du tvungen att åka hem och bläddra i forumet. Jahapp...eftersom det tydligen är lättast att kommunicera via forumet idag så:

Arbetstagarens skyldigheter

Som arbetstagare är du skyldig att följa de avtalade arbetstiderna. Om du blir sjuk bör du ta reda på hur många dagar du kan vara hemma utan att arbetsgivaren kräver läkarintyg. Kom också ihåg att du bör anpassa dig till sederna och praxisen på arbetsplatsen. Då smälter du lättare in i arbetsgemenskapen.

Arbetstagaren har skyldighet

?att utföra sitt arbete omsorgsfullt
    ?att följa de anvisningar arbetsledningen ger
    ?att undvika att befatta sig med verksamhet som konkurrerar med arbetsgivarens verksamhet
    ?hemlighålla affärs- och yrkeshemligheter
    ?att beakta arbetsgivarens intresse
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Leosr Visa Inlägg
    Jag sökte faktiskt men fann inget. Så det finns alltså inget sätt att köra Mother 3 (eller GBA-emulatorer öht) utan homebrew? Fan vad ledsen jag blir.
    Jag är övertygad om att det finns nån grym h4xx0rz här som kan hjälpa mig.
    jag är lite osäker, men SD Gecko borde väl fungera lite på samma sätt som HBC? fast det kanske bara är för Gamecube apps? *OBS: jag har inte läst på så mycket om det själv... så det kanske inte stämmer äns i närheten, det jag vet dock är att det är till för att starta homebrew på Gamecube/Wii*
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    0
    Men jag vill INTE ha homebrew på min Wii. Jag vill bara bränna en skiva med en GBA-emulator och en patchad Mother 3 rom, stoppa i skivan och spela.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Men jag vill INTE ha homebrew på min Wii. Jag vill bara bränna en skiva med en GBA-emulator och en patchad Mother 3 rom, stoppa i skivan och spela.
    En GBA emulator är homebrew per definition så länge det inte är Nintendo som släppt den som en officiell produkt. Slutgnällt! :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    isåfall får du ta och köpa en "virtuell konsoll" av nintendo, vet dock inte om dom har GBA för det... men det är fortfarande inte ngn skiva...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Så istället för att ta tag i det som står på hyllan med saker att göra istället för att sitta och bläddra i forumet var du tvungen att åka hem och bläddra i forumet. Jahapp...eftersom det tydligen är lättast att kommunicera via forumet idag så:
    Nu bad jag både Björn och Dig när jag mötte dig vid Konsum med en sallad i näven o gå in o lägga till info i denna post då du Ip-Bannade mig innan jag fick reda på att det hänt lite otrevliga saker därhemma.
    Anledningen till att jag ville att det skulle läggas till en länk till vår Webshop där vi specade en HBC installation var just att vara behjälplig o inte framstå som en surgubbe som snoppar av folk vilket det såg ut efter jag postade inlägget ovan för att sedan rätta till det en minut efteråt när jag hade en 360 på rödringsreparation på mitt bord. Sen gick det ju inte o ändra inlägget pg.av Ip-Ban så.
    Jag åkte inte hem o satte mig vid Forumet för att jag inte kunde sitta vid den på jobbet, det fins andra sätt o komma åt forumet om det är så nödvändigt.

Dessutom för att klargöra så sätter jag mig o kollar av forumet mellan varven, o det lämpade sig så att efter man testat en 360 o skruvat isär o dammat av o lättat på kylflänsar o annat inför värming av moderkort så tar det lite tid för saker o "svalna" o under denna tid tog jag mig tid att kika till vårt eminenta forum. *Alltså så sitter jag inte 24/7 o hökar varje minut utan tar det när tid finnes.*

Jag åkte hem för att det vart lite familjekaos vilket jag inte tänker gå in på detaljer om vad eller varför utan det täckte med att jag meddelade dig detta, slutförde det jag höll på med och deligerade vidare info om att maskinen som jag höll på med skulle stå o strecktestas samt att en fläkt kunde stängas av innan stängning. Sen mötte jag dig på väg ut o bad dig lägga till info i forumet. ( Efter kaoset lagt sig på hemfronten ) kikade jag in en snabbis för o se om det lagts en post men ikke... därav lade jag en själv...

Jag har tidigare då sådana här utlåsningsfasoner från din sida uppstått frågat dig om du är missnöjd med mina arbetsprestationer o du har alltid svarat nej med ett leende och jag är lite less faktiskt på denna sandlådehysteri så nästa gång du känner för att jag inte sköter mina arbetsuppgifter så kan du vänligen fimpa mitt konto helt i forumet o radera samtliga poster hellre än o leka forumshitler...

/Trött i mössan på allt tjaffs...
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. GBA movie player
    By nalle077 in forum Gameboy hårdvara
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 18:41
  2. M3 Real Gba Expansion Pack
    By Kiro in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 17:40
  3. GBA plastmojänger i M3 DS REAL Perfect Bundle
    By bostich in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 08:48
  4. En fråga om M3 REAL Perfect (GBA Expansion Pack)
    By MrLonley in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 10:57
  5. Gba
    By xsa in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 12:25

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner