Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: dvdläsare

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    dvdläsare

    tjena,

    tänkte köpa mig en xbox360 men har inte riktigt bestämt om jag ska flasha den eller inte. Men om jag beställer en elite från t.ex. dustin eller annan affär vilken dvdläsare är det mest troligt att jag får? vill ju helst ha en som man kan köra iextreme lt 1.1 på om man bestämmer sig för att flasha...

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av jokkey Visa Inlägg
    tjena,

    tänkte köpa mig en xbox360 men har inte riktigt bestämt om jag ska flasha den eller inte. Men om jag beställer en elite från t.ex. dustin eller annan affär vilken dvdläsare är det mest troligt att jag får? vill ju helst ha en som man kan köra iextreme lt 1.1 på om man bestämmer sig för att flasha...
    med största chans nyare liteon som kräver lödning och massa pill.. ja, du kommer få LT 1.1 om du lämnar den till psxcare. 350:- för den enklaste flashningen och 700:- (om jag inte minns fel) om du vill att den flashas med calibration data i din firmware (mer livesäker).

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    med största chans nyare liteon som kräver lödning och massa pill.. ja, du kommer få LT 1.1 om du lämnar den till psxcare. 350:- för den enklaste flashningen och 700:- (om jag inte minns fel) om du vill att den flashas med calibration data i din firmware (mer livesäker).
    400:- för lite äldre spelare [även dom 2 förta liteon versionerna] (eller om man inte flashat den hos oss tidigare) 350:- för uppgradering eller 600:- för dom nya liteon drivarna (eller om man vill ha Calibration data med, det går BARA vid första flashningen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    men att man skulle få en hitachi eller samsung är uteslutet? Dom har ju inte stöd för lt....

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Köper du en ny konsoll idag får du INTE en maskin från 2005/2006 inte äns början av 2007... dom du kan tänkas få är från slutet av 2007 och frammåt, alla innehåller liteon/benq som båda har LT 1.1
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. xbox dvdläsare
    By crosswind in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-14, 01:25
  2. Nintendo WII delar köpes/säljes (dvdläsare - moderkort - nätdelar - chassin osv)
    By Hansi in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 18:26
  3. Byta dvdläsare, från gammal till ny xbox, hur?
    By KOFF in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 15:27
  4. dvdläsare ejectar inte
    By nnorman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 17:37
  5. Byta dvdläsare
    By nnorman in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 10:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •