Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Visar resultat 91 till 111 av 111

Diskussion: xbox 360 slim

  1. #91
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jag skulle inte bli jätteförvånad om det dröjer till efter ny år innan Team Jungle släpper ut det hela till allmänheten.
    Kan fortfarande inte förstå varför de ens släppte filmen på YouTube att de knäckt den. Borde ju rimligtvis bara göra så att Phillips-LiteOn sätter sig ner vid ingenjörsbordet och försöker klura ut en ny lösning pronto!

  2. #92
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Jag skulle inte bli jätteförvånad om det dröjer till efter ny år innan Team Jungle släpper ut det hela till allmänheten.
    Kan fortfarande inte förstå varför de ens släppte filmen på YouTube att de knäckt den. Borde ju rimligtvis bara göra så att Phillips-LiteOn sätter sig ner vid ingenjörsbordet och försöker klura ut en ny lösning pronto!
    Kan ju också vara för att sätta griller i huvudet på dem så de släpper en ny metod så de får något o jämföra med
    För vissa finns inget roligare än att jävlas med paranoida människor/företag
    Ett tu tre så gör de misstag andra tar lärdom av.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #93
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Fan, står i valet och kvalet mellan att handla ett Slim 250GB eller inte... Jag kan inte vänta på att flashen blir public! Jag vill spela NU

    Hoppas det släpps innan jul iaf.

  4. #94
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Fan, står i valet och kvalet mellan att handla ett Slim 250GB eller inte... Jag kan inte vänta på att flashen blir public! Jag vill spela NU

    Hoppas det släpps innan jul iaf.
    Köp den o spela original på, köp en gammal 360 för o spela bränt, jag vet fler som kör på det sättet
    Eller så köper du 360 Fat o moddar den o rokkar på tills den rasar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #95
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Köp den o spela original på, köp en gammal 360 för o spela bränt, jag vet fler som kör på det sättet
    Eller så köper du 360 Fat o moddar den o rokkar på tills den rasar
    Ja det är en lösning. Har en fet 360 som slutat läsa brända spel och endast fungerar som mediaspelare, DVD och filmstreaming. Ska nog handla en slim trots allt och spela original på tills flashen kommer.

  6. #96
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Ja det är en lösning. Har en fet 360 som slutat läsa brända spel och endast fungerar som mediaspelare, DVD och filmstreaming. Ska nog handla en slim trots allt och spela original på tills flashen kommer.
    Laserbyte på din gamla feta 360 som slutat läsa skivor inklusive flashning 850kr annars
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #97
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Nu verkar det vara nära: "LT+ for slim is coming with firmguard+ to overcome real-time checks".
    Källa: http://twitter.com/teamjungle

  8. #98
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av swedishchapter Visa Inlägg
    Nu verkar det vara nära: "LT+ for slim is coming with firmguard+ to overcome real-time checks".
    Källa: http://twitter.com/teamjungle
    Du var mig en jävel o hänga på låset då! 1 minut efter att nyheten släppts skriver du om det här

    *edit:*

    För er som känner för att testa det finns det nu även program för att dumpa key etc. från slim modellens liteon http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...lkBXmNdfGn.php OBS: det finns INTE en hackad firmware ännu, och detta är bara en start...
    Last edited by Swizzy; 2010-10-15 at 21:30.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #99
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Hittade detta prog från Geremia ;-)
    Geremia at XBoxHacker.org (linked above) reports that Tarablinda v0.4b has arrived and is working with XBox 360 Slim DG16D4S drives.

    Tarablinda is a collection of hacks and tricks which he discovered during hw and fw exploration (allows to extract dvdkey and more and since this last version even an experimental way to dump the whole FW).


    Read more: http://www.ps3news.com/XBox-360/tara...#ixzz12T19D85c

  10. #100
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    precis samma som jag länkade till, men jag länkade till den på xbox-scene som enbart håller koll på grejer som handlar om just Xbox och Xbox 360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #101
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Det börjar röra på sig inom Slim-världen den saken är säker, men det är nog en bit kvar. Enligt Germania har de ju ändrat firmware:n i den rätt mycket och om det inte går att flasha om SPI:n i den så kommer det inte finnas något annat än att spoofa en annan drive. Det är väl med 99 % säkerhet just vad Team Jungle gjort när de visa på YouTube att de knäckt den nya Slim för ca. 2 månader sedan. Men självklart är inget av vad jag skriver här någon som helst sanning utan bara rena spekulationer från någon som helt ärligt talat faktiskt egentligen inte har en aning. Men skulle förstås också kunna tänka sig att möjligtvis byta SPI i läsarna.

  12. #102
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Laserbyte på din gamla feta 360 som slutat läsa skivor inklusive flashning 850kr annars
    Tycker det såg mer ut som en lost key...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #103
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Kan inte skapa trådar och skriver därför mitt inlägg i en tråd där namnet matchar, sorry.
    Hursom. Vet någon om det går att helt enkelt bara byta läsaren (dvdn) i en slim mot en från tjockisen?
    Har googlat (i snart 1 timme) och inte hittat något nämnvärt vad gäller detta, och inget på youtube heller. Ni som har mer koll på detta, är det möjligt? :-)

  14. #104
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av XrOo Visa Inlägg
    Kan inte skapa trådar och skriver därför mitt inlägg i en tråd där namnet matchar, sorry.
    Hursom. Vet någon om det går att helt enkelt bara byta läsaren (dvdn) i en slim mot en från tjockisen?
    Har googlat (i snart 1 timme) och inte hittat något nämnvärt vad gäller detta, och inget på youtube heller. Ni som har mer koll på detta, är det möjligt? :-)
    Inte än vad vi vet. Men man har kommit så långt att man kan dumpa firmware och nycklar från en slimdrive, så det borde ju lösa sig snart.

    Vad händer när du försöker posta nya inlägg? Det var problem före serverbytet, men jag har inte hört någon ha problem på nya servern...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #105
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Synd! Bara till att vänta på den magiska dagen helt enkelt. För att besvara din fråga så kommer följande upp: Du är inloggad som $bbuserinfo[username], och har inte tillåtelse att läsa/hämta den här sidan//filen. Det kan bero på flera orsaker.

    Nu heter ju inte mitt kontonamn bbuserinfo direkt

  16. #106
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Inte än vad vi vet. Men man har kommit så långt att man kan dumpa firmware och nycklar från en slimdrive, så det borde ju lösa sig snart.

    Vad händer när du försöker posta nya inlägg? Det var problem före serverbytet, men jag har inte hört någon ha problem på nya servern...
    Dock kommer inte en av dom äldre modellerna passa så det kommer nog inte fungera i slutändan ändå tror jag...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #107
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Kan tänka mig att denna fråga är ganska pantad. Men vet någon om xDrive360 skulle kunna tänka sig att fungera på Slim? :-) Samt, OM det nu skulle gå. Hur mycket skulle ni ta för att ordna fram en sådan med senaste flashen? Förmodligen så är ju svaret: går inte. För antar att andra hade haft den kombon då vid det här laget. Men värt att fråga iaf!

  18. #108
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Förmodligen fungerar det inte då xDrive har en modd lösning för med ett "lock" för gamla maskinerna som inte passar på nya maskinerna... sen är det ingen av oss som vet om ström kablarna är kopplade på samma sätt, även om dom ser ut att vara kopplade lika vet vi ju inte om dom är lagda på samma sätt på moderkortet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #109
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hmm, jag kanske skulle ta och köpa mig en sådan där JTAG variant på hmm hmm och bespara de flesta med (förmodligen) besvarade frågor sedan tidigare 2000 talet Har tittat lite på hmm hmm och det finns massor med boxar ute för en skit summa. Just för att dom lider av rrod. Hur stor är risken att dessa går att JTAGa? Skulle det vara fräckt att fråga säljaren om dashboard version?

  20. #110
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av XrOo Visa Inlägg
    Hmm, jag kanske skulle ta och köpa mig en sådan där JTAG variant på hmm hmm och bespara de flesta med (förmodligen) besvarade frågor sedan tidigare 2000 talet Har tittat lite på hmm hmm och det finns massor med boxar ute för en skit summa. Just för att dom lider av rrod. Hur stor är risken att dessa går att JTAGa? Skulle det vara fräckt att fråga säljaren om dashboard version?
    fräckt tycker jag inte, klart man måste fråga. men blir svårt för många säljare att kolla dashboard om de har RROD. många av de som säljer boxar har inte en aning om sådant. finns nog rätt många premuim och arcade maskiner där ute som går att jtag:a, nyare elite är nog kanske lite värre.

  21. #111
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är 50% chans att det går på dessa, ju längre du väntar ju svårare är det att hitta dom, inte speciellt fräckt tycker jag... jag brukar fråga
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande diskussioner

  1. Xbox 1 på Xbox 360
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 21:23
  2. bannad xbox 360
    By vero in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 23:38
  3. bannad xbox 360
    By vero in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 04:27
  4. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  5. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •