Sida 1 av 4 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 111

Diskussion: xbox 360 slim

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18

    xbox 360 slim

    satt o surfade runt o kollade bilder på en eventuell xbox 460 slim....
    Vad tror ni kommer o hända?

    ps har sökt i tråden o ej hittat nåt om just detta..

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ring Microsoft o fråga
    Eller vänta tills E3 mässan är över, tills dess att det kommer ut oficiell info är allt bara rykten

    Någon dumjäkel misstog 360 HD DVD kabinettet för en Slim o spred massa rykten på nätet för länge sedan *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    hahaha
    ja jag såg det...

    det e ju oftast missarna som e roligast

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Speciellt at de döpt den till 460
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Speciellt at de döpt den till 460
    som var en typo av dragonzilla we love typo's!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Fan, jag som trådde påå deet, vore ju lågiskt med en uppfdatering av 360 o öka nuffrorna juu
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Hahhahaha
    missade själv att jag gjorde en typo HAHAHHAA
    klockrent

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Inte lätt det där
    Jag gör massa typos med T9 på mobiltelefoner, därför slår jag alltid av dem då jag är snabbare på att smsa utan än med funktionen

    Ogillar även Iphones rättstavning o korrigering ibland.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    håller med
    har en htc hero o det blir lite fel ibland
    tex
    Tjejjens bästis heter Yael ....Enligt min lur heter hon Usel hahahhahah

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Yael e inte ett vanligt namn i sverige, det e därför det blir så
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Om den nya slim designen blir av är det väl sista valsen för flashning i framtiden? Microsoft kommer säkert lägga in alla möjliga spärrar för att hindra modifiering av DVD läsaren.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Yael e inte ett vanligt namn i sverige, det e därför det blir så
    Då var det därför min gamla Nokia envisades med att skriva Öl varje gång jag skrev Ok.
    Jag vet inte med andra, men i mitt skriftspråk är i alla fall Ok vanligare än Öl.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Då var det därför min gamla Nokia envisades med att skriva Öl varje gång jag skrev Ok.
    Jag vet inte med andra, men i mitt skriftspråk är i alla fall Ok vanligare än Öl.
    nej nej, i finland (där nokia kommer från) dricker man mycket öl då är det vanligare med "öl" än "ok"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Om den nya slim designen blir av är det väl sista valsen för flashning i framtiden? Microsoft kommer säkert lägga in alla möjliga spärrar för att hindra modifiering av DVD läsaren.
    Det sade dom om HAcksäkra Lite-On osm inte skulle kunna skrivas till alls, o sen om den bara var tom, o sen... ja resten känner ni ju till
    Dom är inte oflashbara för fem öre *info för er nya medlemmar*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    dragonslayer Guest
    Ehh... problemet var väl att läsa från dom innan man skriver.. för skriva har man kunnat göra från dag ett...
    Enligt rykten kommer slim inte att ha vanliga minneskortsplatser och ingen hårddisk.. men fler usb portar

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Spekulationer som sagt

    Xbox 360 Slim är det senaste ryktet efter att Steve Ballmer hintat om nya modeller av Xbox 360. Bilder som sägs vara på ett nytt moderkort som anpassats för att klara den mindre formen cirkulerar på internet och visar på flera nya lösningar för att få ner storleken, bland annat processor och grafik integrerat på samma krets, även kallad Valhalla. Den stora kylaren talar för att bilden är falsk men källor säger att moderkortet är en testprodukt som på inte är färdig för produktion.

    Sony hade en stor succé med Playstation 3 Slim och sålde långt över förväntad redan de första veckorna. Om Microsoft kan kopiera deras bedrift och skapa en mindre, tystare och svalare konsol till ett fördelaktigt pris kan det mycket väl bli ett hårt slag mot konkurrenterna Nintendo och Sony. Hur kretsen Valhalla presterar kan bli en riktigt intressant historia huruvida den är snabbare eller inte än de kretsar som sitter i dagens Xbox 360.

    xbox360slim xbox-mobo-update


    Om Xbox 360 Slim blir verklighet står jag först i kö för att köpa en och byta ut min gamla modell. Frågan är bara till vilket pris och om vi får se integrerat trådlöst nätverk som så många önskat. Om bara ljudnivån sänks kan jag tänka mig att många ägare av Xbox 360 vill göra ett byte.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    undrar hur de löser värmeproblemen denna gång. mindre plats, lika mycket kräm.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ingen intern DVD läsare kanske
    Ja vet, man för köpa till den som tillval *skratt*

    Riktigt läckert om man kan överföra ett spel från orginalskiva från sin gamla 360 till Slimmen på en intern disk eller så, smidigt satan för alla som vill ha en 360 i bilen under somrarna när de åker land o rike med skrikiga skitungar mellan alla Zooparker
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    för mig e det viktigt o få ner värmen o framför allt ljudnivån!!!

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Inte lika farligt om den rödringar mao?
    skämt o sido, mer kyla, tystare gång, blå-laserstöd med möjlighet till fler mediacodecs skulle vara en bra konkurent till media tank spelare som tViX eller Popcornhour med mera.
    ååh just kunna bota Win-os på *skratt* vore ju dösmidigt nu när ps3an blivit av med Other Os *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    red ring of death som för övrigt låter som en Van damme rulle e man ju alltid lite nervös över hahah
    Men ska bli kul o se en eventuell uppgradering..
    E ju en sån sjuk Xbox nörd

  22. #22
    Slim! Slim! Slim! Slim! Slim! Slim! jo...

    Nya Xbox 360 slim har släppts, http://www.youtube.com/watch?v=zbJv_4UyoiA

    Konsollen har en form (som ni kan se själva) som kan liknas vid en tabletop PC, HDD'n som kommer på 250Gb blir som PS3 hårddisken, sitter konstigt men går att byta ut. Konsollen har också inbyggt 802.11n WiFi som är extremt lockande enligt mig. Vem fan vill betala en 800kr för en liten adapter som egentligen borde finnas med från början---...

    Nya xbox 360 Slim har en Pianoblank svart färg med inbyggd HDMI och Optisk port.

    Konsollen är också Whisper--Quiet vilket kan betyda vad som helst men man kan väl ta och tänka sig Lite-On + tysta fläktar. Tyvärr ser man det stora ventilationshålet på sidan som kan skapa STORA I-landsproblem, som t.ex mig som staplar mina xboxar på varandra.......

    Konsollen kommer att kosta som nuvarande Elite 120Gb runt 3000kr beroende på kostnader för import och vad återförsäljarna kräver.

    Konsollens release i sverige är den 16e Juli!


    Nu får vi bara vänta och se, och för er som verkligen är desperata kan ta och åka till USA nästa vecka och plocka upp en. (Eller för er som sysslar med pre-release försäljning)

  23. #23
    +Tillägg! Kan detta vara en touchkänslig eject-knapp? Förhoppningsvis är har den en sådan funktion, jag som en touchknarkare som helt otroligt nog HATAR knappar och håller på att få damp när jag skriver på ett tangentbord vill ha detta

    Nu ska jag bara ut och köpa mig verbatimskivor då min dator fick för sig att ställa sig i viloläge mitt under en bränning.. Där fick jag för att dra ut och åka longboard medans jag gör något annat.. :'(

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Nu får vi bara vänta och se, och för er som verkligen är desperata kan ta och åka till USA nästa vecka och plocka upp en. (Eller för er som sysslar med pre-release försäljning)
    only problem is, 110v USA, 230v Sverige... det vill säga man bränner PSU'n direkt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    +Tillägg! Kan detta vara en touchkänslig eject-knapp? Förhoppningsvis är har den en sådan funktion, jag som en touchknarkare som helt otroligt nog HATAR knappar och håller på att få damp när jag skriver på ett tangentbord vill ha detta

    Nu ska jag bara ut och köpa mig verbatimskivor då min dator fick för sig att ställa sig i viloläge mitt under en bränning.. Där fick jag för att dra ut och åka longboard medans jag gör något annat.. :'(
    Power knappen ska iaf vara touchkänslig vad jag hört/läst...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    only problem is, 110v USA, 230v Sverige... det vill säga man bränner PSU'n direkt
    Konsollen ska vara kompatibel med orginaltillbehören så du ska nog kunna använda dig av ditt gamla PSU

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Konsollen ska vara kompatibel med orginaltillbehören så du ska nog kunna använda dig av ditt gamla PSU
    har du sett bakstycket?? det är en HELT ny PSU

    http://gizmodo.com/5563220/xbox-360-slim/gallery/5
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    har du sett bakstycket?? det är en HELT ny PSU

    http://gizmodo.com/5563220/xbox-360-slim/gallery/5
    Okej jag ångrar det jag sa, hade tyvärr bara sett ena halvan av bakstycket :P

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Plus att konsollen med största sannolikhet är NTSC-U låst, som alla andra Xbox 360 konsollerna är
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Kan man bare inte använda en 110v adapter?

Sida 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xbox 1 på Xbox 360
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 21:23
  2. bannad xbox 360
    By vero in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 23:38
  3. bannad xbox 360
    By vero in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 04:27
  4. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  5. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •