Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 111

Diskussion: xbox 360 slim

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dragonzilla Visa Inlägg
    behöver jag göra nå särskilt?
    du måste ha 9199 kerneln på gamla boxen samt formatera minnet på den gamla 360'n (slimen kan formatera upp till 32gb [läste jag någonstans] men det stödjer inte dom gamla vad jag vet...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #62
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du måste ha 9199 kerneln på gamla boxen samt formatera minnet på den gamla 360'n (slimen kan formatera upp till 32gb [läste jag någonstans] men det stödjer inte dom gamla vad jag vet...)
    Finns det nån lista på USB-minnen som fungerar/inte fungerar?
    Har två Maxell 4GB som inte fungerar, 360:n hittar dem inte. Däremot några skumma 'Dane Elect' från Netto fungerar utan problem.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ingen aning tyvär ngnstans borde det finnas en lista dock...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #64
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    är det lättare o köpa överföringskittet?
    att föra över altså

  5. #65
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    de är väl smidigare men va jag förstått de som så är de så att om man använder ett transfer kit så tar den bort filen från den gamla hårddisken när den för över den till den nya. så vore ju bra om man kunde kopiera över filen till ett usb minne först om man vill kunna spela på den gamla boxen också. som jag tex

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, ett transferkit raderar allt som redan ligger på den "nya" disken följt av att den skriver det som ligger på den gamla och raderar allt på den gamla...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    thx guys,,
    ska ge bort min gamla så det e skönt o kunna radera så han kan börja på ny kula..
    tusen tack!!!

  8. #68
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    så ontopic
    medans jag kommer ihåg det.
    Xbox 360 slim hårddisken har nån ful typ av filesystem + att maskinen vägrar att acceptera en annan disk i den än xbox 360 brandad slim disk.
    vi orkade inte testa med en från en gammal fet 360 ..

    min laptop tyckte mer eller mindre "unknown file system on device sdc"

    Våldtog swizzy's slim

  9. #69
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Läste att de lyckats knäcka nya xbox 360 S.
    Det gick snabbt den här gången
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  10. #70
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Läste att de lyckats knäcka nya xbox 360 S.
    Det gick snabbt den här gången
    japp, det stämmer: http://team-xecuter.com/new-xbox-360-250gb-hacked/

    Läser man i #FW kanalen på Efnet så säger dom även där att det stämmer så det är inte långt kvar innan vi kan modda även dessa, nästa steg är att ta fram verktyg som gör det enkelt att öppna konsollen utan att lämna märken...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #71
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Visste inte att den var svåröppnad.

    Undrar hur pass komplicerad den är att lägga in fw på
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  12. #72
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den är inte speciellt svår att öppna, men det är inte jätte lätt att få loss alla delarna utan att det blir märken...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #73
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Den gamla boxen öppnar jag med en pytteliten skruvmejsel och använder sedan rätt mkt tandpetare just för att inte göra några märken. Den nya Slim modellen har jag inte ens sett i verkligen än mindre öppnat. Så den kan jag inte säga något om hur svår/lätt att öppna den är.
    BTW, någon mer än mig som misstänker att trots att den nya DVD-spelaren är knäckt så kommer den vara ett rent helvete att flasha. Jag blir INTE förvånad om det sitter lim och skit som måste lösas upp. Allt annat än att den kommer vara jävligare än 93850c skulle göra mig mkt förvånad iaf. Bara att hålla tummarna.

  14. #74
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Den gamla boxen öppnar jag med en pytteliten skruvmejsel och använder sedan rätt mkt tandpetare just för att inte göra några märken. Den nya Slim modellen har jag inte ens sett i verkligen än mindre öppnat. Så den kan jag inte säga något om hur svår/lätt att öppna den är.
    BTW, någon mer än mig som misstänker att trots att den nya DVD-spelaren är knäckt så kommer den vara ett rent helvete att flasha. Jag blir INTE förvånad om det sitter lim och skit som måste lösas upp. Allt annat än att den kommer vara jävligare än 93850c skulle göra mig mkt förvånad iaf. Bara att hålla tummarna.
    Epoxylim + Avlödningsvarmluftspenna = Win
    Sånt håller vi på med hela tiden på Wii maskiner.
    I värsta fall får man ta kontakt med sina vänner som labbar kemi o be dem om information om vilken syra som äter upp Epoxyhartset utan att skada annat, o givetvis sist jag kikade med dem var det supergifftiga kemikalier som orsakar Allergi snabbare än Hennafärg

    Förmodligen Kapa banor o dra kablar o switcha som med 9**** lite-on läsarna.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #75
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Det ryktas om någon sensor som ska känna av om man öppnar boxen.
    "Instaban" eller vad de kallar den. Vad tror ni om det?

  16. #76
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    tvivlar jag på, jag har då inte sätt någon sådan sensor när jag öppnat min Slim, och inte heller i DVD enheten, den är dessutom inte bannad ännu heller... trots att jag öppnat den och kört UTAN WLAN modulen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #77
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Det ryktas om någon sensor som ska känna av om man öppnar boxen.
    "Instaban" eller vad de kallar den. Vad tror ni om det?
    Låter som totalt nonsen. Den sensorn vore ju inte precis skitsvår att hitta heller. Att sedan alla som öppnat sina boxar blir bannade med tiden beror på andra saker...

  18. #78
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Låter som totalt nonsen. Den sensorn vore ju inte precis skitsvår att hitta heller. Att sedan alla som öppnat sina boxar blir bannade med tiden beror på andra saker...
    Som sagt, jag INTE blivit bannad ännu, och jag har använt min maskin efter att jag öppnat den ända in till DVD enheten, den e fortfarande inte bannad, har till och med kört utan Wlan modulen, borde dom inte kunna känna av att Wlan modulen inte sitter där den ska isåfall? sen så har jag satt i den medans maskinen varit igång, en sådan sak borde dom också märka om dom nu skulle haft en sensor i maskinen för att känna av när man öppnat den... seriously...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #79
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Som sagt, jag INTE blivit bannad ännu, och jag har använt min maskin efter att jag öppnat den ända in till DVD enheten, den e fortfarande inte bannad, har till och med kört utan Wlan modulen, borde dom inte kunna känna av att Wlan modulen inte sitter där den ska isåfall? sen så har jag satt i den medans maskinen varit igång, en sådan sak borde dom också märka om dom nu skulle haft en sensor i maskinen för att känna av när man öppnat den... seriously...
    Och hur vet du att det inte har registrerat någonstans, allt detta du gjort och den blir bannad vid nästa bann-våg?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  20. #80
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Och hur vet du att det inte har registrerat någonstans, allt detta du gjort och den blir bannad vid nästa bann-våg?
    för att Ms är Nazisnabba på att kasta ut folk just nu när de är som skitnödigast o inte vill att folk skall mecka för mycket med deras konsoller. Lättare för dem att få en flagga om att en viss konsol bannats pg.av tampering, ser de att samma IP dessutom har fler maskiner som öppnats är det lätt för dem att ta det Ip´t eller IP-Rangen o permbanna.
    på så sätt kan folk inte "Testa" och se om maskiner blir eller inte blir bannade.

    Ju lägre de ligger i början ju mer info får de.
    Men Bannvågar är inte bara ett skäl till varför folk blir utkastade, Ms system är numera automatiserade och det förklarar varför folk som kört ful-spel eller J-Taggat blir bannade på kort tid.
    J-taggade på 24 timmar oftast.

    Om de har en Microswitch eller fotosensor vet jag inte själv men ge er tusan på att om någon som vet något om moddning så som jag vet och jobbat för Ms hade det nog hänt en hel del för att förhindra just fulspelskörande på deras maskiner.
    Tur är väl att man inte gör det eller hur
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #81
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Och hur vet du att det inte har registrerat någonstans, allt detta du gjort och den blir bannad vid nästa bann-våg?
    Därför att ryktet kommit av en anledning, folk har blivit bannade med slim, och som pendragon säger så är det inte bara vid banvågorna som folk blir bannade, det är bara ett tillfälle då MS bannar i stora mängder...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #82
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Därför att ryktet kommit av en anledning, folk har blivit bannade med slim, och som pendragon säger så är det inte bara vid banvågorna som folk blir bannade, det är bara ett tillfälle då MS bannar i stora mängder...
    Jo, men det ena utesluter väl inte det andra. Det finns väl en möjlighet att det loggas för att senare kasta ut de som fibblat med boxen i en bannvåg. Bara för att man inte blivit bannad betyder det väl inte att man är säker... och bevisar verkligen inte om det sitter nån form av sensor eller ej som känner av ifall locket avlägsnas.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  23. #83
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Jo, men det ena utesluter väl inte det andra. Det finns väl en möjlighet att det loggas för att senare kasta ut de som fibblat med boxen i en bannvåg. Bara för att man inte blivit bannad betyder det väl inte att man är säker... och bevisar verkligen inte om det sitter nån form av sensor eller ej som känner av ifall locket avlägsnas.
    Nej, det e sant, det bevisar inte att det inte sitter någon sensor... men det faktum att jag inte hittat någon sådan sensor säger iaf mig att det inte finns någon, såvida den inte är extremt väl dold så...

    Däremot sitter det ett sigill på insidan av skalet som är väldigt svårt o få loss utan att det syns...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #84
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Kanske är någon form av ljussensor, magnet eller what ever. De kan vara otroligt små.
    Jag har ingen aning. Läste bara om det i en annan tråd men ni verkar anse att det är bullchit. Det som gör att det låter troligt att det finns något är att det finns minst 1 person som påstår att han har blivit bannad enbart genom att kika inne i boxen men man vet ju aldrig.

    Om ms är lite smarta så väntar de med att banna så får de sälja mer hårdvara.
    Last edited by N!klas; 2010-08-21 at 13:33.

  25. #85
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är ren bullshit, det är ett rykte...

    1 person som påstår sådana där saker brukar sällan eller aldrig faktiskt veta vad dom snackar om, förmodligen har han blivit bannad för något helt annat, han har säkert bara blivit profil bannad men antar att det är konsoll ban eller beror på konsollen... det finns alltid bra förklaringar till vad folk tror dom vet men inte vet något om....
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #86
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Hur går det med att hacka läsaren i slimet?

    Vill ju byta ut tegelstensxboxet

  27. #87
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Team Jungle Med C4eva har lyckats men de har inte släppt lösningen publikt o behöver testa ett tag till samt ta fram öppningsverktyg så man slipper bänd o brytmärken
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #88
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Spännande! Ska inhandla ett direkt när FIFA11 kommer.

    Hoppas bara det kommer gå att flasha bra och relativt livesäkert.

  29. #89
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Börjar bli lite otålig... Snart får dem släppa de

  30. #90
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Alexander Visa Inlägg
    Börjar bli lite otålig... Snart får dem släppa de
    kommer i slutet av månaden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xbox 1 på Xbox 360
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 21:23
  2. bannad xbox 360
    By vero in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 23:38
  3. bannad xbox 360
    By vero in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 04:27
  4. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  5. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •