Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Konstig Ps1 emulation

Registrerade
    May 2010
    Respekt
    0

Konstig Ps1 emulation

Jag har en ps3 slim 250 gb.
    alla ps1 spel osm jag har prövat funkar alldeles utmärkt men det är två som inte vill starta. när man stoppar i valfri skiva ifrån båda spelen så kommer den till psx-skärmen och sen stannar på svart skärm. verkar inte som att den vill boota skivorna alls.

problemet gäller Final Fantasy 8 och 9 båda är original-print(icke platinum)
    vet inte exakta serienummer.

vet ni om varför det inte fungerar?
    de ligger ju onekligen på kompabilitetslistan eftersom de säljs ju officiellt på psn-store.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Säljas på PSN store o vara kompatibla är två olika saker
    Vissa Ps1 spel fungerade inte på Ps2 däribland några Squaresoft spel ja.
    Ps3 60Gb var den enda modell som hade Ps1-2-3 spelstöd men inte 100% på samtliga titlar den heller.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    May 2010
    Respekt
    0
    Men tillexempel mina original skivor av Abes escape, Resident Evil 3, Final fantasy 7 m.m. funkar fint. jag har testat 10 olika spel men det är bara de två final fantasy som inte vill starta O.o.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Tråkigt, men det är som sagt några Squaresoftspel som har problem.
    Dock så har inte jag hört något om att 250Gb slim Ps3or skall ha stöd för Ps1 och Ps2 spel alls. Står det dokumenterat i manualen ?
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    May 2010
    Respekt
    0
    ok. va synd, då ska jag se om jag hitta en annan utgåva xD platinum utgåvan verkar folk inte ha problem med så.

Jodå. det är bara ps2 kompabiliteten som de skrotade. ps1 spel funkar fint och det ser man både i konsolens XMB och i manualen

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    skivorna är väl dåliga, jag har själv ett original-ex av FF IX (ej platinum) som fungerar felfritt.

Liknande diskussioner

1. Konstig bild på Plasma från WII
    By pinoccio34 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 14:36
  2. Bygga om en PS1 till PS2???
    By Pianisten in forum Chatta i våra live chatkananaler på IRC (QuakeNet och EFNET, kanal #PSXCARE)
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 01:15
  3. PSP rooten konstig!
    By Linkus in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-06-20, 14:09
  4. Crystal chippad PS2, problem med PS1 kopior
    By bjornsva in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 15:43
  5. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 23:19

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner