Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Allt om Messiah!

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post Allt om Messiah!

    Jag funderar på att köpa ett Messiah (ingen i min bekantskaps krets har Messiah) mest för att jag vill spela alla USA import RPG till konsollen men nu har jag lite frågor om det:
    Jag har en SCPH-35004 modell av min PAL PS2.

    1. Vad är psx/DVD läge vad ska man göra för att kunna se DVD och spela PSX spel? Finns det några andra lägen?

    2. Vad är RGB mod?

    3. Behöver man någon speciell kabel för att spela NTSC spel(jag spelade NTSC spel på min PSX och den var Multi X chippad med någon annan RGB kabel)?

    4. Jag har sett ett DVD(Regions fri) chipp också går det bra tillsammans med Messiah?

    5. Får jag någon garanti om PSXCare Monterar Messiah? Provar ni om Chippet fungerar innan ni skickar iväg den modifierade maskinen?

    6. Kommer ni att ta in något annat chip som är bättre typ Magic 2 chippen inom en ganska snar framtid?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    1. Vad är psx/DVD läge vad ska man göra för att kunna se DVD och spela PSX spel? Finns det några andra lägen?

    - Man måste trycka på reset 2ggr efter att ha startat PS2 om man skall se dvd-film eller spela PS1 spel. Annars gör chippet att den tror att allt man stoppar i är PS2 spel.

    2. Vad är RGB mod?

    - Man kopplar ihop två punkter på kretskortet vilket gör att man inte får enbart grön bild när man ser på dvd.

    3. Behöver man någon speciell kabel för att spela NTSC spel(jag spelade NTSC spel på min PSX och den var Multi X chippad med någon annan RGB kabel)?

    - Det beror på din TV. RGB-kabel brukar ge bäst bild samt färg med importspel med de flesta tv-apparater.

    4. Jag har sett ett DVD(Regions fri) chipp också går det bra tillsammans med Messiah?

    - Bara om man har en gammal "V3" PS2. Om undersidan på PS2 är helt slätt så är det en "V3". Om det är ett varningsmärke för elektricitet så är det en senare modell.

    5. Får jag någon garanti om PSXCare Monterar Messiah? Provar ni om Chippet fungerar innan ni skickar iväg den modifierade maskinen?

    - Livstids garanti på vår montering, klart vi testar!

    6. Kommer ni att ta in något annat chip som är bättre typ Magic 2 chippen inom en ganska snar framtid?

    - Magic 2 är inte BÄTTRE, men det har stöd för fler modeller än nuvarande Messiah. Vi kommer ta hem det när behovet finns.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hansi skrev:
    <strong>1. Vad är psx/DVD läge vad ska man göra för att kunna se DVD och spela PSX spel? Finns det några andra lägen?

    - Man måste trycka på reset 2ggr efter att ha startat PS2 om man skall se dvd-film eller spela PS1 spel. Annars gör chippet att den tror att allt man stoppar i är PS2 spel.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Gäller detta både PAL- och NTSC-spel till PSX? Originalspel förstås, inte piratkopior.

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hansi fortsatte:
    <strong>2. Vad är RGB mod?

    - Man kopplar ihop två punkter på kretskortet vilket gör att man inte får enbart grön bild när man ser på dvd.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag får inte helt grön bild med RGB (utan bara ett grönt filter), och detaljer går att urskilja. Är det något fel på min PS2-maskin?

Liknande diskussioner

  1. Messiah 1 eller Messiah 2 pro??? Vad är skillnaden
    By Alundra_isa in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 16:56
  2. Messiah eller Messiah 2 ?
    By O-gR in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-15, 20:20
  3. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 18:30
  4. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 12:02
  5. Messiah chipet...? Eller Neo4...?
    By makar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2001-10-09, 15:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •