Hej hur gör man så man spelar ntsc sple på en pal Xbox 360 ???
Hoppas att jag postat detta på rätt ställe Mvh Davve
Hej hur gör man så man spelar ntsc sple på en pal Xbox 360 ???
Hoppas att jag postat detta på rätt ställe Mvh Davve
Det är enkelt, JTAG-Hacka din 360, kör du med freeboot (9199 kernel) är den från början region free
kör du med XBR_8955_3 får du lägga in en patch...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
O kan man inte j-tagga o spelen inte är Regionsfria ( konstrollera med ABGX360 ) så får man helt sonika köpa en amerikansk 360
Inte alla som jag har en från varje region.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Nej, du måste inte flasha, däremot måste du installera någon form av JTAG-Hackning (XBR / FreeBOOT) flashningen gör det möjligt att köra backups från skiva (kör du data skiva ska det inte spela ngn roll, kör du 360 ISO skiva spelar det roll)
En flashning påverkar inte regioner på något vis alls... det vill säga NTSC spel fungerar INTE på en konsoll som enbart är flashad... utan den måste vara JTAG-Hackad för att dom ska fungera (med undantag för Region Free spel från NTSC länder)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Google is your friend!
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Japp
o anledningen till att jag jämför saker med bilar ibland o speciellt Volvo Amazon kontra S-80 är för att jag just äger en S-80 T6 *skratt*
Skämt o sido, vissa har det lättare o relatera till bilar eller andra produkter för att ge en jämförelse. Olika märken samma funktion jämförelsen brukar tas i samband med Flashkortsköp för Nintendo Ds
/ Pendragon
Allt kan gå sönder om man inte är säker på vad man gör, jag meckar inte i min bil det får greesmonkeys göra
Vi har trådar som förklarar o beskriver hur man j-taggar.
/ Pendragon
Det e klart det kan gå sönder, det är inte så att xboxen blir odödlig bara för att du installerar XBR/FreeBOOT på den... snarare så att risken blir större att den går sönder efter en JTAG'ning om man inte byter fästena när man ändå håller på, vilket vi inte gör om inte kunden begär det och då betalar extra för det extra jobbet...
när man JTAG:ar är det att man på något vis ansluter en apparat till en dator för att läsa/skriva ny systemmjukvara... på Xbox 360 är det att man helt enkelt byter ut dashboarden mot en som är lite "bättre" på vissa sätt, men lite sämre på andra (den kan ibland spotta ut udda felkoder som inte existerar, utan anledning)
Google is your friend!
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks