Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: ntsc spel på pal

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16

ntsc spel på pal

Hej hur gör man så man spelar ntsc sple på en pal Xbox 360 ???

Hoppas att jag postat detta på rätt ställe Mvh Davve

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det är enkelt, JTAG-Hacka din 360, kör du med freeboot (9199 kernel) är den från början region free

kör du med XBR_8955_3 får du lägga in en patch...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    O kan man inte j-tagga o spelen inte är Regionsfria ( konstrollera med ABGX360 ) så får man helt sonika köpa en amerikansk 360
    Inte alla som jag har en från varje region.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    O kan man inte j-tagga o spelen inte är Regionsfria ( konstrollera med ABGX360 ) så får man helt sonika köpa en amerikansk 360
    moste man ha flashat??. är det svårt stor risk att det går sönder??. Om man har ett flashat tar den ntcs då??

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av 20lapp Visa Inlägg
    moste man ha flashat??. är det svårt stor risk att det går sönder??. Om man har ett flashat tar den ntcs då??
    Nej, du måste inte flasha, däremot måste du installera någon form av JTAG-Hackning (XBR / FreeBOOT) flashningen gör det möjligt att köra backups från skiva (kör du data skiva ska det inte spela ngn roll, kör du 360 ISO skiva spelar det roll)

En flashning påverkar inte regioner på något vis alls... det vill säga NTSC spel fungerar INTE på en konsoll som enbart är flashad... utan den måste vara JTAG-Hackad för att dom ska fungera (med undantag för Region Free spel från NTSC länder)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nej, du måste inte flasha, däremot måste du installera någon form av JTAG-Hackning (XBR / FreeBOOT) flashningen gör det möjligt att köra backups från skiva (kör du data skiva ska det inte spela ngn roll, kör du 360 ISO skiva spelar det roll)

En flashning påverkar inte regioner på något vis alls... det vill säga NTSC spel fungerar INTE på en konsoll som enbart är flashad... utan den måste vara JTAG-Hackad för att dom ska fungera (med undantag för Region Free spel från NTSC länder)
    Ok tack... är det risk om den går "sönder" ??? Eller kan den det?, du kanske redan har svarat på det....

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ok tack... är det risk om den går "sönder" ??? Eller kan den det?, du kanske redan har svarat på det....
    går sönder? en JTAG maskin?
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Du gillar verkligen att skryta med alla prylar du har ... Missar inte ett enda tillfälle på att få berätta om alla prylar du har ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Du gillar verkligen att skryta med alla prylar du har ... Missar inte ett enda tillfälle på att få berätta om alla prylar du har ...
    Kan inte relatera till någon annan som har en konsol från varje region som kan spela spel utan att tänka på sånt. förvisso har jag ju en j-taggd med som är regionsfri o underlättar enormt därhemma
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    den som har mest prylar när man dör vinner.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Japp
    o anledningen till att jag jämför saker med bilar ibland o speciellt Volvo Amazon kontra S-80 är för att jag just äger en S-80 T6 *skratt*

Skämt o sido, vissa har det lättare o relatera till bilar eller andra produkter för att ge en jämförelse. Olika märken samma funktion jämförelsen brukar tas i samband med Flashkortsköp för Nintendo Ds
    / Pendragon

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    går sönder? en JTAG maskin?
    Nej jag menar om xbox:et kan gå sönder om man JTGAR det... Och hur JTGAR man det?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Allt kan gå sönder om man inte är säker på vad man gör, jag meckar inte i min bil det får greesmonkeys göra

Vi har trådar som förklarar o beskriver hur man j-taggar.
    / Pendragon

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Nej jag menar om xbox:et kan gå sönder om man JTGAR det... Och hur JTGAR man det?
    Det e klart det kan gå sönder, det är inte så att xboxen blir odödlig bara för att du installerar XBR/FreeBOOT på den... snarare så att risken blir större att den går sönder efter en JTAG'ning om man inte byter fästena när man ändå håller på, vilket vi inte gör om inte kunden begär det och då betalar extra för det extra jobbet...

när man JTAG:ar är det att man på något vis ansluter en apparat till en dator för att läsa/skriva ny systemmjukvara... på Xbox 360 är det att man helt enkelt byter ut dashboarden mot en som är lite "bättre" på vissa sätt, men lite sämre på andra (den kan ibland spotta ut udda felkoder som inte existerar, utan anledning)
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Sa grabben med signaturen... :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Pal / NTSC
    By roymaakay in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 16:21
  2. NTSC-Gamecube spel på PAL Wii ger fel bildformat, lösning?
    By brownstone in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 13:47
  3. NTSC och PAL
    By mackan_108 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 01:24
  4. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 23:19

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner